Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kameleon URC-8060 6in1 Afstandbediening

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam deze kort geleden tegen,
Afbeeldingslocatie: http://www.oneforall.nl/english/pics/Big8060.jpg

http://www.oneforall.nl/english/home/popup_kameleon.htm

er zijn een aantal reviews van verschenen, en het schijnt een mooi en functioneel iets te zijn, ik zag dat iemand hem al te koop had aangeboden voor 50 euro :Y)

een lijst van functies :

http://www.oneforall.nl/english/products/urc/URC-8060.htm

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
dan koop ik er liever 10 van de Lidl, al heeft deze wel een hoog :9~ gehalte

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-11 10:35

El Martino

Zo niet, dan toch.

't Lijkt mij niets, ik wil de knoppen voelen zodat ik m'n AB op de tast kan gebruiken.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

El Martino schreef op 23 May 2003 @ 22:28:
't Lijkt mij niets, ik wil de knoppen voelen zodat ik m'n AB op de tast kan gebruiken.
Uhhh je kan ze ook voelen, het is niet helemaal vlak :)
Ik heb die kameleon gehad maar hij ondersteunde mijn DVD speler niet.
Nu heb ik een Philips SBC RU880 en die is super :9

edit:
[rml][ Poll]Hot or Not Kameleon 6; All in One Afstandsbediening[/rml]

[ Voor 10% gewijzigd door Bierkameel op 24-05-2003 00:08 ]

• El Martino
  • Laatst online: 12-11 10:35

El Martino

Zo niet, dan toch.

SBC RU865 hier, doet alles wat ik wil. Alleen m'n Technics versterker kostte wel wat moeite ...

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Verwijderd

Topicstarter
Bierkameel schreef op 24 May 2003 @ 00:07:
[...]

Uhhh je kan ze ook voelen, het is niet helemaal vlak :)
Ik heb die kameleon gehad maar hij ondersteunde mijn DVD speler niet.
Nu heb ik een Philips SBC RU880 en die is super :9

edit:
[rml][ Poll]Hot or Not Kameleon 6; All in One Afstandsbediening[/rml]
hoi, heb je precies zelfde gehad? want ik heb hem al binnen, en deze ondersteunt zelfs mn xbox en mn draadloze toetsenbord, gezien die kan leren ;)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=129830
zo ziet ie uit in het donker :P

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 23:11

Klippy

Still Game

Even een kickje.

Pa en ma willen ook een universele AB.
Zag deze staan bij de Conrad en die leek me wel leuk. Alleen twijfel ik of hij alles aankan.

Op de site staat ook voor cable box enzo, want daar wordt hij hier hoofdzakelijk voor gebruikt, een Sagem (TV Home) box.

Andere goedkopere afstandsbedieningen kan je nog wat leren, maar bij deze staat dat je hem draadloos kan updaten via internet of telefoon met ingebouwd modem :?
Hoe moet ik dat zien? Vind ik nogal vaag hoor, kan met niet voorstellen dat daar WiFi inzit ofzo :P

Heb verder ff met die demo gespaald en ziet er wel goed uit. Heb alleen een aantal speciale funties waar ik me zorgen over maak, zoals TV gids, info knop etc op Sagem geval, iemand hier ervaring mee of kan je knoppen altijd nog zelf programmeren?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Deze AB heb ik al een half jaar in mijn bezit, tis met gemak de beste AB die er op de markt is (in deze prijs klasse).
Buiten dat je alles met codes kan instellen, kan die ook codes leren d.m.v. je oude afstandsbediening op de cameleon te richten.
Omdat het aantal toetsen wat je op zo'n manier kan overzetten beperkt is, kan de cameleon ook hele code libraries inlezen via internet.
Op de site kies je de gewenste apperatuur uit, en als je de cameleon dan tegen de luidspreker box houdt leert hij de nieuw codes (geen grapje!).
Dit werk net zoals de modems uit het stenen tijdperk.

