Uitbreidings Advies

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb op dit moment een thuisbioscoopje staan maar het voldoet niet helemaal aan me verwachtingen. Dus zou ik graag willen weten wat voor uitbreidingsmogelijkheden ik heb.

Aangezien ik nogal een leek ben op dit gebied vraag ik jullie om hulp.

Ik heb nu :

Philips Matchline breedbeeld TV
Philips Versterker FR976
Philips DVD Speler 762
Philips FB900 Speakers , 1 w00x sub, 5 satelites 100w each

Speakers werden er bij geleverd, geluid is geweldig met dvd's maar met muziek kom ik gewoon wat te kort. Nu had ik hier en daar gelezen dat dit setje te kort komt bij muziek luisteren en dat mensen de boxen vervangen.

Op dit moment heb ik zo'n 500-1000 euro, en ik wil het gewoon gaan uitbouwen.

Dus stap voor stap nieuwe dingen kopen, dus prijs is eigenlijk niet zo'n probleem maar ik wil het niet te extreem gaan maken.

Maar waar kan ik het beste beginnen? Front speakers?

Zijn er nog bepaalde aanwijzingen of details die ik moet weten voordat ik in een audio zaak de verschillende boxen ga beluisteren? Kunnen jullie mij een paar merken aanraden of juist afraden in mijn prijs catagorie?

Hoe zit het met de versterker? Kan ik daar al die dure boxen op aansluiten? Ik wil niet dat ik straks in de toekomst heb dat de versteker de zwakste schakel is bij wijze van spreken en alles tegen houd.

edit : versterker levert max 100 watt per uitgang(5x100max).. specificaties :

http://www.kieskeurig.nl/...arch1/Philips%20FR976.htm

[ Voor 9% gewijzigd door Workaholic op 23-05-2003 18:23 ]

Mijn V&A

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

speakers schelen het meest, dus daar moet je mee beginnen. luister op je eigen versterker en je weet het.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik zou eignelijk eerst voor een goede versterker gaan, omdat je dan makkelijker kunt uitbreiden. Als je eerst speakers koopt krijg je zon raar gezicht, heb je dure speakers aan zon klein versterkertje hangen...

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Mijn stelregel: speakers zorgen voor 75% van de vervorming van het geluid, amp voor 15%, CD speler 7,5% en de rest zit in de kabels en interlink.

Als je in stereo goed bezig wil zijn, zou je eerst de front speakers moeten vervangen. Vervolgens de bron in dit geval, omdat een goedkope DVD speler verschrikkelijk klinkt met CDs, en eventueel later de amp (is het moeilijkst in jouw geval, omdat je een AV amp nodig hebt. Beste zou zijn om er een stereo amp bij te kopen).

Als je voor 1000 euro speakers wil kopen, heb je zat keuze. Ga maar eens een hifi zaak binnen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Klein schopje

Mijn V&A

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 18:25
offtopic:
Om maar weer eens oude koeien uit de sloot te halen

Ik zit met eenzelfde vraag. En heb ook een Philips set:

-Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/fr996_m.jpg

Philips 996 receiver: geïntegreerde Dolby Digital-ontvanger met 500 watt 'surround'-vermogen, AC-3, MPEG2, DTS en Dolby Pro Logic, etc. zie Philips

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/dvd763sa_l.jpg

Philips 763SA DVD-speler; Zie Philips

Ik heb er nog een 4.1 boxenset bij (zonder subwoofer).

Daar ik een echte Philips fan ben (mee geboren oid... 8)) zat ik te denken aan de enige losse speakerset die Philips te koop aanbiedt, de FB900 dus...
Nu ik de ervaring lees vraag ik mij af of deze boxen wel mooi bijvoorbeeld een SACD weergeven.

Prijsklasse zo'n 200 euro voor een actieve subwoofer (de losse van deze set is helaas niet verkrijgbaar, iemand 2e hands? :)). De complete FB900 set kan kk voor 269 euro bij de Philips winkel halen (mijn vader werkt voor Philips! _/-\o_)

Iemand suggesties?

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 13:28
Je kan inderdaad het beste eerst eens naar nieuwe boxen gaan kijken, omdat die toch wel de meeste invloed hebben op de geluidskwaliteit. Desnoods kijk je alleen naar nieuwe front speakers, omdat je zelf aangeeft dat je huidige boxen te kort komen bij muziek, maar bij surround geluid wel aardig klinken.

Om te kijken wat leuke boxen zijn kan je het beste zelf eens gaan luisteren. Neem je eigen cd's mee en kijk zelf wat jij het beste vindt klinken.

• Preatorium
Mijn front speakers en de andere zijn prima, ik mis echter een actieve subwoofer. Los is deze van Philips niet verkrijgbaar maar alleen als set FB900. Als deze set goed is dan wil ik prima deze hele set kopen, nieuwer en design is mooier dan mijn huidige boxen plus 269,- euro is niet duur dacht ik.
Ik zou ook prima een losse subwoofer kunnen gebruiken maar een Philips is lastig te vinden. Ik hoor graag ervaring van deze FB900 speakerset of goede alternatieven.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
er staat deze maand (of vorige) een stuk in de consumentengids over die setjes en de speakers die erbij zitten. afijn, logische conclusie is dan ook dat voor films ze redelijk voldoen maar bij muziek (stereo) tekort schieten.
Voor 1000 euro heb je hele mooie B&W speakers (400 series) inclusief kwaliteit speakerkabel. wedden dat je geen andere frontspeakers meer wilt daarna? Ik heb ze zelf ook, als achter speakers B&W 200 series, en dat op een Harman Kardon AVR500 reciever.

