Toon posts:

[3D - Lightwave] Render probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Wel, ik ben juist begonnen met lightwave maar ik model al een tijdje, dus ik importeer een 3d ding in.3ds formaat in lightwave met .BMP textures, alles werkt tot hier toe en de textures liggen op de auto zoals het zou moeten. Klik ik op render, is de auto helemaal wit, ook in de surface editor is de bol wit ook al is de juiste txture geselecteerd en in de img editor ingevoegd. Suggesties wat het probleem zou kunnen zijn???

_DeviL_

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:17
Ik heb lightwave niet, en heb er ook nooit mee gewerkt, maar ik weet wel dat .3ds niet de standaard manier is om een lightwave-file in op te slaan. .3ds is gewoon algemeen voor 3d-programma's. Kan dus best voorkomen dat textures niet volledig/goed worden ingelezen.

Trouwens: waarom begin je met importeren van 3d-bestanden? Je bent toch hopelijk ook niet zo iemand die te lui is om te leren om iets zelf in elkaar te zetten, en alleen "1337-pics" wil maken doormiddel van andermans werk te renderen? :?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je zou het programma Polytrans eens moeten bekijken voor 3DS -> LWO conversies, werkt erg prettig...ook zou je als tussenformaat Alias Wavefront .OBJ files kunnen proberen, ik heb al jaren gekloot gehad met 3D Studio -> Lightwave conversie, maar met Polytrans niet meer (mag ook wel voor het geld dat ik er nu voor neergeteld heb).

Verwijderd

Topicstarter
Uhm inquestos lees m'n post nog een keer goed. Ik maak m'n models zelf alleen gebruik ik een prog dat ZModeler noemt en zoals de naam al laat vermoeden kun je er alleen mee modelllen, maar ik wou dus mijn creaties eens renderen voor op m'n desktop ofzo en daarom gebruik ik lightwave.

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
als je bol licht s misschien staat er iets op 100%? Als je texture preview wit is is het eind resultaat ook wit (beide gebruiken LW renderer). BMP raad ik niet aan voor LW (gebruik TGA instead).