Batterij verbruik is 1 setje per 3 a 4 maanden.
2 nadeeltjes :
-- batterijen zitten achter een klepje wat je met een schoefje moet openen
-- Bij elke beweging gaat de AB aan, dus niet op je buik leggen ofzo ;-)

De "knoppen" voelen lekker aan, je drukt ze wel degelijk een stukje in.
En : Animaties op het display :)
Ook is de behuizing van Alu.
De bagger van de aldi e.d. kan er echt niet aan tippen. Dit ding komt nog het meest in de buurt van de (veel) duurdere sony rm-av2000 en pronto's.

Alles maar dan ook echt alles over AB's : www.remotecentral.com

• Klippy

Klippy

Still Game

magst:
Heb je ook nog knopjes over die je evt zelf kan inrichten/laten leren van je afstandsbediening?

En wtf is die magic knop? :P

edit:

Ah op die site staat een review, is me al duidelijker ;)
Denk dat 't deze wordt dan :)

Weet iemand nog wat goedkopere verkooppunten?

[ Voor 37% gewijzigd door Klippy op 15-12-2003 10:40 ]

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik heb de One For All URC-9960 (Kameleon) in de US gekocht.
http://www.remotecentral.com/ureview/77.htm

Pro:
Mooi
Programmeerbaar
Macro's

Con:
Batterijverbruik: maximaal 2 maanden met 4 penlites
Veel gebruikte "knoppen" begonnen na 2 maanden al te slijten.
Gevoel van de knopjes

Ik zou hem niet weer kopen, batterijverbruik is belachelijk. Slijtage is ook niet normaal voor zo'n duur apparaat.

• Klippy

Klippy

Still Game

wokkie15620 schreef op 15 december 2003 @ 11:12:
Ik heb de One For All URC-9960 (Kameleon) in de US gekocht.
http://www.remotecentral.com/ureview/77.htm

Pro:
Mooi
Programmeerbaar
Macro's

Con:
Batterijverbruik: maximaal 2 maanden met 4 penlites
Veel gebruikte "knoppen" begonnen na 2 maanden al te slijten.
Gevoel van de knopjes

Ik zou hem niet weer kopen, batterijverbruik is belachelijk. Slijtage is ook niet normaal voor zo'n duur apparaat.
Dit is wel een andere, is me eigenlijk te uitgebreid.
Hij moet wel begrijpbaar blijven voor pa en ma :P

Verwijderd

wokkie15620 schreef op 15 december 2003 @ 11:12:Ik zou hem niet weer kopen, batterijverbruik is belachelijk. Slijtage is ook niet normaal voor zo'n duur apparaat.
Je kan het batterij verbruik makkelijk verdubbelen door hem niet al de tijd vast te houden of op de bank te hebben. Leg hem op tafel o.i.d. en hij gaat veel minder vaak aan. Echt belachelijk is het batterij verbruik niet als je in ogenschouw neemt dat hij een EL backlight heeft. Dat kost nu eenmaal stroom.

En DUUR 8)7 50 euro is een koopie in AB land voor een goed functioneerde en te upgraden AB. Kijk voor de lol eens wat ze vragen in ons overprijsde kikkerlandje voor een basis pronto. Om maar te zwijgen van de kleuren pronto voor rond de 800 euro (!!!).

Overigens heb ik dat ding in de USA gekocht, en er direct maar 2 meegenomen, ingeval nummer 1 ooit de geest geeft.
Nog 0 problemen en hij wordt zeer intensief (maar wel "netjes") gebruikt, voor tv,dvd,receiver,hdd recorder, en om langsrijdende pubers van hun &#^#% scooters af te schieten (als dat toch eens kon >:) )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 11:45 ]

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 11:44:
[...]

