Toon posts:

Ik ga server verplaatsen alleen probleem met CITRIX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga m'n PROXYserver van de FILEserver halen en deze dus alleen laten draaien. Maar de FILESERVER (ook wel de familie pc) surft dus voortaan via een PROXY server en niet meer via rechtstreeks. Mijn vader gebruikt voor z'n werk weleens het programma CITRIX ICA om naar z'n werk verbinding te maken om zo z'n mail te lezen. Maar vanuit mijn netwerk is dat op een CLIENT niet beschikbaar. Iedereen blijft met z'n handen van de PROXY server af omdat hij of zij z'n eigen pc heeft. Dus hoe stel ik in dat CITRIX (poort 1494) op een client ook verbinding kan maken? Ik gebruik het programma PROXYPLUS om internet te delen en wil dat graag houden. Weet iemand voor mij een oplossing?

Bedankt! :*)

• Straphka
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Misschien handig als je erbij schrijft met welke operating system(s) wil doen?

Wat ik van je verhaal begrijp wil je alle i-net verkeer over de proxy halen, behalve dat op poort 114? Ik weet dat dit met iptables makkelijk kan, maar zoals ik al zei, we moeten dan wel weten welk operating system er gebruikt word.

edit:
Ok, ProxyPlus is dus een windows app :Z

[ Voor 8% gewijzigd door Straphka op 23-05-2003 20:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Straphka schreef op 23 May 2003 @ 20:30:
Misschien handig als je erbij schrijft met welke operating system(s) wil doen?

Wat ik van je verhaal begrijp wil je alle i-net verkeer over de proxy halen, behalve dat op poort 114? Ik weet dat dit met iptables makkelijk kan, maar zoals ik al zei, we moeten dan wel weten welk operating system er gebruikt word.
Windows 2000 Professional! Er zit een optie in PROXYPLUS dat je kunt MAPPEN, maar das alleen van buitenaf.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 20:34 ]

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 22:41

BJD

Een proxy werkt d8 ik met bepaalde poorten.
Als je dus 114 naar buiten wil laten gaan moet je dat instellen.
Ik heb geen pplus draaien dus ik kan ook niet uitleggen hoe :D

Verwijderd

Topicstarter
Das dus de vraag :) Iemand anders wel een idee? Nergens in PPlus heb ik het kunnen vinden. Het is overigens poort 1494, zoals in m'n eerste post.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Als je die poort niet kunt mappen dan moet je toch echt een ander programma gebruiken of je pa via de proxy server z'n mail laten bekijken.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://atilb556.speed.planet.nl/screen.jpg

Hier staat geloof ik alleen wat bij voor BUITENAF. Dus mijn poort 80 gaat naar m'n webserver (in netwerk) dus das alleen voor buitenaf iemand die mij dus opvraagt van toepassing.

[ Voor 14% gewijzigd door Koffie op 23-05-2003 22:28 . Reden: Ooit van resizen gehoord :? ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb die achterlijk groote pic van je ff geresized :(

Anyway , ICA mag dan wel 1494 gebruiken, maar verdere communicatie geschied via een port tussen 1024-65535 (uit mijn hoofd, weet niet of de huidige versies ook nog zo werken).
Naast een portforward zul je dus ook nog een statefull mapping moeten hebben (je proxy/firewall moet dus zien welke port er gekozen word en deze doormappen naar de client).

Zoek eens ff met google en in het forum van citrix.com , kun je een hoop info vinden.

Nog 1 tipje : Je hoeft niet alles wat met servers te maken heeft (FILEserver CITRIX , PROXY etc) in caps te tikken, leest nogal irri

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 23 May 2003 @ 22:30:
Ik heb die achterlijk groote pic van je ff geresized :(

Anyway , ICA mag dan wel 1494 gebruiken, maar verdere communicatie geschied via een port tussen 1024-65535 (uit mijn hoofd, weet niet of de huidige versies ook nog zo werken).
Naast een portforward zul je dus ook nog een statefull mapping moeten hebben (je proxy/firewall moet dus zien welke port er gekozen word en deze doormappen naar de client).

Zoek eens ff met google en in het forum van citrix.com , kun je een hoop info vinden.

Nog 1 tipje : Je hoeft niet alles wat met servers te maken heeft (FILEserver CITRIX , PROXY etc) in caps te tikken, leest nogal irri
Ow, het spijt mij zeer. Zal er rekening mee houden bij mijn volgende posts!
(Heb overigens wel ff die hele gro(o)te typvout eruit gehaald :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 22:40 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

je wilt dus vanaf een client naar een Citrix server connecten?
Dat is neits bijzonders - Citrix gebruikt een aantal poorten, afhankelijk van welke techniek gebruikt is om die Citrix sessie te initieeren (NFuse, NFuse + CSG, geen NFuse, e.d.).

Puur uitgaand 1494 open laten staan, is voldoende als je geen CSG gebruikt.
Als je geen NFuse + CSG gebruikt - kijk eens ofdat je door middel van: "telnet ip.van.citrix.server 1494" kan connecten naar die Citrix server?

Verwijderd

Gebruikt pa de citrix webclient met NFuse, de Program Neighbourhood client, of een custom ica file?
Pagina: 1