Die reciever die jij hebt voldoet best, kijk ook eens op www.audioreview.com daar kom je meer te weten over gebruikservaringen.
Bij de betere audio-zaken neem je gewoon je versterker mee en krijg je koffie en kun je de hele dag speakers luisteren. (RAF / Staffhorst bijv. om maar een grote te noemen). die kabels kun je er vaak wel bij lullen voor niks.

[ Voor 18% gewijzigd door BuG2FiX op 14-10-2003 16:14 ]

Verwijderd

Preatorium schreef op 14 October 2003 @ 10:38:
Mijn front speakers en de andere zijn prima, ik mis echter een actieve subwoofer. Los is deze van Philips niet verkrijgbaar maar alleen als set FB900. Als deze set goed is dan wil ik prima deze hele set kopen, nieuwer en design is mooier dan mijn huidige boxen plus 269,- euro is niet duur dacht ik.
Ik zou ook prima een losse subwoofer kunnen gebruiken maar een Philips is lastig te vinden. Ik hoor graag ervaring van deze FB900 speakerset of goede alternatieven.
Tja je zult het toch onder ogen moeten zien. Philips maakt geen pure Hifi producten. In ieder geval niet meer. De receivers zijn niet erg hoog aangeschreven maar voldoet in jou geval prima. Dvd-speler van jou is prima, en zeker de 963SA is echt een top apparaat, ook met muziek cd's.

Ga dus eens luisteren naar andere merken, als je luidsprekers gaat uitzoeken laat dan alsjeblieft Philips los, er is _veel_ beter te koop. :)

Verwijderd

Ik zou een fatsoenlijke set frontspeakers en een goeie actieve sub kopen en die FB's voor surround houden als die toch voldoen.

Verwijderd

Philips heeft toch ook zo'n speakerset met bandtweeters d'r in. Supercompacte zuiltjes, misschien is dat wat. Als je ook voor muziek goede weergave wilt hebben, kan je idd kijken naar speakers die voor dat doel beter zijn.

• Preatorium
BuG2FiX schreef op 14 October 2003 @ 16:11:
er staat deze maand (of vorige) een stuk in de consumentengids over die setjes en de speakers die erbij zitten. afijn, logische conclusie is dan ook dat voor films ze redelijk voldoen maar bij muziek (stereo) tekort schieten.
Voor 1000 euro heb je hele mooie B&W speakers (400 series) inclusief kwaliteit speakerkabel. wedden dat je geen andere frontspeakers meer wilt daarna? Ik heb ze zelf ook, als achter speakers B&W 200 series, en dat op een Harman Kardon AVR500 reciever.
Zal de consumentengids van deze maand eens bekijken en aanschaffen, bedankt voor de tip!
1000 euro wordt mij wat te gortig, 300 euro komt meer in de richting.
Die reciever die jij hebt voldoet best, kijk ook eens op www.audioreview.com daar kom je meer te weten over gebruikservaringen.
Gelukkig, mag ok wel vor een Philips ;)
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 17:16:
[...]
Tja je zult het toch onder ogen moeten zien. Philips maakt geen pure Hifi producten. In ieder geval niet meer. De receivers zijn niet erg hoog aangeschreven maar voldoet in jou geval prima. Dvd-speler van jou is prima, en zeker de 963SA is echt een top apparaat, ook met muziek cd's.

Ga dus eens luisteren naar andere merken, als je luidsprekers gaat uitzoeken laat dan alsjeblieft Philips los, er is _veel_ beter te koop. :)
Jammer, had al zo'n vermoeden maar toen ik de FB900 set ontdekte ... you'll never know :)
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 18:05:
Philips heeft toch ook zo'n speakerset met bandtweeters d'r in. Supercompacte zuiltjes, misschien is dat wat. Als je ook voor muziek goede weergave wilt hebben, kan je idd kijken naar speakers die voor dat doel beter zijn.
Geen idee, ben ik nog niet tegengekomen. De subwoofer heeft wel één of andere wOOx technologie, bedoel je dat?

Verwijderd

Beste OC-Addict als ik zo vrij mag zijn om een rekensommetje voor je te maken:

2 x Dynaudio Audience 52 a 330 euro per stuk = 660 euro (zie kieskeurig site) moet je wel ergens anders gaan luisteren natuurlijk.
verzend kosten 15 euro
NAD 320BEE a 395 euro
Kabels ???

Totaal 1070 euro

Tikje boven je budget, maar dan heb je ook een vette set die heel lang meegaat.
Bovendien verkoop je je oude versterker + boxen en daar kun je dan weer kabels voor kopen. :7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 21:19 ]

Pagina: 1