[ibm hdd] random errors

Pagina: 1
Acties:

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:56
Hoi,

mijn 80gb ibm harddisk geeft telkens random leesfouten, dus de ene keer kan ik het ene bestand wel lezen en de andere keer niet. Ook vind die regelmatig mijn hdd niet bij het booten. Tijdens deze leesfouten maakt de hardeschijf een krakend geluid en blijft heel windows hangen.
Het is me wel gelukt om alle belangrijke data te backuppen.

Nu ben ik vandaag met die schijf terug gegaan naar de winkel waar ik hem toendertijd had gekocht, daar hebben ze hem getest en welke pech had ik nou weer, hij kwam door de test heen. Dus geen nieuwe schijf :( Ze hadden dat test proggy van ibm gebruikt.

Het probleem is dus dat deze errors random zijn en ik niet kan bewijzen dat die kapot is. Om op deze schijf nog data te zetten durf ik echt niet aangezien ik er vanuit ga dat die het niet lang meer overleefd.

Nu moet ik deze hdd dus op een of andere manier zo ver krijgen dat die echt niks meer doet. Manieren als een kras op de printplaat zetten of er 220 volt op zetten kan ik zelf ook wel bedenken dus ik wil iets serieus weten om deze hdd zo ver te krijgen dat die niks meer doet en ik garantie op dat ding kan krijgen.

wie heeft er een serieuze oplossing?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Gewoon direct terugsturen naar IBM (Hitachi). Daar onderzoeken ze dat ding wel beter. Wel een foutbeschrijving erbij doen dan, dat ie niet altijd brak is.

Of laat 'm een nacht lang constant lezen/schrijven, en vooral geen koeling erop. Als ie nog goed is moet ie daar tegen kunnen, als ie al brak is begeeft ie het dan wel.

[ Voor 36% gewijzigd door Mentalist op 23-05-2003 18:51 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:56
W3ird_N3rd schreef op 23 May 2003 @ 18:51:
Gewoon direct terugsturen naar IBM (Hitachi). Daar onderzoeken ze dat ding wel beter. Wel een foutbeschrijving erbij doen dan, dat ie niet altijd brak is.

Of laat 'm een nacht lang constant lezen/schrijven, en vooral geen koeling erop. Als ie nog goed is moet ie daar tegen kunnen, als ie al brak is begeeft ie het dan wel.
Dat opsturen doe ik liever niet aangezien dat ik dat ding dan een paar weken kwijt ben. Maar mocht dit niet lukken zal dat wel mijn enigste keus zijn.

Ik heb hem nu een nachtje filebenchmark van sisoftsandra (burn-in) laten doen alleen ik hoor maar heel af en toe dat ding ding bezig is. Hij benchmarkt geloof ik alleen maar op het deel waar data staat en dat was maar 700 mb (hdd geformateerd + windows install). Weet iemand toevallig een beter programma om je hdd echt goed te stressen?

Of weet je een leuk proggy die mijn hdd continue met onzinnige data vol gaat schrijven?

[ Voor 13% gewijzigd door robbert op 24-05-2003 09:22 ]

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ibm heeft op z'n website ook een proggie die allemaal nulletjes naar je hd schrijft
zodat de data niet meer te lezen is als je dit nu een paar uur achter elkaar laat draaien?