Je kan het batterij verbruik makkelijk verdubbelen door hem niet al de tijd vast te houden of op de bank te hebben. Leg hem op tafel o.i.d. en hij gaat veel minder vaak aan. Echt belachelijk is het batterij verbruik niet als je in ogenschouw neemt dat hij een EL backlight heeft. Dat kost nu eenmaal stroom.
Hmm misschien moet ik hem niet heel de dag in mijn broekzak houden dan ;) FF serieus: Persoonlijk vind ik het irritant dat ik moet nadenken waar ik mijn AB moet neerleggen. Ik heb geen zware eikenhouten meubelen in mijn huis en wel twee hyperactieve katers, dus de AB beweegt ook weleens zonder dat er iemand iets mee wil bedienen.
En DUUR 8)7 50 euro is een koopie in AB land voor een goed functioneerde en te upgraden AB. Kijk voor de lol eens wat ze vragen in ons overprijsde kikkerlandje voor een basis pronto. Om maar te zwijgen van de kleuren pronto voor rond de 800 euro (!!!).
Tja, na +/- 1,5 maand al de eerste slijtage vind ik niet normaal. En ja duur is relatief, die Pronto's zijn helemaal belachelijk. Stel je eens voor dat je je koffie omstoot over zo'n apparaat. Of een van je katers die dat doet :*)

• Klippy

Klippy

Still Game

Ja dit wordt 'm toch wel denk ik, nog relatief goedkoop vind ik en ziet iig niet zo cheapy uit als die andere dingen in die prijsklasse.

Blijft alleen de vraag waar koop je zo'n ding...

Ga morgen even de stad in, maar daar heb ik weining hoop in.
Online zie ik alleen http://www.thegadgetcompany.nl en daar kost hij €119, vind ik wat veel.

Bij Conrad is hij €105, is redelijk, maar ik heb het gevoel dat het goedkoper kan, ik zag op een Amerikaanse site 2x $55,- staan.

Verwijderd

Er zijn regelmatig "handellaartjes" die hem aanbieden via marktplaats.
2 collega's van mij hebben een kameleon besteld via marktplaats voor rond de 50 euro.
Probeer het daar eens. In de usa zijn ze rond de 50 dollar.
Kan er helaas niet 10-20 meenemen per keer, als ik ooit gecontrolleerd word ben ik het haasje :-(

Verwijderd

LiquidSilver schreef op 15 december 2003 @ 01:36:
Even een kickje.

Pa en ma willen ook een universele AB.
Zag deze staan bij de Conrad en die leek me wel leuk. Alleen twijfel ik of hij alles aankan.

Op de site staat ook voor cable box enzo, want daar wordt hij hier hoofdzakelijk voor gebruikt, een Sagem (TV Home) box.

Andere goedkopere afstandsbedieningen kan je nog wat leren, maar bij deze staat dat je hem draadloos kan updaten via internet of telefoon met ingebouwd modem :?
Hoe moet ik dat zien? Vind ik nogal vaag hoor, kan met niet voorstellen dat daar WiFi inzit ofzo :P

Heb verder ff met die demo gespaald en ziet er wel goed uit. Heb alleen een aantal speciale funties waar ik me zorgen over maak, zoals TV gids, info knop etc op Sagem geval, iemand hier ervaring mee of kan je knoppen altijd nog zelf programmeren?
Met deze Kameleon kun je ook leren (dus het IR-signaal van de diverse toetsen één voor één kopiëren), maar veel handiger is het om het codesysteem van de TV-home box even per modem te opdaten:

Er zit namelijk een inductiemodem in deze Kameleon, als je een apparaat hebt welke niet door de codes uit de standaard-ROM ondersteund worden, dan schrijf je even het merk en het exacte modelnummer van het betreffende apparaat op en bel je even het gratis hotlinenummer, een supportmedewerker kijkt dan even in hun database welke codesysteem je nodig hebt. Vervolgens mag je het hoorgedeelte van je telefoon op de AB leggen waarna zij een (analoog) signaal doorseinen. Aangezien in het speakertje van je telefoon een magneetje zit ontstaat hierdoor een magnetische golf en in de Kameleon zit een spoel welke middels inductie deze golf ontvangt en converteert in de nieuwe code.

