Toon posts:

Radeon 9x00 problemen in NFSHP 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Need For Speed HP 2 problemen met mijn videokaart. Op sommige plaatsen in bepaalde tracks krijg ik allemaal vage figuren en vlakken in mn beeld. Volgens het readme bestand komt dit omdat de radeon 9500 en 9700 kaarten niet compatibel zijn met het spel. :'(
Ik heb al veel verschillende instellingen geprobeerd, maakt allemaal niks uit.
Ik heb een connect-3d radeon 9500 128mb np kaart. Het maakt niet uit of hij wel of niet gemod is naar een 9700 of dat ik hem overclock of wat dan ook. Heb winxp en win2000 geprobeerd, maakt allemaal niks uit. :r

Weet iemand een oplossing?? :?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Als er in de readme staat dat het aan je videokaart ligt/kan liggen zal er niet veel aan te doen zijn. Misschien hopen op een patch of oudere/nieuwere drivers proberen, misschien hebben de Catalyst 3.4 drivers het probleem bijvoorbeeld niet :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht naar een patch, is er niet, alleen voor een ouwe totaal andere videokaart. Ook heb ik de 3.4 drivers er al op staan, maar ik merk geen enkel verschil. :/
Ik snap niet dat ze hier nog geen patch voor uit hebben gebracht. De radeon 9500 en 9700 zijn toch behoorlijk bekende en populaire kaartjes.

Maar misschien dat iemand een truukje heeft ofzo? Daar hoop ik eigenlijk een beetje op. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand???? :?

Verwijderd

Vreemd want hier doet hij het prima met een R9700pro.. Ook nog nooit problemen mee gehad. 3.1-3.4.

Maar is het iedere keer op dezelfde plek..want dan ligt het volgens mij niet aan de videokaart maar aan je het spel zelf

Verwijderd

Topicstarter
Het is meestal op dezelfde plek ja. En vaak wordt t elk rondje erger. Maar eigenlijk heb ik nog mazzel, want er schijnen ook mensen te zijn die t spel niet eens kunnen spelen.
Maar kun je misschien even wat specs posten van je pc? En even kijken hoe je je videokaart hebt ingesteld in je bios (AGP 8x, dat soort dingen) Misschien kun je me daar heel erg mee helpen.

Verwijderd

Ik heb er ook af en toe last van. En ik weet niet echt waardoor het er soms wel is, of juist weer niet. :? Heel erg irritant. Ik dacht ze kwijt te zijn na een schone installatie en de catalyst 3.4 drivers geïnstalleerd te hebben, maar net had ik ze weer. Toen heb ik de kwaliteit in de drivers wat omhoog gegooid, toen moest hij opnieuw opstarten en was het weer weg. Ik weet niet waardoor het komt, het kan ook door de herstart weer weggegaan zijn. Maybe, ik weet het niet.. Er is wel een patch voor NFS HP2, maar die lost dit probleem niet op...

Verwijderd

Topicstarter
Jaa, die patch die er is, is alleen voor de gamepads etc. Daar heb je niet echt veel aan.
Nou ja, ik probeer morgen wel ff wat mogelijkheden uit in me bios en me driverinstellingen.

@ Yalhambra: Ik heb er soms ook helemaal geen last van. Het hangt volgens mij ook van de baan af. Bij de ene is het heel erg, bij de andere baan merk je er niks van. En vaak wordt t steeds erger naarmate ik langer in het spel zit.

Verwijderd

hmm, word je kaart niet warm? bij mij knalde SplinterCell en MaxPayne er bijvoorbeeld uit (geluid ging door enzo) omdat mijn kaart te warm werd (2 koelers erin : opgelost)

Verwijderd

sys-specs
xp1700 @ 1725 Mhz
512 MB pc2700
a7v333
9700PRO

Funny eigenlijk, want ik heb dit probleem bij GTA3. Dat is vaak ook bij dezelfde plek, alleen soms rendert hij sommige dingen HELEMAAL niet.. Maar dan speel ik het spel op 1280x1024 x 4AA x 8Ansi. Zet ik mijn res wat lager OF 2AA dan is er weer niets aan de hand.
Vind ik ook vreemd. Maar 1154x.. en 4xAA is ook prima. :P verklaren kan ik ook niet. :?

Dus misschien moet je eens met die settings wat proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 00:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 18:59:
hmm, word je kaart niet warm? bij mij knalde SplinterCell en MaxPayne er bijvoorbeeld uit (geluid ging door enzo) omdat mijn kaart te warm werd (2 koelers erin : opgelost)
Kaart wordt niet te warm hoor. Daar ligt het niet aan. Met de standaart koeler op mijn kaart had ik het probleem, en nu met een lekkere Zallman ZM80A-HP koeler erop blijft het probleem precies hetzelfde.

Verwijderd

Bij Splinter Cell, Generals of GTA3 VC heb ik totaal geen last van dit probleem... Dus volgens mij is het niet de koeling, toch?!
Pagina: 1