Toon posts:

Virus testing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist geeft mijn norton antivirus 2003 voor de zoveelste maal in 2 dagen een virusmelding. testing.exe, ikke kijken, staat er een kladblokfile naast waarop werkelijk alles wat er is ingetoetst vanaf 22 mei 18.50 gelogd. Inclusief wachtwoorden van girotel en hotmail, meelboxen van maten van me..... Nu vind ik het op zich wel een mooi programma, maar kan het zichzelf versturen of kan het verder kwaad aanrichten en ben ik ervan af als ik het delete?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 20:11:
Zojuist geeft mijn norton antivirus 2003 voor de zoveelste maal in 2 dagen een virusmelding. testing.exe, ikke kijken, staat er een kladblokfile naast waarop werkelijk alles wat er is ingetoetst vanaf 22 mei 18.50 gelogd. Inclusief wachtwoorden van girotel en hotmail, meelboxen van maten van me..... Nu vind ik het op zich wel een mooi programma, maar kan het zichzelf versturen of kan het verder kwaad aanrichten en ben ik ervan af als ik het delete?
Laat je virusscanner het deleten :), weet je zeker dat je er vanaf bent,
of het zichzelf mailt, moet je vragen aan je contacten uit het adres boek, :),
stuur ze een mailtje met de vraag of ze iets van jou hebben gehad...

suc6 :)

Verwijderd

Topicstarter
Norton zegt acces to file denied

Verwijderd

Zo'n programma staat er niet toevallig op je computer! Ik zou als ik jou was maar is goed gaan scannen want dit soort programma's zijn best gevaarlijk. Update norton maar is en doe een fullscan zodat je het hele prog kan verwijderen.
Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 20:14:
Norton zegt acces to file denied
Veilige modus en dan deleten?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 20:15 ]

Verwijderd

denk niet dat hij het naar mail adressen via je contacten box doet maar naar een of ander hotmail account....

en direct ff alle paswords veranderen die in dat bestandje staan. maar eerst er zeker van weten dat er geen rare programma's meer draaien

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 20:16 ]

• Maarten
  • Niet online
Kan je hem dan wel verwijderen met de hand :?

als dat ook niet kan moet je even via de taskmanager alles wat vreemd is disablen, en dan nog een keer proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
nou dat is dus ook iets vreemds van de laatste twee dagen, zodra ik taskmanager opstart, dan sluit hij hem automatisch gelijk weer af.....

Verwijderd

Bij zulk soort virii wordt meestal de inhoud van de .txt naar een site(cq. maker)gestuurd.
Ik raad je aan om je wachtwoorden te veranderen en een full system scan te doen.

Edit: Way too slow.

Een van de problemen met NAV is dat je niet de optie hebt om een file die zo niet te verwijderen is, te verwijderen met een reboot.
IMHO kun je beter KAV of McAfee installeren, die zijn stukken beter met de trojandetection, daarbij kan iig KAV files deleten met een reboot.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 20:20 ]

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 20:17:
nou dat is dus ook iets vreemds van de laatste twee dagen, zodra ik taskmanager opstart, dan sluit hij hem automatisch gelijk weer af.....
al op de site van symantec gekeken, en gekeken of er een fix voor is :?
ik herken het ergens van, moet alleen even zoeken welke het ook alweer is :)

Verwijderd

Topicstarter
nee symantic staat niks van over testing.exe

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Norton opstarten vanaf cd en dan laten scannen

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Als je echt trojan- en virusvrij wilt blijven kun je er beter KAV opzetten (serieus, ik heb ervaring met beide) :X

Handmatig verwijderen werkt niet?
En vanuit command dan?

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

Staat de file ook niet quarantine? Als Norton de file niet kan deleten verhuist ie automatisch naar quarantine, van daaruit kan je hem deleten.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Pagina: 1