Ik heb op dit moment een thuisbioscoopje staan maar het voldoet niet helemaal aan me verwachtingen. Dus zou ik graag willen weten wat voor uitbreidingsmogelijkheden ik heb.
Aangezien ik nogal een leek ben op dit gebied vraag ik jullie om hulp.
Ik heb nu :
Philips Matchline breedbeeld TV
Philips Versterker FR976
Philips DVD Speler 762
Philips FB900 Speakers , 1 w00x sub, 5 satelites 100w each
Speakers werden er bij geleverd, geluid is geweldig met dvd's maar met muziek kom ik gewoon wat te kort. Nu had ik hier en daar gelezen dat dit setje te kort komt bij muziek luisteren en dat mensen de boxen vervangen.
Op dit moment heb ik zo'n 500-1000 euro, en ik wil het gewoon gaan uitbouwen.
Dus stap voor stap nieuwe dingen kopen, dus prijs is eigenlijk niet zo'n probleem maar ik wil het niet te extreem gaan maken.
Maar waar kan ik het beste beginnen? Front speakers?
Zijn er nog bepaalde aanwijzingen of details die ik moet weten voordat ik in een audio zaak de verschillende boxen ga beluisteren? Kunnen jullie mij een paar merken aanraden of juist afraden in mijn prijs catagorie?
Hoe zit het met de versterker? Kan ik daar al die dure boxen op aansluiten? Ik wil niet dat ik straks in de toekomst heb dat de versteker de zwakste schakel is bij wijze van spreken en alles tegen houd.
edit : versterker levert max 100 watt per uitgang(5x100max).. specificaties :
http://www.kieskeurig.nl/...arch1/Philips%20FR976.htm
Aangezien ik nogal een leek ben op dit gebied vraag ik jullie om hulp.
Ik heb nu :
Philips Matchline breedbeeld TV
Philips Versterker FR976
Philips DVD Speler 762
Philips FB900 Speakers , 1 w00x sub, 5 satelites 100w each
Speakers werden er bij geleverd, geluid is geweldig met dvd's maar met muziek kom ik gewoon wat te kort. Nu had ik hier en daar gelezen dat dit setje te kort komt bij muziek luisteren en dat mensen de boxen vervangen.
Op dit moment heb ik zo'n 500-1000 euro, en ik wil het gewoon gaan uitbouwen.
Dus stap voor stap nieuwe dingen kopen, dus prijs is eigenlijk niet zo'n probleem maar ik wil het niet te extreem gaan maken.
Maar waar kan ik het beste beginnen? Front speakers?
Zijn er nog bepaalde aanwijzingen of details die ik moet weten voordat ik in een audio zaak de verschillende boxen ga beluisteren? Kunnen jullie mij een paar merken aanraden of juist afraden in mijn prijs catagorie?
Hoe zit het met de versterker? Kan ik daar al die dure boxen op aansluiten? Ik wil niet dat ik straks in de toekomst heb dat de versteker de zwakste schakel is bij wijze van spreken en alles tegen houd.
edit : versterker levert max 100 watt per uitgang(5x100max).. specificaties :
http://www.kieskeurig.nl/...arch1/Philips%20FR976.htm
[ Voor 9% gewijzigd door Workaholic op 23-05-2003 18:23 ]