Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 16:45:
Ik heb de drivers zowel in '.c' en in '.o' dus dat zal niet het probleem zijn, ik zou niet weten wat het beste is? ik heb op google ook al gezocht maar daar is helaas zoveel in het engels waar ik niet veel wijzer uit wordt!
.c betekend zoveel dat het C code is. C code is een hogere orde programmeertaal waarin beschreven staat wat het programma moet doen. Bijvoorbeeld:
C:
1
2
3
4
5
| (...)
if( dest == NULL ) {
return -1;
} |
Er staat dus gewoon in natuurlijke taal (engels in dit geval) welke instructies de computer moet uitvoeren om een programma te hebben welke als driver fungeert.
Een .o daarentegen is geen natuurlijke taal meer. Het is pure machinecode. Deze machinecode is gegenereerd uit de C commando's uit je .c file.
Dit .o bestand bevat de voor de computer begrijpbare instructies ipv de voor de mens begrijpbare instructies in het .c bestand.
Echter het .o bestand is dus een vertaling van de instructies in de .c file, zodat ze voor de computer te begrijpen zijn.
Dus, geen van de twee is 'beter', maar als je er 1 door je kernel geladen wilt laten worden, dan lijkt het me het beste als je degene pakt, welke de computer begrijpt
[edit] Owja, verder is het voor ons fijn, dat je verteld wat je probeert en wat de meldingen zijn als het fout gaat. Zo weten wij wat je probeerd en wat er evt. aan de hand kan zijn
[
Voor 7% gewijzigd door
Glimi op 23-05-2003 17:01
]