[ASUS P2B-F]herkent geen HDD's *jumpers*

Pagina: 1
Acties:

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
M'n oom benaderde me laatst met de vraag of ik z'n harde schijf wilde vervangen. Geen probleem dacht ik, dus ik nam de computer in ontvangt en kocht een Maxtor DiamondPlus 9 van 120 GB.

Maar het installeren wil helemaal niet lukken. De harde schijf is nergens te bekennen als ik deze aansluit. Als ik de oude harde schijf aansluit vindt ie die ook niet, dat is een Maxtor 10 GB (oud).

Wat ik al geprobeerd heb:

2 HDD's aan 1 kabel; dus beide op Cable Select ==> werkt niet
1 HDD aan 1 kabel; Cabel Select | Master of Slave ==> werkt ook niet
andere IDE kabel ==> werkt ook niet

BIOS updaten? Nieuwste BIOS er nét ingeflashd, maar wederom ==> werkt niet.

wat gaat er hier fout ?

Specs:

ASUS P2B-F (Intel 440BX)
512 MB SDRAM
Intel Pentium III @ 450 Mhz

edit: het enigste wat wel werkt, zijn de 2 Optische drivers. Dus een CD-speler en een DVD-speler. Zodra ik 1 van de optische drivers eruit gooi en daarvoor in de plaats een HDD zet, is ie wederom nergens te bekken. De andere optische driver echter wel :'(

[ Voor 17% gewijzigd door Glashelder op 23-05-2003 19:06 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien een domme opmerking, maar heb je wel IDE autodetect in de BIOS gedaan? Andere oplossingen zou ik zo niet weten namelijk, althans, aangenomen dat de HDD's prima werken in een andere bak ;)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Ja, die heb ik gedaan; er gebeurt niets...

:'(

en de reden dat ik weer naar dit topic ging, was om te melden dat de HDD in mijn bak prima werkt

heb zelfs een image erop weggeschreven :)

edit: na een half uur verschijnen er allemaal nullen :'(

en nu bedenk ik me dat ik het search-knopje bovenin helemaal ben vergeten :+

ga ik alsnog maar effe doen dan :9

in dittopic hebben ze het over een Capacity Jumper, waar zit die? Die kan ik namelijk niet in de handleiding terugvinden :(

[ Voor 78% gewijzigd door Glashelder op 23-05-2003 19:38 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Ik weet het echt niet hoor, maar het werkt opeens :/ ???

ik zou maar al te graag de oplossing posten voor de search, maar dat zal niet gaan, zal :'(

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik zou er een Promise kaart in zetten, wordt ie in een keer goed herkend en maak je ook gebruik van de snelheid van de harddisk. Onboard IDE is in vergelijking met bijv. een Ultra66 echt enorm traag...

Concrete Loop Watercooling