Toon posts:

[Win2k]icon van folder veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kun je in Windows2000 wel het iccoontje van een folder veranderen of moet je dat met speciale tweaksoftware doen? Ik heb namelijk ooit onder XP de icons van een aantal foders veranderd, maar die icons waar ik ze naartoe had veranderd heb ik inmiddels weggeflikkerd en Windows XP heb ik weer vervangen voor Windows 2000.
Omdat ik die overbodige icons heb weggeflikkerd heb ik dus nu een aantal mappen zonder icon (dus met dat standaard Windows-ik-weet-niet-wat-dit-is icon).
Ik wil dit terug veranderen naar het standaard iccoontje voor folders van Windows2000, maar ik zie nergens hoe ik dit moet doen.

Heb ook al rond gesearched, gefaqed, geMicrosoftKnowledgebased en gegoogled, maar kan dat dan helemaal niet binnen Windows 2000 zonder extra tweaksoftware? Ik dacht dat je in Windows wel even snel het iccoontje van een folder kon veranderen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Dan heb je toch niet goed gezocht...
Gaat voor zover ik weet hetzelfde als in XP.
Je gaat even naar het aanpassen van je bureaublad, daar zie je de iconen staan.
Selecteer er eentje, ga naar verander icoon, en klaar is The_Tzar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie daar alleen de bureaubladicconen die ik daar kan aanpassen. Dus van deze computer, prullenbak, mijn documenten enzo. Maar daar kan ik niet de iconen van de mappen op mijn andere partitie aanpassen.

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Windows-iconen staan in c:\windows\system32\shell32.dll
(dacht ik zo)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Topicstarter
KompjoeFriek schreef op 23 May 2003 @ 16:39:
Windows-iconen staan in c:\windows\system32\shell32.dll
(dacht ik zo)
Klopt, daar staan alle mappen naar toe verwezen, behalve die paar mappen. Die wil ik dus weer daar naar toe verwijzen, maar ik weet niet hoe.

edit:
De Windows map is dan WINNT ;)

Ooit in een ver verleden met WinXP er nog op voor een paar mappen de verwijzing gewijzigd naar E:\icons\folders\stoerenfoldericon.ico ofzo, omdat ik die hele map icons heb weggeflikkerd wil ik dus nu die verwijzing weer naar c:\WINNT\System32\shell32.dll maken

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 16:43 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:17
Of je gebruikt IconPackager van object Desktop.. ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Sluuut schreef op 23 May 2003 @ 16:43:
Of je gebruikt IconPackager van object Desktop.. ;)
Ja, dat kan ik natuurlijk ook doen, met behulp van één of ander progje, maar kan dat dan helemaal niet gewoon binnen Win2k ?
Pagina: 1