Ik wil een 3d animatie toevoegen aan een bestaand videofragment. Dit wil ik doen in After Effects, om zoveel mogelijk vrijheid te genieten. Hoe kan ik het plaatje, wat onderdeel van het geheel is, het beste renderen? Het object uitlichten dmv een blauwe achtergrond? En deze achtergrond weghalen in After Effects? Moet toch wel een mooier oplossing voor zijn...
Verwijderd
Ik denk dat een blauwe of groene achtergrond de enige mogelijkheid is
hier een voorbeeld (divx)
hier een voorbeeld (divx)
Verwijderd
gewoon in max renderen naar een mov (millions of colors +). Daar zit een alpha layer bij. Als je die mov importeerd in after effects zal em vragen wat je wil doen ermee. dan kan je best matte pakken en dan is de achtergrond weg.
Als ik het me goed herinner tenminste.
ps er zijn trouwens veel formaten die een alpha layer kunnen bevatten (png ...) en in max zit er ook een mogelijkheid je alpha naar een aparte file te renderen.
Als ik het me goed herinner tenminste.
ps er zijn trouwens veel formaten die een alpha layer kunnen bevatten (png ...) en in max zit er ook een mogelijkheid je alpha naar een aparte file te renderen.
zoals cyb-ymer (hoe spreek je dat nou uit? ) al zei voor zo'n dingen raad ik aan gewoon naar pure frames te renderen (dat mov alpha aan kon wist ik niet - if zo probeer eens -) met alpha info...