Toon posts:

[JAVA] Kennis vergroten...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste devvers (ofzo :P)

Op mijn opleiding (IVIT), ben ik het laatste half jaar bezig geweest met JAVA. Dit bevalt mij uitstekend. We zijn begonnen met heeeeeeeel simpele applets, en op dit moment zijn we bezig met Applications die we vanaf volgende week aan databases gaan hangen. blablabla reuzeleuk....

Nu wil ik heel graag mijn kennis in JAVA vergroten, dus op den duur wat complexere programma's gaan maken. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
We hebben voor school een boek: "Java voor studenten", maar daarin staan niet echt opdrachten ofzo.

Kan ik het best een boek aanschaffen met opdrachten in die stuk voor stuk uitvoeren. Of kan ik beter gewoon gaan proggen en zien waar het uitkomt.

Muchos Gracias

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 12:23

koli-man

Bartender!!!!

offtopic:
IVIT wasda voor opleiding? en waar is die?

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Verwijderd

Topicstarter
koli-man schreef op 23 May 2003 @ 15:34:
offtopic:
IVIT wasda voor opleiding? en waar is die?
Das een opleiding van de sector informatica aan de Haagse Hogeschool. (Informatievoorziening & Informatietechnologie) Als ik het goed heb :/

Als er iemand is die mij aanraad gewoon te gaan proggen, aan wat soort progsels moet ik dan ongeveer denken. Puur om kennis op te doen...

Verwijderd

Begin eens bij de java tutorial op de site van sun.
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Haha ik zag jou eerst in een computer lokaal zitten terwijl je op GoT zat en toen keek ik snel even naar je username :)
Als je een boek wil kopen dan kan je het boek kopen dat je in het 2e jaar nodig zal hebben, dit heet iets van: "Advanced Java 2 Programming" ofzo iets van Deitel. Als ik thuis ben kan ik even kijken hoe het precies heet en het ISBN nummer opzoeken.

Ik heb dit hele dikke boek dit jaar moeten kopen en er staat erg veel in om te leren.

[ Voor 4% gewijzigd door supershoe op 23-05-2003 15:51 ]

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Verwijderd

Topicstarter
supershoe schreef op 23 May 2003 @ 15:51:
Haha ik zag jou eerst in een computer lokaal zitten terwijl je op GoT zat en toen keek ik snel even naar je username :)
Als je een boek wil kopen dan kan je het boek kopen dat je in het 2e jaar nodig zal hebben, dit heet iets van: "Advanced Java 2 Programming" ofzo iets van Deitel. Als ik thuis ben kan ik even kijken hoe het precies heet en het ISBN nummer opzoeken.

Ik heb dit hele dikke boek dit jaar moeten kopen en er staat erg veel in om te leren.
Haha, komisch...

offtopic: Wat leer je zoal in de 2e aan java?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 15:58 ]

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Proggen kreng!

Serieus: ga gewoon leuke dingen programmeren, vooral met de toepassing van verschillende APIs (IO, Swing, XML, XSLT, RMI, JDBC, Servlets, JSP). Per onderwerp zoek je naar goede bronnen op het web. Zo kan je goedkoop en effectief erg veel leren.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• supershoe
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 15:55:
[...]

Haha, komisch...

De eerste 2 perioden hebben we geen java gehad.
3e periode moesten we helemaal uitzoeken hoe een Work Flow Management Systeem werkt en dit programmeren in Java. Is erg leuk, en dit kan je zo ingewikkeld maken als je zelf wilt.

Nu de 4e periode kan je kiezen welke richting je op gaat, je hebt een A kant daar zijn ze nu bezig met een bestaande grote applicatie aan te passen en uit te breiden, en bij de I kant zijn we bezig met client/server applicaties, JSP en Servlets.

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:26
Ik heb dit dus ook een beetje. Ik heb nu de standaard java wel gehad en snap dat allemaal perfect. Graag zou ik dan dingetjes voor mijzelf thuis bijleren. Ik geloof ook dat dat het beste gaat dmv dingen proggen. Helaas weet ik echt nooit wat ik moet maken, zijn er meer mensen met dit probleem of hebben ze ideetjes? :)

Leeg

• Rinusch
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-05 07:17
Ik gebruik zelf "java from the beginning", ben er redelijk tevreden over, lots of code om te kunnen knippen en plakken enzo :D

ISBN= 0-201-39815-5

... Life is what happens when you are busy planning other things...

Verwijderd

Het best is een projectje te starten waar veel verschillende technieken in voorkomen. Het probleem is altijd om daar iets voor te verzinnen. Veel mensen hebben dan het niet-zo-originele idee om dan maar een forum te gaan programmeren ;) (doe het dan direct goed met JSP of XML/XSLT), daar leer je wel veel van overigens :)

• supershoe
  • Niet online
Het boek dat je in het 2e jaar nodig zal hebben als je de I kant op gaat is: "Advanced Java 2 Platform - How to program", ook wel "How to program advanced Java" van Deitel met ISBN 0130895601, en het heeft zo'n 1800 Blz en kost iets van 70 euro, bij Ruward (naast school, niet Verwijs ofzo) hebben ze hem het goedkoopst.

In dit boek staat heel erg veel, JSP, Servlets, Socket programming, wireless I-mode gedoe, RMI etc etc.

Geen garantie dat je hem echt nodig zal hebben in het 2e jaar want ze veranderen die opleiding zo vaak :)
Maar als je dan toch een boek koopt over Java kan het handig zijn deze te kopen, hoef je dat volgend jaar niet meer te doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 15:55:
[...]

Haha, komisch...

Haha, sterker nog, ik zit bij jou in de klas

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 20:42:
[...]

Haha, sterker nog, ik zit bij jou in de klas
:X Wie ben jij dan???

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ga eens een spellen maken. Even een simpele schietspel, dan platform, dan online-multiplayer, dan een RPG. Daarmee leer je een taal wel veel sneller leren.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
1. Leer het gebruik van de XML API's van Apache

2. Koop een boek over Java design patterns. Ga niet zomaar code kloppen zonder er over nadgedacht te hebben.

3. Verhoog je productiviteit met een goede IDE zoals Eclipse.

[ Voor 2% gewijzigd door ari3 op 24-05-2003 11:46 . Reden: book != boek :) ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er zo bijzonder aan de combinatie Java & XML? Je ziet het wel vaker verschijnen. Overigens ken ik de taal XML totaal niet, dus dan is het gelijk al een grotere / moeilijkere "uitdaging". Het maken van kleine spelletjes en dergelijk lijkt mij inderdaad een leuke en goede manier om de taal te begrijpen.

Verwijderd

Coole studiecentrum he HHS 8)

Verwijderd

sorry, ik dacht dat mn naam in mn profiel stond. Bij deze dus

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 17:28

alienfruit

the alien you never expected

XML Development with Java 2 is een goed boek als je meer wilt weten over XML in samenhang met Java
Pagina: 1