Toon posts:

Draytek 2200E in/out-filters draaiend krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakertjes van me _/-\o_ ,

Ik heb een netwerkje met een Vigor 2200E opgezet. Ik wil de In/Out-filters configureren, maar krijg deze echt niet aan de praat. Wanneer ik bv. rule instel; block port 1214 TCP In, wordt het gewoon doorgelaten, idem voor Out (Kazaa).

Ik hen op diverse forums gecheckt incl. hier op tweakers, maar er is niet echt iets goeds te vinden, allemaal te suggestief. Op het forum: http://www.vigor-users.nl/ wordt wel het een en ander over gerept. Heeft iemand nu echt een goed antwoord/ oplossing voor deze filter-problemen?

Ik wil het Upload-verkeer in toom houden, heb met chello namelijk maar 16kB up, schiet dus niet echt op, hiervoor zijn die filters dus wel makkelijk.

Als er geen oplossing voor de Vigor2200-filtering is, heb ik evt. wel een PC die ik als server kan laten draaien. Weet iemand een goede softwarmatige oplossing om traffic te kunnen controleren& Managen& Monitoren? Het netwerk ziet er als volgt uit:

http://members.chello.nl/r.uphoff/netwerkje.JPG

Aan het netwerk kan fysiek niet geschoven worden ( verschillende etages). Ik zit te denken om Pc5 als evt. proxy-server te laten draaien, is dit een goed idee mbt. boventsaande? Misschien tussen Router en Wan een Linux-bak laten draaien met firewall?
Pc5 is een Amd Duron 1300Mhz met 512Mb geheugen, dus kom graag met gepaste appz. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Draai trouwens nu firmware v2.3.1, v2.3.6 zelfde probleem.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
kun je ff een screenshot geven van hoe je de regels ingesteld hebt?
je kunt dit namelijk makkelijk blocken hoor maar ik denk dat je iets verkeerd hebt ingevuld..

bvd

Verwijderd

Topicstarter
Als je vertelt hoe ik een screenshot hier in deze topic gooi zal ik dat straks ff doen, ga ff sporten.

• schwarzenegger
Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 16:11:
Als je vertelt hoe ik een screenshot hier in deze topic gooi zal ik dat straks ff doen, ga ff sporten.
:?

post dan maar gewoon je instellingen want anders gaat het niet lukken denk ik.
dus post even als je komt vanaf ingelogd op setup tot op welke plek precies je die instellingen gedaan hebt.

kijk trouwens eens op http://www.draytek.nl/router/v2x00.php?type=2200e staat ook veel info....

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:30
Bij Vigor-Users.nl moet het ZEKER staan.
Maar speciaal voor jou dan nogeens:

De IN filter is disabled vanaf firmware 2.1, bij elke firmware die nieuwer is staat deze dus uit :)

De OUT moet dus wel werken.
Ik gebruik zelf 2.3.1.

Maar met alleen OUT filter kan je het ook oplossen, gewoon reversed denken, als iemand connect naar jouw IP naar poort 1214, connect jouw pc ook naar zijn machine vanaf poort 1214, dus OUT.

[ Voor 7% gewijzigd door Redje op 23-05-2003 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff snel een html-pagina in elkaar geflanst:

http://members.chello.nl/r.uphoff/

Dit zijn dus wat van mijn filter gerelateerde settings.

• schwarzenegger
ahhh het probleem bij kazaa is dat dat kreng steeds van poort wisselt en ook gebruik maakt van poort 80..... daarom krijg je denk ik je poorten ook niet dicht.
dat probleem heb ik hier in huis ook en is niet op te lossen.
[rml][ kazaa] afsluiten[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke, maar zeg maar om verbinding naar een host op te bouwen initieert Kazaa toch met poort 1214, je kan opgeven poort 80 als alternatief, maar dan ben ik screwed. Het gaat me om poort 1214. Heb ik mijn Filters goed ingesteld als het bv. om ip 192.168.130.133 gaat?

• schwarzenegger
ja die heb je volgens mij goed ingesteld.

en als die regel niet helpt kun je altijd nog bij de default data dezelfde regel instellen.

[ Voor 54% gewijzigd door schwarzenegger op 23-05-2003 20:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een proefje uitgevoerd;

Kazaa op mijn bak: ip 192.168.x.y . Kazaa inkomende poort op 1214 laten staan (default, dus geen port 80 erbij). #1 Inkomende filter aangemaakt en als proef ook nog eens een #2 reversed in filter, ziet er als volgt uit:

#1 inkomend> IP Address Subnet Mask Operator Start Port End Port
source Any 255.255.255.255/32 = "leeg" "leeg"
Destination 192.168.x.y 255.255.255.255/32 = 1214 1214

#2 uitgaand> IP Address Subnet Mask Operator Start Port End Port
source Any 255.255.255.255/32 = 1214 1214
Destination 192.168.x.y 255.255.255.255/32 = "leeg" "leeg"

Werken beiden niet, kan doodleuk nog met Kazaa werken, snap er helemaal geen #@$%%$% van!!!! Iemand?????

• Redje
Nogmaals:
Na versie 2.00a van de firmware WERKT DE IN-FILTER NIET MEER!

