[laptop]krijg netwerk kaart niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een nieuwe laptop. Het is een sony vaio pcg- f801a Dus met een amd k6 3 533 mobile cpu en 192 mb ram. Standaard word deze geleverd met windows me met recovery cd.

Nu heb ik nog nooit gehad dat een pc zo vaak blauwe schermen achter elkaar laat zien als met me, zodoende ik er een ander OS op wou zetten. Eerst heb ik win2k met sp1 erop gezet en toen kreeg ik dus al een foutmelding 10 het apparaat kan niet gestart worden bij de netwerk kaart.

De drivers zijn in orde, deze hoort standaard onder win nt herkent te worden.
Het betreft hier een pcmcia 3com netwerk kaart 10 mbit nr. 3c589d-tp.

Ik heb deze op mijn andere 2 laptop's vlekkeloos draaiend gehad onder win2k. Dit waren een toshiba sattelite en een packard bell. Beide redelijk oude beestjes. Nu dacht ik dat mijn cd van win2k pro gewoon brak was en heb me weer teruggezet. Nu herkende hij mijn netwerk kaart meteen zonder problemen.

Affijn, ik dacht alles in orde. Vanmiddag format gedaan, winxp pro uk + sp1 derop
en daarna natuurlijk de laatste via 4 in 1 hyperion drivers erop. (via chipset)

Nu viel het me meteen op dat het lampje van mijn netwerk kabel niet brandde en ja hoor..

De device manager vind niet eens es een pcmcia kaart(wat win2k wel deed zonder string). En na gewone installatie van de drivers onder winxp geeft deze een code 10, apparaat kan niet gestart worden. De drivers horen ingebakken in winxp te zitten dus het is al raar dat ie em niet meteen herkent.....

spec's

AMD K6 533,
192MB ram,
6gb hdd,
24x cdrom speler,
geluid,
trident cyberblade kaartje,
tft schermpje,
usb,
firewire,
2x pcmcia,
serieel,
paralel,
vga,
uk keyboard,
2 adapters (voor UK en europa),
touchpad,

deze dus

Waar zou het dus aan kunnen liggen?

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt