Toon posts:

low ink sensor uitzetten? (HP 840C)

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb hier dus een HP deskjet 840c staan die de hele tijd aangeeft dat z'n inkt op is. Er is dus ergens iets niet in orde, nou heb ik al een langwerpig metalen dingetje omgeruild dat bij het zwarte inktpatroon leek te missen (in de houder dan he). Dus dat dingetje uit de kleurhouder gehaald en in de zwarte gestopt in de hoop dat hij dan iig nog zwart zou kunnen printen. Boel weer aangesloten maar nog steeds geeft 'ie een inkt-is-op waarschuwing.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

En weet iemand toevallig waar die sensor zit ofzo? Als ik hem gewoon uit kan zetten is het mij ook best, kom er vanzelf wel achter wanneer de inkt op is :-)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 23:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Er zit geen sensor in, maar de printer houd bij hoeveel er geprint is met de cartridge. Dit doet hij voor 3 0f 4 cartridges ofzo, en daarna gooit hij de oudste uit zijn lijst. Als je dus nog een aantal oude cartridges hebt, stop die er dan allemaal een keertje in, en als het goed is ziet hij dan als je je cartridge er weer instopt hem als een volle cartridge.
Er is ook een trucje die je uit kunt halen door een pinnetje op je cartridge af te plakken. Dan krijgt de printer het serienummer van je cartridge niet door, en dan denkt hij ook dat het een nieuwe is. Weet alleen niet welk pinnetje dat is. Die informatie kun je meestal vinden op websites die van die hervulsetjes aanbieden om je cartridges na te vullen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
je antwoord klonk goed, maar nou heb ik een tijdje lopen zoeken, en het betreffende pinnetje kan ik niet vinden op het internet. Wel tig van die refill-shops bekeken, maar volgens mij hebben die allemaal elkaars FAQ gecopypasted, allemaal hetzelfde....
nog andere ideeen?

heb ook geprobeerd om andere inktpatronen erin te stoppen om het geheugen van de printer te omzeilen, maar dat hielp ook geen ene niks...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 22:16 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 23:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
mja, dat is dus ook met de gedachte dat je zo dat geheugen van de printer fopt.
het werkt iig niet, en ik heb ook het idee dat het wat anders is dan dat.

Is het misschien mogelijk om het hele inkt-sensor-ding uit te zetten?
enig idee?