Bit Torrent verkeer limiteren

Pagina: 1
Acties:

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 14:09
Wie kent een Windows programmaatje om dataverkeer in het algemeen te limiteren/aan banden te binden? Of liever gezegd: een programmaatje dat de upload van Bit Torrent (ik weet niet zo direct wat voor een protocol het gebruikt) in bedwang houdt.

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

Verwijderd

Netlimiter,

www.netlimiter.com

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

net limiter om progjes per stuk te begrenzen en bittorrent experimental version voor BT afzonderlijk...
/moraalridder
De Bt community verschil van de kazaa community omdat vrijwel elke peer 'sociaal' is en zn Bt open laat zolang hij geen bandbreedte nodig heeft. Dus als je ascociaal wilt doen blijf aub van BT af en ga dan weer terrug naar kazaa!
/moraalridder

[ Voor 56% gewijzigd door JaWa op 23-05-2003 19:22 ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Apothor
/A- relaxte reactie modus
Heej moraalridder wil je aub je moraal voor je houden.....
Tis nu eenmaal zo dat mijn (gedeelde) upload tien keer zo klein is als mijn download. (Niet mijn keuze, maar zo is t nu eenmaal). En die upload moet zoveel mogelijk ontzien worden wil gewoon http verkeer of online gamen fatsoenlijk te doen zijn. De upload moet ik dus limiteren om niet de rest van de gebruikers te vernueken. De bandbreedte heb ik dus ZEKER nodig.
Bovendien was ik van plan om gewoon met een k'tje of 20 te downloaden EN uploaden in de weekenden...
/A-relaxte reactie modus

Btw als iemand kwaads in de zin heeft denk je dat ie dan plots tot bekering komt na t lezen van je verhaal of was t echt alleen maar ter informatie?

Oh vergat nog bijna te vermelden: bedankt voor beide suggesties!

[ Voor 5% gewijzigd door Apothor op 23-05-2003 20:21 ]

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Chupa Chup schreef op 23 May 2003 @ 20:20:
/A- relaxte reactie modus
Heej moraalridder wil je aub je moraal voor je houden.....
Tis nu eenmaal zo dat mijn (gedeelde) upload tien keer zo klein is als mijn download. (Niet mijn keuze, maar zo is t nu eenmaal). En die upload moet zoveel mogelijk ontzien worden wil gewoon http verkeer of online gamen fatsoenlijk te doen zijn. De upload moet ik dus limiteren om niet de rest van de gebruikers te vernueken. De bandbreedte heb ik dus ZEKER nodig.
Bovendien was ik van plan om gewoon met een k'tje of 20 te downloaden EN uploaden in de weekenden...
/A-relaxte reactie modus

Btw als iemand kwaads in de zin heeft denk je dat ie dan plots tot bekering komt na t lezen van je verhaal of was t echt alleen maar ter informatie?

Oh vergat nog bijna te vermelden: bedankt voor beide suggesties!
Moraalridder heeft wel gelijk, maar BT is zowiezo klote. Ik heb een upload van max 32KB/s, en beperk dat met Netlimiter tot 20KB/s (32 is brutto, netto haal ik dus 25KB/s). Als ik dat niet zou doen, dan zou me dl ipv met de max snelheid, maar met 5-10KB/s gaan omdat de hele UL vast zit.

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen: misschien is dat niet zo bij jou, maar bij mij kan ik niet zo veel anders doen dan surfen/emailen terwijl BT loopt, gamen zit er helemaal niet in. Dat kreng opent zoveel connecties dat, ook al UL ik met 2KB/s, me ping altijd boven de 300ms is.

Heel vreemd.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Oftewel je wilt alleen zelf leechen en voorkomen dat andere BT gebruikers van jou downloaden...

NB: ik ken dat hele BT niet :) En op kazaa zul je mij ook niet snel zien...

En bij de weg, de meeste internetters hebben een veel kleinere up- dan download, dus dat maakt jou situatie niet zo bijzonder dat je daar enig recht op kan verkrijgen...

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 16:12
Je kunt ook de Experimental Bittorrent Client proberen. Daarmee kan je instellen hoe hoog je upload snelheid moet zijn (gaat wel ten koste van je download snelheid.)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Precies, er zijn voor zover ik weet 2 experimentele clients in omloop:

BT++: Werkt prima en heeft als grote voordeel dat het alle downloads in 1 window houdt, verder nog wat aardige opties. Nadeeltje is dat het een stuk meer resources eet dan de default client.
Screenie:
Afbeeldingslocatie: http://btplusplus.sourceforge.net/screenshot.jpg

Experimental Client (zie ook bovenstaande post): Lijkt veel op het origineel, maar laat meer info over het aantal peers en de snelheid zien. 1 window per download. Ook met regelbare snelheidsschuif. Deze bevalt mij persoonlijk het best :)
Screenie:
Afbeeldingslocatie: http://ei.kefro.st/projects/btclient/bt.png

Wees consequent, maar niet altijd

• Apothor
Moraalridder heeft wel gelijk, maar BT is zowiezo klote
Tuulak heeft ie gelijk, maar daarom hoerft ie mij nog niet aan te vallen zonder dat ie mijn situatie kent.

[quote]Oftewel je wilt alleen zelf leechen en voorkomen dat andere BT gebruikers van jou downloaden... [quote]
Volgens mij snap je t niet. Er mag best bij mij gedownload worden. Tis alleen een simpel feit, dat dat niet zo snel KAN gaan als ik dat ik t bij een ander vandaan haal.
NB: ik ken dat hele BT niet En op kazaa zul je mij ook niet snel zien...
Waar bemoei je je dan mee!? Ga tegen iemand anders aanzeuren. (En dan houdt ik t nog netjes, want ik begin erg moe te worden van al die mensen die zichzelf gewoon NIET ineen ander kunnen/willen verplaatsen...)
En bij de weg, de meeste internetters hebben een veel kleinere up- dan download, dus dat maakt jou situatie niet zo bijzonder dat je daar enig recht op kan verkrijgen...
En waar lees jij in @#$%^& dat ik zeg dat mijn situatie zo bijzonder is en dat ik daar enige rechten aan kan verbinden!? Rechten hebben r al geen kont mee te maken, slechts fatsoenlijk gedrag. En juist daar ben ik mee bezig door die upload te limiteren. Als ik dat niet doe dan paal ik alle andere gebruikers van dit netwerk! Leer lezen! En ja, daardoor zullen de andere BItTorrent gebrukers met iets minder genoegen moeten nemen! Dus wie is r nou asociaal aan t dnekne!!!!!

Tot slot: mijn share-rating is 0.2 a 0.3 en dat is helemaal nie slecht als je bedenkt dat de verhoiuding down/up in werkelijkheid 10:1 is!

Btw voor de link Ook. Ik zal die GUI ook s proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Apothor op 25-05-2003 11:33 ]

Pagina: 1