Toon posts:

Poledit via Terminal services

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 servers, een small business server 2000 en een windows 2000 server die vpn verbindingen accepteert. Ook draait hier Terminal services.
Inloggen gaat perfect en kan zo via de 2e server de outlook gebruiken en de mail ophalen van de 1e server.

Kan ik ook poledit of iets anders gebruiken om zo op de 2e server (die terminal services draait) wat dingen uit te schakelen?

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 19:35
Group policy gaan gebruiken.

Hoe en wat staat een stuk over volgens mij geschreven door Mutsje in WOS dacht ik

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ligt er ook nog aan of het een standalone of memberserver is.

In het eerste geval:
293655 - HOW TO Apply Local Policies to all Users Except Administrators on Windows 2000 in a Workgroup Setting

In het tweede geval: memberserver in een OU zetten en dichtspijkeren met GPO

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Wat je ook kan doen, is middels een registry setting een NT4 policy actief laten worden.

Ideaal als je geen W2k domein hebt en geen gebruik wilt maken van de lokale policies binnen W2k. Bij een NT domein wordt ook niet automatisch de NT policy uit
geladen.

Je hebt hier de volgende registry key voor nodig:
HKLM]\System\CurrentControlSet\Control\Update
Value: UpdateMode
Type: Hex
Data: 2

[HKLM]\System\CurrentControlSet\Control\Update
Value: NetworkPath
Type: REG_SZ
Data: <bestandslocatie, bv c:\policy.pol>

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarbij de kanttekening geplaatst dient te worden dat NT4 Policies wijzigingen hard in het register zet.
Wil je de effecten van een NT4 policy omkeren zul je een expliciete reverse policy moeten maken of handmatig de registry settings weer moeten wijzigen.

Dit in tegenstelling tot win2k policies die makkelijker ongedaan te maken zijn omdat deze geen permanente wijzigingen in het registry aanmaken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Backslash32 heeft daar natuurlijk gelijk in.
Heb je een W2k domein, dan moet je gewoon gebruik maken van GPO('s).

Heb je dit niet dat is mijn voorstel een goed alternatief.
Pagina: 1