Zelf heb ik een 4 jaar oude AB (deze OneforAll urc-7560 om precies te zijn) en toen ik onlangs een nieuwe DVD-speler kocht heb ik nog even de supportline gebeld voor een update. Het was kennelijk erg druk toen ik belde want waar ik bij een eerder contact meteen iemand aan de lijn kreeg, stond ik nu een minuut of drie in de wacht en kreeg toen een elektronische mevrouw aan de lijn welke mij verzocht mijn telefoonnummer in te spreken, dan zouden zij mij later terug bellen. En inderdaad, een half uurtje later ging de telefoon en werd in luttele seconden de DVD-code 0872 voor mijn Daytek geladen, werkt perfect!

Wat is nu het voordeel van een nageladen code t.o.v. geleerde functies: Je kunt als het hele IR-protocol in de AB zit de functies hiervan gebruiken met de diverse Macro-opties, Volume-locks en Home-theater opties. Verder gebruiken sommige IR-protocollen een toggle-bit. Wie b.v. bij de Macro/ Aldi / Mediamarkt/ .../ etc voor nog geen 3000 euro een mooie Plasma TV gekocht heeft onder Medion / Microstar / Conrac / L & S electronic / 'een ander merkstikkertje' en deze ging 'leren' op zijn AB, ongeacht of het nu een Kameleon, Pronto of een ander model is, deze merkte al snel dat als hij de "Format-functie" nodig dat om van 16:9 naar 4:3, 14:9 en andere beeldschermformaten te wisselen, dat deze toets wel de eerste keer werkte maar niet als je hem een 2e of 3e keer wilde gebruiken. Je moest dan eerste een andere toets drukken, daarna kan je pas deze toets weer gebruiken.

De reden hiervan is dat het IR-protocol van deze Plasma voor toetsen welke vaker achter elkaar gedrukt kunnen (moeten) worden bij wijze van error-correctie het signaal bij elke keer dat deze toets opnieuw gedrukt wordt het laatste databitje van een 0 naar 1 en omgekeerd toggled. Ga je deze functie 'leren' dan pakt hij deze functie met of een "1" of een "0" aan het eind, maar hij toggled niet vandaar dat je deze toets maar één keer kunt gebruiken. Oplossing (ten minste met de Kameleon of mijn oude URC-7560, ik weet niet zeker of de Pronto hier een oplossing voor heeft): IR-code per modem-updaten, dan werkt ook de Toggle!
Verder zijn er sinds kort een aantal decoderboxen op de markt welke geen normaal IR- maar een IRDA-protocol gebruiken welke niet geleerd kan worden vanwege het afwijkende 'formaat' (b.v. de nieuwe Pace- en Telewest-boxen voor NTL) of een keyboard-protocol (de ADT-boxen welke nu in Europa steeds meer voor Pay-TV gebruikt worden en de 'Dreamboxen' van Dream Multimedia TV). Na een modemupdate kun je deze apparaten wel bedienen.

Key-Magic programmering: Gewoon een benaming van een toets (Key) programmering welke rechtstreeks gebruik maakt van het aanwezige IR-protocol in de universele AB. Stel dat je die Formaat-functie van die Plasma TV niet alleen in TV-mode wil gebruiken maar ook wil toevoegen als extra functie in het scherm voor je TV-home box, leer je deze dan ontbreekt weer die toggle-bit, na een KeyMagic programmering is ook meteen de ondersteuning voor de toggle aanwezig. :)

Of waar ik die KeyMagic programmering voor nodig had, mijn TV-AB was kapot, nu kon ik met de standaard Code wel alle normale functies gebruiken maar toen ik twee jaar geleden de zenders opnieuw moest instellen, moest ik toetsen bij programmeren. Mijn oude Sony TV maakt i.t.t. de nieuwere typen geen gebruik van een "Menu" o.i.d. maar had onder een klepje extra 'verstopte' toetsen. Omdat de originele AB kapot is kun je natuurlijk niet leren, maar dankzij "KeyMagic" kon ik deze extra toetsen toevoegen en vervolgens mijn zenders nieuw instellen... _/-\o_

Batterijverbruik:

Van de meeste Pronto's weet ik dat deze dusdanig veel verbruiken dat je er verstandig aan doet de optionele Accu + lader te kopen.

