[MOBO dood?] Epox 8kha+ Redenatie fout?

Pagina: 1
Acties:

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:16
Gisteren deed ik mijn compu aan en deze deed niks. De dag ervoor had ik nog gegamed en was er niks aan de hand. Ik op onderzoek uit. Alle onderdelen gestript en alleen met Ram, proc en video kaart opgestart. Nada, geen beeld, fans draaien wel enzo.

Gelukkig heeft dit bordje zo'n led display met post codes. Deze blijft telkens op FF staan en af en toe op 00. In het lijstje met post-codes betekent FF dat ie gaat booten blijft ie daar hangen is volgens de handleiding een kaart niet goed aangedrukt, mobo stuk of het bios verziekt.

Bios heb ik niks mee gedaan, neem aan dat dat in 1 nacht niet uit zichzelf leeg loopt. Dus dat is goed. Video kaart zat er goed in. Nog een andere agp kaar tgeprobeerd, ook geen beeld. Verder, als er iets met de video kaart is dan zou die de code d2 op de leds meoten toveren, dat is het ook niet. Verder is het ram ook geverivieerd en dat werkt. Nu blijven proc en mobo over als kapotte dingen. Feit dat de post tot FF brengt mij tot de conclusie dat het mobo dood is (Ding haalt de laatste post, FF dus en daarvoor wordt de instructie set v/d proc getest.

Voordat ik een nieuw bordje aanschaf (zit te denken aan asus A7V8x) ben ik benieuwd of er nog mensen zijn met idee"en die ik kan proberen of misschien maak ik wel eenr edenatie fout bovenstaande. Heb de cmos al gecleared en de FSb via de jumper op 100 gezet overigens. Zit een AMD XP 1600+ in en 1 reepje 256 MB apacer DDR pc 2100 ram in. Video kaarten waarmee is getest. TNT 2 en een GF2 mx 400.

Opzich best vaag. Ben je is een keer niet aan't tweaken gaat het alsnog stuk. Weet iemand toevallig wat meer over de garantie en behulpzaamheid van epox. Ding is nu 1 jaar en 6 maanden oud.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zie je die dingen nog verspringen op je mobo (dat led display).

FF betekend op mijn kaartje (epox kaartje) dat hij door de post is heen gekomen.
Maar als je boot zonder ram of zonder video, krijg je dan wel iets anders erop te zien?>

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:16
Je ziet het meestal niet verspringen maar zonder ram of video kaart geeft ie idd andere codes. Als je in het begin van je boekje kijkt. Page 2 FAQ. Staat daar wat ik bedoel met dat het mobo stuk is. FF krijg je idd ook te zien als de boot wel gelukt is.

Verder zijn worden die codes van 00 naar FF doorgelopen, dus hij kan zonder probs zowiezo die hele lijst van post codes doorlopen. Lijkt mij dan.

[ Voor 23% gewijzigd door Terror op 23-05-2003 14:36 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64