M'n oom benaderde me laatst met de vraag of ik z'n harde schijf wilde vervangen. Geen probleem dacht ik, dus ik nam de computer in ontvangt en kocht een Maxtor DiamondPlus 9 van 120 GB.
Maar het installeren wil helemaal niet lukken. De harde schijf is nergens te bekennen als ik deze aansluit. Als ik de oude harde schijf aansluit vindt ie die ook niet, dat is een Maxtor 10 GB (oud).
Wat ik al geprobeerd heb:
2 HDD's aan 1 kabel; dus beide op Cable Select ==> werkt niet
1 HDD aan 1 kabel; Cabel Select | Master of Slave ==> werkt ook niet
andere IDE kabel ==> werkt ook niet
BIOS updaten? Nieuwste BIOS er nét ingeflashd, maar wederom ==> werkt niet.
wat gaat er hier fout ?
Specs:
ASUS P2B-F (Intel 440BX)
512 MB SDRAM
Intel Pentium III @ 450 Mhz
edit: het enigste wat wel werkt, zijn de 2 Optische drivers. Dus een CD-speler en een DVD-speler. Zodra ik 1 van de optische drivers eruit gooi en daarvoor in de plaats een HDD zet, is ie wederom nergens te bekken. De andere optische driver echter wel
Maar het installeren wil helemaal niet lukken. De harde schijf is nergens te bekennen als ik deze aansluit. Als ik de oude harde schijf aansluit vindt ie die ook niet, dat is een Maxtor 10 GB (oud).
Wat ik al geprobeerd heb:
2 HDD's aan 1 kabel; dus beide op Cable Select ==> werkt niet
1 HDD aan 1 kabel; Cabel Select | Master of Slave ==> werkt ook niet
andere IDE kabel ==> werkt ook niet
BIOS updaten? Nieuwste BIOS er nét ingeflashd, maar wederom ==> werkt niet.
wat gaat er hier fout ?
Specs:
ASUS P2B-F (Intel 440BX)
512 MB SDRAM
Intel Pentium III @ 450 Mhz
edit: het enigste wat wel werkt, zijn de 2 Optische drivers. Dus een CD-speler en een DVD-speler. Zodra ik 1 van de optische drivers eruit gooi en daarvoor in de plaats een HDD zet, is ie wederom nergens te bekken. De andere optische driver echter wel
[ Voor 17% gewijzigd door Glashelder op 23-05-2003 19:06 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc