Toon posts:

[ASP] inloggen - sessions of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met een website waar een inlogfunctie op moet komen.
Nu kan ik sessions gebruiken maar dan moeten cookies aan staan. Nu houd ik
er niet zo van om afhankelijk te zijn aan instellen van de browser. Maar met sessies kun je volgens mij wel de veiligste manier inloggen. Ik wil namelijk geen paswords meezenden.

Nu mijn vraag: wat is de veiligste inlog manier, zonder dat ik afhankelijk ben van browser instellingen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

gewoon met sessies, het voordeel daarvan is ook nog eens dat je alle variabelen "mee kan nemen" naar de volgende pagian ! :)

Verwijderd

Topicstarter
zijn er manieren om dan die *** cookies te ontwijken? met een ander soort session?
of door cookies te detecteren en die dan in te schakelen?

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 15:45:
zijn er manieren om dan die *** cookies te ontwijken? met een ander soort session?
of door cookies te detecteren en die dan in te schakelen?
Het gebruik van cookies is alleen om de sessionID te kunnen bewaren. Er zijn dan ook andere manieren om deze te bewaren bijvoorbeeld middels de url ;)

Je zou natuurlijk ook een combi van beide kunnen doen. Dus alleen de url-methode te hanteren wanneer cookies uitgeschakeld zijn :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:02

Greyfox

MSX rulez

Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 15:41:
Ik wil namelijk geen paswords meezenden.
Hoe had je dat ingedachten?
Als je client side een pwd intyped, moet je die toch serverside checken lijkt me

MSX 2 rulez more