Toon posts:

[v200] Nieuw mobiel+abbo, snap er nix meer van

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ik ben weer jarig geweest! Dit betekend niet alleen allemaal nieuwe centjes :9~, maar ook een redelijke portie geluk... dit in de vorm van het terugvinden van m'n kwijtgeraakte mobiel (die immidels afgesloten is i.v.m te weinig gebruik :z ).

Nu ik het lijk gevonden heb ik eindelijk klaar om afscheid te nemen en een nieuwe mobiel te kopen... nou is echter het probleem dat ik bij m'n oude mobiel altijd prepaid had en nu heb ik eigenlijk m'n zinnen gezet op de Samsung v200, maar deze is toch wel erg prijzig om zo los te kopen dus ga ik iig voor een abo-combinatie.

Hier zit het grote probleem: aangezien ik ongeveer een jaar uit mobiel-land weg ben geweest heb ik GEEN ENKEL IDEE over wat voor abbo ik zou moeten nemen :'( . Ik heb hier op GOT gelezen dat gsmstunter.nl erg goedkoop zou zijn (nou ben ik hier ook niet zeker van aangezien er in sommige topics gesproken wordt over het nodig zijn van inschrijving bij KvK :? ) en ben daar dus eens gaan kijken en gelukkig hebben ze hem wel, maar heb daar ook gelijk keuze uit een hele reeks abbonementen met verschillende prijskaartjes (ook voor de mobiel zelf dan). Het grootste probleem is dat ik niet weet WAT VOOR abbo ik nodig heb om de volledige capaciteiten van dit toestel te gebruiken, en wat op het moment het beste netwerk zou zijn.

Ook heb ik geen enkel idee hoe dat werkt met MMS,WAP,GPRS en dat soort zaken die ik nog nooit eerder gebruikt heb (ik doel vooral op HOE dit gaat met je abbo.. kost dit belminuten of wat?? heb ook wat gehoord over dat je dan bundels moet kopen van 1mb/5mb etc...)

Ik weet dat dit waarschijnlijk lijkt op een "ik heb hier geen kont aan gedaan-topic" maar dat is het niet, ik kan alleen zeggen dat voor mij in dit geval een beetje het gezegde "door de bomen het bos niet meer zien" opgaat :'( en met hoe meer ik lees, hoe minder ik begrijp ;(

Ik hoop dat iemand mij enigzins verhelderende informatie kan verschaffen.. want ik kom echt nergens op deze manier..

Verwijderd

Het is allemaal niet zo ingewikkeld als je denkt.
Ten eerste wat wil je allemaal met je mobiel? V200 heeft een camera dus het lijkt me handig dat je dan MMS kan versturen. Nou dat is alvast makkelijk omdat elk provider MMS aankan. Kost je weliswaar 50 euro cent ofzo voor 1 bericht.

Over dat WAP/GPRS. Als je "normaal" wapt kost je dat belminuten, omdat je immer ergens moet inbellen (meestal bij provider zelf inbellen). GPRS hoef je geen belminuten te betalen want je bent gewoon altijd online alleen je betaald dus voor de verstuurde/ontvangen data. GPRS komen dus (als het goed is) ook alleen in bundels van x aantal mb voor een x aantal euro. Met GPRS kan je dus mee wappen maar kan ook als modem dienen voor een laptop (internetten bv)

Voor de rest moet je zelf kijken wat voor provider je gaat nemen. Vodafond/kpn voor kwaliteit maar kost je natuurlijk wel meer dan O2/dutchtone/t-mobile.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 19:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
okay.. dus als ik het goed begrijp is er bij elk abbo wat ik zou afsluiten zowiezo mms mogelijk en dit word gewoon apart verekend bij de abbo kosten (er dus bij opgeteld).

GPRS "lijkt" mij handiger dan het bepalen per minuut i.p.v per mb, maar ik begrijp dat ik hier dan weer NAAST mijn abbo bij de provider een bundel (van te voren? of erna?) inkopen..
Kan elke provider GPRS aanbieden zoals jij nu zegt?