Bij mijn URC-7562 ging mijn laatste setje van 2 goedkope AA penlite-batterijen ongeveer 2 jaar mee. :)

De Kameleon URC-8060 zit tussen deze twee extremen in, een setje gaat normaal gesproken een maand of 4 mee, ik weet echter dat er met name in het begin af en toe een defect exemplaar opdook welke batterijen vrat en dus ge-RMA moest worden... :(

De Amerikaanse variant URC-9960 heeft daartegen weer een hoger verbruik. Nog even afgezien dat ik i.v.m. de support en updateservice echt geen Amerikaans model voor de Europese markt kan aanbevelen, maar dit terzijde.

Reviews:

OneforAll Kameleon URC-8060

OneforAll URC-7560/7562
(de URC-7562 is een gemoderniseerde versie van mijn eigen AB, zeker geen 'Glossy Gadget-remote', maar wel een perfect compromis tussen Prijs, functionaliteit en gebruiksgemak, ik ken mensen welke een Pronto hadden en dit 'goedkoop' model er bij kochten als extra AB voor een 2e kamer en later er nog één gekocht hebben en hun Pronto op E-bay verkochten...)

Philips Pronto SBC RU 940

Alle drie modellen zijn zeer goede remotes met elk hun eigen pluspunten.

• Klippy

Klippy

Still Game

Ok, er is idd een verschil in het Amerikaanse en Europese model zo te zien.

En als jij zegt dat die Europese beter is geloof ik dat ;)
Ik koop denk ik gewoon die van de Conrad als ik er nergens een vindt in een winkel in de buurt.

En bedankt voor de info ;)

edit:

Ik zie nu dat je ook een DayTek DVD speler hebt, heb ik ook dus die code kan ik vast wel ergens vinden, zal wel loslopen allemaal :)

[ Voor 23% gewijzigd door Klippy op 15-12-2003 18:42 ]

Verwijderd

Vrijwel alle Daytek's DVD-spelers welke in de EU verkocht worden werken met de DVD-code 0872, dus dat zal zeker geen probleem vormen. :)

Verwijderd

Mijne vreet dus ook batterijen, dan ga ik er mooi mee terug!!

Verwijderd

Even de supportline bellen als je zo'n defecte baterijvreter hebt, dan kun je rechtstreeks naar de hoofdvestiging in Enschede (van de OneforAll homepage: "Headquarters of Retail is Universal Electronics BV, based in Enschede, The Netherlands") insturen voor een nieuwe, dat gaat het snelst.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 23:04 ]

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 19:40:
Vrijwel alle Daytek's DVD-spelers welke in de EU verkocht worden werken met de DVD-code 0872, dus dat zal zeker geen probleem vormen. :)
Zit die er standaard in of moet ik die eerst 'uploaden'?

Maarja maakt ook niet veel uit.
Heb hem iig besteld dus komt hopelijk nog voor de kerst :)

Verwijderd

Euh, als die code niet in de handleiding vermeld staat dan moet hij vast wel geupdate worden... :P

Tip: Toets die code 0872 in en als de AB 2x knippert als bevestiging dan zat hij erin, geeft hij een lange 'blink' dan is hij geweigert en mag je hem (laten) naladen.

Voor die Sagem-box denk ik overigens dat je of Cable Code 1112 of 1089 nodig hebt, hangt een beetje af van welke Sagem je hebt. Maar als je het modelnummer opzoekt dan kan de OneforAll helpdesk dat vast wel nakijken. Grote kans dat je deze codes mag downloaden, maar dat is met dit soort AB's een eitje.

• Klippy

Klippy

Still Game

Die database daar zit wel goed in elkaar.
Heb de code denk ik al gevonden, hij staat onder Sagem en onder Mr Zap met dezelfde code dus is vrij makkelijk te vinden :)

Zal wel lukken. Als ik 'm heb post ik wel de ervaringen ;)

Verwijderd

Ow ongeloofelijk wat een lekker ding. Ik weet dat mijn opa ook zo'n ding heeft. En hij heft er echt mega veel voor betaald dikke 250 euro geloof ik, das dan wel van pioneer maar toch. Leuk.. eeuh waar kan ik zien waar hij op werkt?
Pagina: 1