Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stille kast voor snel systeem kiezen

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na een half uur priegelen met de zoekfunctie heb ik het opgegeven, ik kan geen topics vinden die op mijn situatie van toepassing zijn..

Binnenkort ga ik een nieuwe PC kopen met de volgende specs:

Moederbord: Asus P4P800
CPU: Intel Pentium 4 2.8GHz met 800MHz FSB
Geheugen: 2x 512 MB DDR400
(Videokaart: ATI Radeon 9800 Pro - daar moet ik nog ff voor doorsparen ;))

Omdat mn huidige kastje veel te brak is en de 300 nepWatt voeding het niet trekt, ben ik aan het uitzien naar een nieuwe kast. Er zijn een aantal dingetjes die ik belangrijk vind aan deze kast:

* Er moeten minimaal 2 5,25" bays inzitten (dat hebben ze allemaal)
* Er moeten minimaal 2 3,5" harde schijven en een floppy drive in passen (ook dat kan altijd wel)
* Hij moet niet elk rammeltje en zuchtje doorgeven aan de buitenlucht, liever flink geluidsdempend zijn
* Er komt luchtkoeling in, de airflow moet een beetje fatsoenlijk zijn zodat bovenstaand heethoofd koel blijft en de fans niet extreem veel herrie maken
* Ik heb ongeveer 150 euro ervoor over
* Er moet een voeding inzitten die liever een beetje te zwaar dan te licht is
* Het geheel moet er aanschouwelijk uitzien
* Geen funky kleuren, liefst saai grijs of desnoods zwart
* Géén raam! :) (ok ok ik weet het, verkeerde forum)

Ik weet zeker dat er hier iemand rondhangt die een oplossing hiervoor kan bedenken. In mijn zoektocht ben ik al erg veel potentiele kasten tegengekomen, maar het struikelblok is steeds weer de koeling en airflow of de prijs.

Een paar potentiele kandidaten die ik tot nu toe ben tegengekomen:

* Antec SLK3700AMB
* Antec SX1040BII-EC
* AOpen H600A
* Chieftec DX-01W-D

Ik kan me ook een review herinneren van een kast van het merk dat de binnenwerken maakt van de Thermaltake Xaser III kasten, ik kan nu niet op de naam komen maar die waren toch niet leverbaar in Nederland. Toch zou juist die kast ideaal zijn :(

Dit lijstje kasten alleen ter illustratie, ik ben echt al een paar dagen aan het zoeken :) Er zijn alleen zo ongelofelijk veel kasten dat ik door de bomen het bos niet meer zie en misschien de goeie boom al voorbij gelopen ben..

Heeft iemand een idee wat een geschikte kast zou kunnen zijn?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ik heb een Chieftec Dragon Big Tower, Lekker vel ruimte, het geluid is beetje veel (Maar dat komt door m`n 6 80mm fans, In iedergeval een aanrader, Klik-systeem e.d voor Hardeschijven/CD-roms e.d.

[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 23-05-2003 20:19 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Jij weet wat je wensen zijn, en je weet wat er in de markt is.
Lees de reviews en maak vanuit dat oogpunt een keus welke kast het meest geschikt voor je is bij je wensen en je budget!

Die keus moet je immers toch zelf maken... :)

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 12:25
Ik heb de Aopen H600B en ben zeer tevreden, passen 5 x 3.5"s in en 4 x 5,25"s. Verder is de koeling lekker stil. Tevens was mijn voorganger een noname kastje en deze kast krijgt het geheel 12 graden koeler (kon het zelf ook bijna niet geloven).

Digital Media Junkie

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Is gewicht een belangrijk onderdeel (hoewel mijn Recom en Lian Li ook veel wegen met inhoud)?

Ik ben sowieso aanhanger van alu kast: mooier, lichter en vaak zijn die kasten van "deze" tijd en is er dus ook aan airflow gedacht (niet elke standaard nieuwe kast heeft veel ruimtes voor fans).

Ik kan je niets anders aan raden dan Lian Li (ze zijn vanaf 150 te koop, echter wel zonder voeding, wat dus voor jouw al een struikelblok is) of een Recom Stealth Black kast, maar die valt buiten je budget.

verder als je staal neemt zijn natuurlijk de merken Chieftec (lelijk maar wel ontzettend degelijk en op extreme configuraties ingericht) en Thermaltake (eigenlijk zelfde kast) goede deelnemers voor die prijs, alleen ik geloof niet dat iedereen over de voeding was te spreken.

Er zijn ook tal van "merkloze" kasten die heel veel bieden voor relatief weinig geld, het design is niet altijd even mooi, maar vaak stevig zat (ik heb nog nooit een gammele kast in me handen gehad, waaraan ik me ergerde, alleen de één wat "smoother" dan de ander).
Ook zijn daar vaak -dus niet altijd zoals gezegd- al voorzieningen voor goede koeling.

Alleen als je echt aan al je punten wil voldoen die je nu opnoemt denk ik dat 150 euro niet genoeg is: goede kast die ook nog stil ed is + een goede voeding (leg daar maar vast 30 a 40 euro voor apart).

Ik kan je aanraden veel computerwinkels in te lopen dan krijg je snel een goede indruk van prijs/kwaliteit verhouden, daarmee bedoel ik dat je zult zien dat 150 euro (jammer genoeg ik vind het veels te veel geld!!!) aan de krappe kant is, vooral de merken die jij al opnoemde.

T60P Widescreen

Verwijderd

Ik wilde zelf de Aopen H600B maar ben nu om naar de Aopen A600A. :9~
Is de laatste nieuwe kast van Aopen.
En de voeding (350W echte) kwam als derde uit de test van de 21 (hardware.info)
Ik heb hem al in het echt mogen zien en horen(was niets te horen) :)

Ik ga in ieder geval voor de Aopen a600A..

En by the way Aopen is niet zo duur (H600B net boven de 100 Euro en met een beetje geluk kan ik de A600A aankomen voor 130 Euro Ex moet alleen de eigenaar lief aankijken)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 21:26 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik kan je maar één ding aanraden en dat is reviews lezen. Kast is ook vooral persoonlijke smaak en dus zal je nooit een duidelijk advies krijgen hier omdat niemand het met elkaar eens is ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.