Verder had ik als prepaid provider KPN, ik was behoorlijk tevreden over het netwerk, maar het enige waar ik me aan doodergerde was dat ik een aparte sms-tegoed had i.p.v dit samen met mijn beltegoed was berekend :( . Worden sms-jes bij een abbo er gewoon net al mms aan het eind van de maand bij je abbo kosten gerekend? of gaat dit van je aantal belminuten binnen je abbo af?

in ieder geval bedankt voor de HELDERE info zo ver! _/-\o_

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:07
en zo heb je hem het goedkoopst:
http://www.telecomvergeli...nths=&npm=&ndm=&npv=&ndv=

misschien is orange een idee...ze hebben geloof ik binnenkort mms ondersteuning, en alles wat je mms't gaat van je beltebundel af. Net als sms.
Dan kan je ook nog share voor 6euro nemen (wordt ook verekend met je belbundel) en dan heb je onbeperkt wap via gprs :)

[ Voor 45% gewijzigd door marteltor op 23-05-2003 20:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat persoonlijk te kijken naar zo'n actie van gsmstunter.nl waarbij ik die phone neem voor 100 euro i.c.m een 2-jarig abbo van debitel-vodafone 150 abbo... dan zit ik op 662,50 euro en dat is dan inclusief een 2 jarig abbo van 150 minuten/maand. Daar kan ik zo mee leven.

Je hebt het trouwens over "share voor 6 euro" wat is dat?? en word bij het eerdergenoemde vodafone abbo ook mms ondersteund? en hoe doe ik het met GPRS bij dat abbo (en hoe koop ik dan die bundels in) en ik neem aan dat daarbij gewoon sms-jes net als mms-jes worden verekend aan eind van maand?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 20:19:
Ik zat persoonlijk te kijken naar zo'n actie van gsmstunter.nl waarbij ik die phone neem voor 100 euro i.c.m een 2-jarig abbo van debitel-vodafone 150 abbo... dan zit ik op 662,50 euro en dat is dan inclusief een 2 jarig abbo van 150 minuten/maand. Daar kan ik zo mee leven.

Je hebt het trouwens over "share voor 6 euro" wat is dat?? en word bij het eerdergenoemde vodafone abbo ook mms ondersteund? en hoe doe ik het met GPRS bij dat abbo (en hoe koop ik dan die bundels in) en ik neem aan dat daarbij gewoon sms-jes net als mms-jes worden verekend aan eind van maand?
MMS betaal je idd net als SMS gewoon achteraf. Alleen was het ook zo dat bij orange (voorheen dutchtone) je SMS'jes ook van je belbundel afgaat. Wel zo makkelijk, alleen weet ik niet of MMS ook zo gaat. GPRS koop je ook van te voren in net als de belbundels. Iets van 5 euro voor 5 MB ofzo. En per 1 MB eroverheen 1 euro. (kan het fout hebben met de bedragen maar dan heb je een indicatie)

Verwijderd

Topicstarter
okay.. het wordt nu allemaal al stukken duidelijker.. Die databundels voor GPRS die sluit ik neem ik aan af wanneer ik mijn abbo afsluit? en als data, telt daar ook de data mee die je gebruikt om foto's via mms te zenden/ontvangen? of die data gewoon meegerekend in de kosten van een mms-je ? En graag zou ik nog weten wat dat "share" is waar marteltor het over had :s

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 21:12:
okay.. het wordt nu allemaal al stukken duidelijker.. Die databundels voor GPRS die sluit ik neem ik aan af wanneer ik mijn abbo afsluit? en als data, telt daar ook de data mee die je gebruikt om foto's via mms te zenden/ontvangen? of die data gewoon meegerekend in de kosten van een mms-je ? En graag zou ik nog weten wat dat "share" is waar marteltor het over had :s
hoeft niet perse met de abo aangesloten worden. je kan het nemen wanneer je wilt en ook weer afsluiten wanneer je wilt, teminste bij T-Mobile. Het MMS gaat niet via je GPRS bundel. Het is gewoon 50 cent per bericht. Wat dat share is weet ik ook niet..

Verwijderd

Topicstarter
okay ik zit nu net bij gsmstunter te kijken en ik denk dat het hetvolgende gaat worden:
v200+ 2 jarig debitel O2 150 abbo .

