10Mbit lukt wel 100Mbit niet!?

Pagina: 1
Acties:

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-08 09:49
Hallo

Ik heb Zon Family en een e-tech modem&router (10/100Mbit) in één met 4 poorten. Hieraan hangen een aantal pc's. Alles (gamen, delen, internet) werkt perfect als alle netwerkkaarten op 10 mbps draaien. Maar als we ze op 100 Mbps draaien kunnen we niet netwerken en internetten. We hebben 2 oudere kaarten met aparte ingangen voor 10 en 100 en 2 nieuwe met zelfde ingang. Maar wat kan ik hier aan doen?

Mvg, Klaas

Verwijderd

Zet je die twee kaarten dan op full of half duplex?

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:22
probeer het eerst eens met 1 PC, daarna 2, etc.
kijk stap voor stap waar het probleem zit.

het kan zijn dat 1 van die kabels niet goed geschikt is voor 100mbit of te oud is.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 17:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

Klinkt inderdaad als rotte kabels, vaak kan hij dan nog net wel op 10 mbit draaien maar is 100 mbit teveel gevraagd. Probeer eens andere kabels als je die hebt.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Die 2 oudere kaarten zijn dat geen vegalan kaarten ? Die alleen 100mbit kunnen halen met andere vegalan kaarten. En als je dus de 100Vegalan aansluiting gebruikt lult dat ding dus ook geen Ethernet maar een eigen standaard en dat snapt geen enkele niet vegalan router / hub /switch of wat dan ook.

Tip van mij test de 100mbit een als die 2 kaarten met aparte 100mbit aansluiting niet aangesloten zitten werkt het dan wel koop dan bij de plaatselijk hardwareboer 2 van die Edimax Fast Ethernet kaartjes. (Realtek chip) betaalde ik toen 10 euro per stuk voor.

En check ff voor de zekerheid dat je wel CAT5/CAT5e/CAT6 utp kabels gebruikt. Maar ik denk dat je vegalan kaarten bezit.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

raymonvdm heeft waarschijnlijk gelijk, als je op je kaart aparte poorten hebt voor 10 en 100 Mbps dan is de 100 Mbps niet 100Base-TX, maar 100Base-VG, ofwel VG-AnyLAN.

VG-AnyLAN is wel degelijk Ethernet (sorry radymonvdm), het is een implementatie daarvan die door Hewlett-Packard gelijktijdig met 100Base-TX is ontwikkeld, maar het niet heeft gewonnen in de race om "de" standaard te worden. Het had een aantal voordelen, zoals werken over CAT-3 bekabeling en een primitief prioriteits-mechanisme.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• raymonvdm
Ja maar als de rest het niet ondersteund ben je snel uitgelult met je vegalan.

Ik weet wel dat wij het een tijdje gebruikt hebben maar dat het nooit lekker heeft gewerkt.

Dus topic starter koop toch maar 2 edimax kaartje van 10 euro.

p.s. dat het werkte over cat 3 heeft te maken met het feit dat vegalan 4 ader paren gebruikte. (is dat dan ook gelijk 100mbit / 4 = 25 mbit per aderpaar ?)
inpv ethernet die er maar 2 gebruikt.

• german8
Ik heb even het een en andere geprobeerd.
Ik kom de router ook niet op als alle pc's uit staat (netwerkkaarten kunnen dat toch standby blijven?) en ik 100 mbit full duplex configuratie doe.
Terwijl ik nieuwe CAT5e kabels heb (wel 20 meter tussen pc's en router ofzo)

Hoe kom ik erachter of we vegalan kaarten hebben? En is dit niet met een truc te omzeilen? If not, wat is de snelste netwerkmodus?

Mvg, Klaas

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:37
zijn het zelf gemaakte ca5e kabels? of al voorgemaakt.
Zonee, welke kleurencode heb jt gebruikt dan?

Ik denk echt aan rotte kabels...

• german8
Stekertjes zelf eraan gezet idd. Scheeld dat dan?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Klaas : 2 aparte connectoren is 99.9 % zeker VG-AnyLAN. Vergeet de kabels maar.
Geef anders chipset-codes, of andere strings op de kaartjes, kunnen we nog even bevestigen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• raymonvdm
Waarschijnlijk staat het ook nog op je metalen plaatje van je kaart.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

KlaasHof schreef op 26 May 2003 @ 03:30:
Stekertjes zelf eraan gezet idd. Scheelt dat dan?
tja, als je het goed doet dan is er niets aan de hand.

heb je het zo gedaan?
1-2 een aderpaar (kleur & kleur/wit)
3-6 een aderpaar
4-5 een aderpaar
7-8 een anderpaar

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52
Afbeeldingslocatie: http://www.youpc.com/imgs/tabel_1.gif
zo moettie :)
Pagina: 1