Toon posts:

[w2k] Internet verkeer loggen (zonder proxy)

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma (liefst freeware) dat de internet history van werkstations opslaat in een (beveiligde) map op W2k adv. server. Veel gebruikers stellen het opslaan van de history in op 0 dagen (of verwijderen de history direct) zodat enige controle op ongeoorloofd internetgebruik niet of nauwelijks op te merken valt. Ik ben dus opzoek naar een programma die die dit 'realtime' logt en dit in een (beveiligde) map (op een server) kan zetten.

In de search kwam ik veel topics over dit onderwerp tegen, veeal met de tip een proxy server te installeren. Dit is voor mij geen optie!

Ik ben er van overtuigd dat er vele mensen zijn die dit probleem herkennen. Ik hoop dat iemand enkele software tips voor mij heeft. BvD. :)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44
Een proxy is de enigste manier om als programma te kunnen controleren wat voor URL's er aangevraagd worden.
Want dat programma stuur alle data en gegevens door naar de ISP. En logt onder tussen het gene wat je wil.
Ik weet niet hoe de werkstations het internet op gaan (gedeelt via de W2k server of via een router) want als het via een router gaat dan wordt het loggen al helemaal moeilijk zonder een programma op de clients te installeren.

Taal fouten inbegrepen ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe zitten alle werkstations gekoppeld aan internet?

Wil je monitoren, dan moet je dat toch echt op het centrale punt doen (proxy oid). Of is het geen punt om software te installeren op de Client PC's?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
klaasbram schreef op 23 May 2003 @ 14:33:
Een proxy is de enigste manier om als programma te kunnen controleren wat voor URL's er aangevraagd worden.
Want dat programma stuur alle data en gegevens door naar de ISP. En logt onder tussen het gene wat je wil.
Ik weet niet hoe de werkstations het internet op gaan (gedeelt via de W2k server of via een router) want als het via een router gaat dan wordt het loggen al helemaal moeilijk zonder een programma op de clients te installeren.
Zitten aan een router. De software op een client installeren is geen probleem. :) Dit is nog wel te overzien. Bovendien: het doel heiligt de middelen :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je trouwens al gezocht naar verschillende 'internet monitor tools'?

Heeft die router geen rapportage mogelijkheden?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op 23 May 2003 @ 14:41:
Zal ik zeker doen. Thx :)
Heeft die router geen rapportage mogelijkheden?
Nee, helaas niet. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 00:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op 23 mei 2003 @ 14:41:
OK, gezocht! Uiteraard talloze mogelijkheden, maar heb je ook eentje waarvan je zegt: Die moet je geprobeerd hebben? :)
offtopic:
Edit- knop niet gebruikt omdat dit tevens een stille kick is :9

Verwijderd

Waarom is een proxy geen optie voor jou?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 mei 2003 @ 21:11:
Waarom is een proxy geen optie voor jou?
Omdat ik die eigenlijk niet nodig heb en bovendien kost de software hiervoor (vaak) veel geld. Maar goed, das een andere discussie ;)

Verwijderd

Kerio Network Monitor

http://www.kerio.com/knm_home.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch iProtectYou boven Kerio Network Monitor gekozen om uit te proberen omdat dit programma freeware is. :)
Pagina: 1