/edit
Branch laat je dus leeg, mijn fout 8)7

Je begint bij filter set 2, deze verwijst mbv. Next Filter Set naar 3, de volgende naar 4 etc.

Als test maak je gewoon een OUT block rule met als source jouw interne pc ip adres, en als desination poort 80.
Je zo nu niet meer kunnen internetten.

[ Voor 61% gewijzigd door Redje op 24-05-2003 18:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het verschil tussen Branch to Other Filter "xyz" Set in Filter Rule en Next Filter Set "xyz" in Filter Set?

Wat heb ik gedaan; alle filter sets naar elkaar laten wijzen, bv. filter set 1-->2-->3 .
Bij Branch to Other Filter heb ik ze allemaal op "None" staan!
Ik denk dat hier de fout in zit, mijn idee was namelijk als je bij Branch to Other Filter naar bv filter x verwijst dat filter rule gelijk naar filter set x gaat. Mijn gedachten gang volgt; men kan namelijk 12 filters kiezen bij Branch to Other Filter in geen 7 zoals het eigenlijk zou moeten zijn, er zitten maar 7 filter rules in een filter set.

Klopt deze stelling ja of nee?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alle filter rules binnen een filter set naar de volgende laten wijzen en de laatste op none gezet ik heb alle filter sets naar de volgende laten wijzen en laatste op none, toch werk Kazaa nog.

Ik vind de manual niet erg duidelijk.......

• Redje
Ik heb het even getest maar Kazaa krijg ik niet geblockt.
Als ik met een netstat -a kijk waar naar ik geconnect ben blijkt het gewoon dat poort 1214 niet eens wordt gebruikt ;)

Lees ook mijn vorige post, ik had ff een fout gemaakt :X

[ Voor 92% gewijzigd door Redje op 24-05-2003 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het dus toch goed :P

Bij mij luistert poort 1214, er is geen connectie opgezet. Poort 80 is niet als alternatief ingesteld, toch werkt Kazaa :'(

FF iets anders:

Is er een mogelijkheid om via bv. een (proxy) server tussen bepaalde tijden bepaalde poorten door te laten en bij de Hosts bandbreedte knijpen, voor zowel up als downstream?

Verwijderd

Topicstarter
Redje schreef op 24 mei 2003 @ 13:05:
Nogmaals:
Na versie 2.00a van de firmware WERKT DE IN-FILTER NIET MEER!
Hoe kan het als ik poort 4661+4662 TCP niet heb opengezet dat Emule niet werkt. Wanneer ik Rule aanmaak om gelijk 4661+62 door te laten naar mijn ip werkt Emule wel. Ik heb nu ook geen Low-id's meer, dus het In-filter werkt in iedergeval wel bij doorlaten, dit bij versie 2.3.1

Verwijderd

heeft de topic starter trouwens een verbinding via L2TP? want als dat zo is, werkt de in/out filter ook niet, want het is een work-around solution...ik heb zelf L2TP en kan de firewall niet goed instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 13:54:
heeft de topic starter trouwens een verbinding via L2TP? want als dat zo is, werkt de in/out filter ook niet, want het is een work-around solution...ik heb zelf L2TP en kan de firewall niet goed instellen.
Yep, heb euro-DOCSIS modem, maar IN-filter Emule werkt wel, zie bovenstaand bericht.

• Redje
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 19:33:
[...]

Yep, heb euro-DOCSIS modem, maar IN-filter Emule werkt wel, zie bovenstaand bericht.
IN filter werkt echt niet hoor.
Je bedoelt denk ik port-forwarding.

Verwijderd

Topicstarter
Neen, ik bedoel echt GEEN port-forwarding/ DMZ/ Open ports, ik bedoel IN-filter onder IP Filter/Firewall Setup. Port Redirection Table heb ik ook niet aanstaan( Had Draytek gereset naar factory-default).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 10:52 . Reden: meer info. ]

• Redje
Als ik m'n portforwarder er uit haal van eMule.
En dan deze poort add met een IN-filter krijg ik nog steeds een low-id.

Zonder IN-filter en met alleen een port forward krijg ik een high-id.

Je hebt 2.36 als firmware?
Dan gooi ik deze er vanavond ff op :)

Verwijderd

Topicstarter
Had versie 2.3.6, zelfde probleem. Nu weer versie 2.3.1

Verwijderd

port-forwarding/ DMZ/ Open ports, met een Moterola L2TP verbinding is niet mogelijk.

http://www.draytek.nl/rou...in=wanadoo&l2tp=j&domain=
puntje 7
Recente firmware versie 2200 i.c.m. Moterola L2TP
ftp://ftp.draytek.nl/VIGOR2200/BETA/2.3.6RC5/

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 12:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 12:15:
port-forwarding/ DMZ/ Open ports, met een Moterola L2TP verbinding is niet mogelijk.

http://www.draytek.nl/rou...in=wanadoo&l2tp=j&domain=
puntje 7
Recente firmware versie 2200 i.c.m. Moterola L2TP
ftp://ftp.draytek.nl/VIGOR2200/BETA/2.3.6RC5/
Ik heb Chello. Het Motorola modem werkt perfect op v2.3.1 met DMZ en Port-forwarding, Open ports heb ik nog niet meegespeeld. Gaan we niet wat off topic raken :?
Pagina: 1