Toon posts:

[JSP/ACCES/DWMX] Repeat Region aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey tweakers,

Ik ben bezig met een opdracht voor school, namelijk een webwinkel maken en we gebruik hiervoor JSP, Access en dreamweaver MX.
Nu heb ik het volgende probleem, ik wil dmv Repeat Region de info uit de database in mn page zetten, maar nu wordt alles onder elkaar gezet. ik wil het naast elkaar en onder elkaar. dus niet zo:

-----1------ ( dit stellen btw tabellen voor...)
-----2------
-----3------

maar zo:

-----1----- ----2-----
-----3----- ----4-----

Nu dacht ik dat ik dat kon doen door:
- of de repeat region 'aan te passen'
- of door record voor record het in tabellen te zetten.
geen van tweeen krijg ik voor elkaar :( en jullie snappen dat ik optie 1 prefereer :)

Ik heb gezocht op tweakers, dreamweaverforums en etc. maar niet het antwoord gevonden, in dreamweaver F1 kon ik het ook niet vinden.
Daarom maar een mailtje gestuurd naar de opdrachtgever van school, hierin alles uitgelegt zoals hierboven en het volgende antwoord gekregen:

" Als tip kan ik zeggen dat je moet gaan goochelen in de tabel met <td> en <tr> tags icm jsp. Je moet dan een tellertje maken die het volgende doet: result1, result2,<nieuwe rij>, result3, result4, <nieuwe rij> etc."

Nu snap ik wel wat ie bedoelt, maar ik begrijp het niet... :?
Heeft iemand een idee hoe ik dat moet aanpakken? een tellertje maken en etc. Ik ben blijkbaar niet zo'n 'goochelaar' en heb er niet genoeg verstand van. Het lukt me dan ook niet ;(

alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee?

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
Je kan geloof ik op de site van macromedia een 'horizontal looper' extension downloaden. Of hij heet iets van 'horizontal repeat region'. Deze zorgt ervoor dat data naast elkaar wordt geplaatst. Je kan verder binnen die extension aangeven over hoeveel kolommen het moet worden verspreid...
Zal verder ff kijken of ik een linkje kan vinden...

Yup, gevonden, kijk hier maar:
http://www.basic-ultradev.com/extensions/index.asp

'Similar to a repeat region, this server behavior will loop your records horizontally and vertically. Now works in PHP. NOT FOR DW MX! A DW MX version for ASP/JSP is available here'

Ook voor jsp! Succes! (ik hoop dat je nog ergens Ultradev hebt liggen?)

Ho, ff wachten, deze werkt wel in DWMX:
http://www.dwteam.com/extensions/HLooperMX.mxp

[ Voor 51% gewijzigd door Folkert op 25-05-2003 09:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Folkert! ben nu niet thuis, maar dat ga ik ff proberen!