[dhtml] reload + download met 1 knop

Pagina: 1
Acties:

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 14:08
Ik heb een pagina waarin via een link een download wordt gestart. de pagina waar deze link op staat reload om de minuut, maar stopt daarmee zodra op die link is geklikt.

Wat ik dus wil, is dat de download start en dat de pagina van de link weer begint met reloading (wat gebeurt met een meta tag refresh).

Javascript is geen optie, omdat de helft van de gebuikers van die pagina dat uit hebben staan.

edit:

ik heb ondertussen zelf iets gevonden, de target van de download link is nu '_blank' dit zorgt er nu voor dat er heel even een nieuw window opent en daarna direct sluit. De orginele pagina blijft dan mooi reloaden.

Mocht iemand nog een elegantere methode kennen dan hoor ik het graag :)

[ Voor 28% gewijzigd door bras op 23-05-2003 15:24 ]

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

Verwijderd

ik neem aan dat je de download implementeert dmv een header("content: XXX") en dat je vervolgens de inhoud van de download verstuurd?
in dat geval zou je kunnen proberen om ook de header("Location: XXX") naar de klant te sturen, dan komt hij weer op de download pagina uit. ik heb die combinatie nog nooit gebprobeerd, weet niet of 't kan!
of heb ik t nou helemaal verkeerd begrepen?
je kunt ook de link naar de download target="_blank" maken, dan opent de download in een nieuw browser window, begint met downloaden en je download pagina staat er gewoon nog steeds.
:P

• bras
met dubbele header werkte helaas niet, dus 1 header om de location terug te zetten op de orginele pagina en de 2e header om het bestand te downloaden

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

Verwijderd

gebruik dan dus de link truck. als je op de download link klikt start het te downloaden bestand in een nieuw window. je originele download pagina blijft dus staan:
code:
1
<a href="manual.pdf" target="_blank">click here to download de PDF manual</a>

hope it helps :P

• bras
die truuk is dus wat ik nu toepas, de download is echter een playlist die naar winamp gaat. Hierdoor wordt even een loos Internet Explorer window geopend die direct weer dicht gaat omdat het dus een playlist is, het leek me eleganter als er geen window wordt geopend ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

bras schreef op 23 May 2003 @ 16:05:
die truuk is dus wat ik nu toepas, de download is echter een playlist die naar winamp gaat. Hierdoor wordt even een loos Internet Explorer window geopend die direct weer dicht gaat omdat het dus een playlist is, het leek me eleganter als er geen window wordt geopend ;)
dan neem je een hidden (i)frame waar je naar target :)

Intentionally left blank

• Janoz
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je niet wilt dat er een nieuw window geopend wordt zou je een loos iframe van 1x1 pixel (oid)als target kunnen gebruiken. Deze kun je dan op een willekeurige plek in je gewone site neerzetten.

Maar dit lijkt me meer een clientside probleempje. Hoe precies het openen van nieuwe schermen en herladen van andere gebeurt heeft php nauwelijks invloed. Dat wordt primair door de (door php gegenereerde) html en javascript afgehandeld.

Vandaar de schop naar de w&g buren (+ title change)

offtopic:
hmm .. niet antwoord geven en beheren tegelijk.. Dat duurt blijkbaar te lang ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Janoz op 23-05-2003 16:11 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• bras
waarom ik het eerst met php ervoor had gedaan was omdat ik dacht dat het met headers() in php op te lossen zou zijn.

dat iframe doet het echter heel netjes. :)

Pagina: 1