Ik ben van plan om een van deze twee coolers te gaan kopen aangezien je deze makkelijk kan krijgen,welke is beter voor een getweakte AMD Duron de MA324-15 of de Golden Orb imitatie?
Verwijderd
Een vriend van mij heeft ook een Spire Orb gekocht laatst bij www.norrod.nl voor slechts 40 gulden...
Ik heb hem er effe op gehad hierzo en eerst wou ie niet verder dan 900mhz maar met die cooler liep ie wel op 950mhz in 1 keer...
Ik vind het een goede cooler...
Voor vragen stuur me een email.
Greetz
---------------------------------------------
Celeron 2 667@950 - 1.85V - 192 MB RAM - TNT2 32 MB
Ik heb hem er effe op gehad hierzo en eerst wou ie niet verder dan 900mhz maar met die cooler liep ie wel op 950mhz in 1 keer...
Ik vind het een goede cooler...
Voor vragen stuur me een email.
Greetz
---------------------------------------------
Celeron 2 667@950 - 1.85V - 192 MB RAM - TNT2 32 MB
Zijn beide goeie koelers, ik geef de voor keur aan de orb a-like (gewoon omdat ie beter koelt, of je moet een 80*80 fan op de MA zetten
) zorg wel dat je de "zilveren" 5D21B3 haalt en niet de "gouden" 5D17B3, die namelijk iets kleiner.
Lang de weg: 4 tientjes is teveel voor die koelers..
Lang de weg: 4 tientjes is teveel voor die koelers..
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Ik heb denk ik al een MA324-15 erin heb zitten alleen is hij van aluminium en niet van koper,ik heb nog eens even op de site gekeken van Spire en denk toch dat de MA324-15 beter is hij heeft meer airflow bij minder toeren,verder vind ik de prijs oke en ze zijn lekker stil.
Ik heb een Duron 700@850 en hij loopt nu op 1Ghz op een Asus A7V rev 1.02 (100*10-1.85V) en de temp is nu 52 graden met open kast,en nog geen stabiliteits problemen.
Misschien maar een nieuwe kast kopen want de kast is een beetje klein,de voeding zit boven de processor.
Ik heb een Duron 700@850 en hij loopt nu op 1Ghz op een Asus A7V rev 1.02 (100*10-1.85V) en de temp is nu 52 graden met open kast,en nog geen stabiliteits problemen.
Misschien maar een nieuwe kast kopen want de kast is een beetje klein,de voeding zit boven de processor.
Oeps het ik denk dat ie er al in zit stukje niet gelezen, sorry
Tja nou ja als jij denkt dat die beter is...
Ik heb ze beide in mijn systeem gehad en mijn cpu-tje bleef koeler met de 5D21B3 en heb ik die maar laten zitten.
Maar dat kan best wel varieren per PC/CPU/Omgeving. Die dingen zijn niet vreselijk duur (fl. 35max voor de 5D21B3 en een fl. 25max voor de MA324-15) dus ik zou zeggen haal ze beiden en test ze zelf in jou PC.
Tja nou ja als jij denkt dat die beter is...
Ik heb ze beide in mijn systeem gehad en mijn cpu-tje bleef koeler met de 5D21B3 en heb ik die maar laten zitten.
Maar dat kan best wel varieren per PC/CPU/Omgeving. Die dingen zijn niet vreselijk duur (fl. 35max voor de 5D21B3 en een fl. 25max voor de MA324-15) dus ik zou zeggen haal ze beiden en test ze zelf in jou PC.
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Verwijderd
Spire MA324-15 heb er nu in zitten koelt zeker goed puter ging eerst niet verder als 650@750 maar nu zit ie meteen al op 900 , deze is volgen mij beter getest als spire orb
, zie http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=13576
, zie http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=13576
Verwijderd
Pas wel op met een KT7-RAID en de Spire Orb, want hij is net zo moeilijk installeren als zo'n orb-dinges. Dus: vijl/dremel bij de hand als je een KT7-RAID hebt.
Verwijderd
due vieze
maaken een dikke herrie neem dan meteen een fop38 echt die kut dingen hebben echt zo'n hele hooge zoom toon.
Verwijderd
zoemtoon ? niet gehoord Icje, misschien was die je hebt gehoord niet goed.
Ik heb de 21B3 en de MA324 beide hier gehad, en toen een Alpha met diezelfde Black Label Delta fan......
DAT maakt dus echt veeeel meer herrie dan een Spire!
Die Spiretjes vind ik echt lekker stil.. maar als de fan niet goed of beschadigd is...
Bij het afslijpen van zo'n Orb kan je natuurlijk ook de finnen verbuigen per ongeluk en de fan beschadigen.... Grrr.
Ik heb de 21B3 en de MA324 beide hier gehad, en toen een Alpha met diezelfde Black Label Delta fan......
DAT maakt dus echt veeeel meer herrie dan een Spire!
Die Spiretjes vind ik echt lekker stil.. maar als de fan niet goed of beschadigd is...
Bij het afslijpen van zo'n Orb kan je natuurlijk ook de finnen verbuigen per ongeluk en de fan beschadigen.... Grrr.
Pagina: 1