Er zijn alleen 2 problemen:
- ten eerste wordt mij op de debitel site hetvolgende verteld:
debitel GPRS
Op dit moment is GPRS mogelijk op alle abonnementen op het KPN netwerk. Dit kan een nieuw af te sluiten mobiel contract zijn, maar ook een aanvulling op uw huidige mobiele aansluiting.
houdt dit in dat ik i.c.m een debitel O2 abbo géén Gprs (bundel? word nix over inkopen van MB's vermeld, enkel prijs per MB .. houdt dat in dat er geen bundels ingekocht kunnen worden bij Debitel?) kan nemen? Dus ik kan bij een debitel O2 abonnement WEL gprs nemen, maar dan via KPN netwerk?

-En ik heb persoonlijk geen ervaring met een debitel netwerk, is dat enigzins te vergelijken met een KPN netwerk qua kwaliteit?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 21:26 ]

Verwijderd

Debitel heeft geen eigen netwerk maar verkoopt alleen abonnementen op de netwerken van O2, KPN en Vodafone. Het netwerk van O2 is uiterst belabberd, ik raad je aan om daar niet aan te beginnen.

GPRS is alleen mogelijk als je een Debitel abonnement op het netwerk van KPN neemt. Niet met O2 of Vodafone dus.

Share van Orange is GPRS. € 6 per maand voor onbeperkt WAP via GPRS en je krijgt voor dat bedrag een bundel van 2 MB. Dat is erg goedkoop.

Verwijderd

Topicstarter
dan ben ik bang dat mij via gsmstunter enkel nog het debitel KPN abo. rest dit is verder natuurlijk niet verschillend van het vodafone abo. waar ik het eerder over had, maar kost iets meer. Dan heb ik natuurlijk wel het KPN netwerk (waar ik goede ervaringen mee heb gehad) en kan ik nog GPRS gebruiken.

Ik denk dat ik er nu bijna uit ben (wat zijn die kosten per MB voor gprs trouwens DUUR!! wow.. zou wel zo horen, want ik zie het bij de meeste aanbieders zo :( )

is het ook mogelijk bestelling bij GSMstunter af te halen?
/me houdt niet zo van het verzenden van dure dingen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 22:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 21:56:

GPRS is alleen mogelijk als je een Debitel abonnement op het netwerk van KPN neemt. Niet met O2 of Vodafone dus.
Geef aub geen advies aan mensen als je niet zeker bent van je zaak! :(
Je kunt weldegelijk GPRS toevoegen bij een VODAFONE! 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 mei 2003 @ 19:07:
Geef aub geen advies aan mensen als je niet zeker bent van je zaak! :(
Je kunt weldegelijk GPRS toevoegen bij een VODAFONE! 8)7
Vertel jij mij dan eens waar ik kan vinden dat je bij een Debitel abonnement op het Vodafone netwerk ook GPRS kan toevoegen... Op de Debitel site staat:
Op dit moment is GPRS mogelijk op alle abonnementen op het KPN netwerk. Dit kan een nieuw af te sluiten mobiel contract zijn, maar ook een aanvulling op uw huidige mobiele aansluiting.

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:44

TheFruitNerd

iets met fruit

Je kunt ook overwegen om, zoals ook al eerder is verteld, bij Orange te kijken.
Je geeft al aan dat je rond de 150 belminuten wilt hebben.
Een 2-jarig abbo vind je ook geen probleem.
Een vlugge blik op de volgende site levert het volgende op:
- Voor €20 per maand betaal je je blauw aan de telefoon. [klik]
- Voor €30 per maand is de telefoon betaalbaar geworden en heb je redelijk wat belminuten. [klik]

Daarnaast kun je bij Orange een Share abbo erbij nemen.
Dit is erg handig als je veel wilt wappen etc. en gaat ook nog eens van je bundel af.
Die €6 komen er dus niet nog eens bovenop :)

edit:
Voordat ik voor spam aangeklaagd wordt ;)
- Nee, ik werk niet voor Orange
- Nee, ik ben geen Orange klant
- Ja ik vind Orange een interessante optie voor mijn volgende abbo

[ Voor 4% gewijzigd door TheFruitNerd op 25-05-2003 20:50 ]

- de zon schijnt altijd wel ergens -

Pagina: 1