[vb.net] lijnen trekken en buigen

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PreDaTorY
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 12:25
Ik ben bezig met een programma in VB.net, nu heb ik pijlen(looplijnen) nodig een lijn met een arrowhead. Nu heb ik het volgende stukje code gevonden:

Pijlen trekken met arrowhead

ten eerste wil ik jullie mening vragen of het wel verstandig is gewoon lijnen te tekenen, misschien is er wel een betere (voor mij onbekende) manier om op een betere manier lijnen te trekken.

Ook moeten de getekende lijnen benaderbaar zijn voor het opslaan en buigen van de lijnen, hoe krijg ik dit het beste voor mekaar?

Verwijderd

Ik denk idd dat je ze zelf moet gaan tekenen. Verder kan je volgens mij *pijns met bezier een ronde lijn tekenen. Dus je zal met mousedown moeten kijken of de gebruiker op een lijn klikt en met mousemove kijken of mouseDown true is en vervolgens de lijn buigen met DrawBezier. Succes!

• PreDaTorY
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 12:25
zover was ik zelf ook ongeveer gekomen, maar een graphics object heeft zelf geen mousedown event, en ook een bitmap niet (voor zover ik weet)

Welke mousedown moet ik dan gebruiken?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je moet het MouseDown event van het Component gebruiken waar je content van het graphics object op tekent

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
rwb schreef op 26 mei 2003 @ 15:28:
Je moet het MouseDown event van het Component gebruiken waar je content van het graphics object op tekent
en dan dus a.d.h.v. x en y van je muis "berekenen" of je een lijn snijdt (=klikt)...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij