Na een half uur priegelen met de zoekfunctie heb ik het opgegeven, ik kan geen topics vinden die op mijn situatie van toepassing zijn..
Binnenkort ga ik een nieuwe PC kopen met de volgende specs:
Moederbord: Asus P4P800
CPU: Intel Pentium 4 2.8GHz met 800MHz FSB
Geheugen: 2x 512 MB DDR400
(Videokaart: ATI Radeon 9800 Pro - daar moet ik nog ff voor doorsparen
)
Omdat mn huidige kastje veel te brak is en de 300 nepWatt voeding het niet trekt, ben ik aan het uitzien naar een nieuwe kast. Er zijn een aantal dingetjes die ik belangrijk vind aan deze kast:
* Er moeten minimaal 2 5,25" bays inzitten (dat hebben ze allemaal)
* Er moeten minimaal 2 3,5" harde schijven en een floppy drive in passen (ook dat kan altijd wel)
* Hij moet niet elk rammeltje en zuchtje doorgeven aan de buitenlucht, liever flink geluidsdempend zijn
* Er komt luchtkoeling in, de airflow moet een beetje fatsoenlijk zijn zodat bovenstaand heethoofd koel blijft en de fans niet extreem veel herrie maken
* Ik heb ongeveer 150 euro ervoor over
* Er moet een voeding inzitten die liever een beetje te zwaar dan te licht is
* Het geheel moet er aanschouwelijk uitzien
* Geen funky kleuren, liefst saai grijs of desnoods zwart
* Géén raam!
(ok ok ik weet het, verkeerde forum)
Ik weet zeker dat er hier iemand rondhangt die een oplossing hiervoor kan bedenken. In mijn zoektocht ben ik al erg veel potentiele kasten tegengekomen, maar het struikelblok is steeds weer de koeling en airflow of de prijs.
Een paar potentiele kandidaten die ik tot nu toe ben tegengekomen:
* Antec SLK3700AMB
* Antec SX1040BII-EC
* AOpen H600A
* Chieftec DX-01W-D
Ik kan me ook een review herinneren van een kast van het merk dat de binnenwerken maakt van de Thermaltake Xaser III kasten, ik kan nu niet op de naam komen maar die waren toch niet leverbaar in Nederland. Toch zou juist die kast ideaal zijn
Dit lijstje kasten alleen ter illustratie, ik ben echt al een paar dagen aan het zoeken
Er zijn alleen zo ongelofelijk veel kasten dat ik door de bomen het bos niet meer zie en misschien de goeie boom al voorbij gelopen ben..
Heeft iemand een idee wat een geschikte kast zou kunnen zijn?
Binnenkort ga ik een nieuwe PC kopen met de volgende specs:
Moederbord: Asus P4P800
CPU: Intel Pentium 4 2.8GHz met 800MHz FSB
Geheugen: 2x 512 MB DDR400
(Videokaart: ATI Radeon 9800 Pro - daar moet ik nog ff voor doorsparen
Omdat mn huidige kastje veel te brak is en de 300 nepWatt voeding het niet trekt, ben ik aan het uitzien naar een nieuwe kast. Er zijn een aantal dingetjes die ik belangrijk vind aan deze kast:
* Er moeten minimaal 2 5,25" bays inzitten (dat hebben ze allemaal)
* Er moeten minimaal 2 3,5" harde schijven en een floppy drive in passen (ook dat kan altijd wel)
* Hij moet niet elk rammeltje en zuchtje doorgeven aan de buitenlucht, liever flink geluidsdempend zijn
* Er komt luchtkoeling in, de airflow moet een beetje fatsoenlijk zijn zodat bovenstaand heethoofd koel blijft en de fans niet extreem veel herrie maken
* Ik heb ongeveer 150 euro ervoor over
* Er moet een voeding inzitten die liever een beetje te zwaar dan te licht is
* Het geheel moet er aanschouwelijk uitzien
* Geen funky kleuren, liefst saai grijs of desnoods zwart
* Géén raam!
Ik weet zeker dat er hier iemand rondhangt die een oplossing hiervoor kan bedenken. In mijn zoektocht ben ik al erg veel potentiele kasten tegengekomen, maar het struikelblok is steeds weer de koeling en airflow of de prijs.
Een paar potentiele kandidaten die ik tot nu toe ben tegengekomen:
* Antec SLK3700AMB
* Antec SX1040BII-EC
* AOpen H600A
* Chieftec DX-01W-D
Ik kan me ook een review herinneren van een kast van het merk dat de binnenwerken maakt van de Thermaltake Xaser III kasten, ik kan nu niet op de naam komen maar die waren toch niet leverbaar in Nederland. Toch zou juist die kast ideaal zijn
Dit lijstje kasten alleen ter illustratie, ik ben echt al een paar dagen aan het zoeken
Heeft iemand een idee wat een geschikte kast zou kunnen zijn?