Toon posts:

MS Exchange Server 5.5 sjablonen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleempje met MS Exchange server 5.5. De server is W2K engelstalig, omdat we nog een NT4 PDC hebben is dus Exchange Server 5.5 geïnstalleerd i.p.v. 2000.
Op de clients staat MS Office 97 pro NL.

Wanneer een gebruiker de eigenschappen van iemand opvraagt in het algemene adresboek, dus van een intern contactpersoon, verschijnt er een foutmelding:
"Kan het dialoogvenster voor de eigenschappen niet weergeven. De server voor Microsoft Exchange is niet geconfigureerd voor de ondersteuning van Nederlandstalige gegevensslablonen. Raadpleed de systeembeheerder."

Het lijkt me dus wel handig dat je gegevens op kan vragen, hier staan gegevens zoals e-mail adres, telefoonnummer, etc.
Ik heb gezocht bij Microsoft naar Nederlandstalige gegevenssjablonen, maar niets gevonden. Weet iemand hoe ik deze kan installeren op de Exchange server en waar ik deze kan vinden?

Groeten,
André

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Iemand heeft me geholpen op de microsoft nieuwsgroepen:

Via de directory import optie in het tools menu op de Exchange server kan een .csv bestand van bijvoorbeeld de nederlandstalige MS Office 97 pro geïmporteerd worden welke de nederlandstalige gegevenssjablonen bevat.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

je hebt dus nederlands talige clients. YUK.....

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
mutsje schreef op 26 May 2003 @ 18:49:
je hebt dus nederlands talige clients. YUK.....
Post dan niks... Wat is er mis met NL clients? Voor je lui die er mee werken lijkt me / is dat des te fijner.

Verder: Ik ben heel blij dat hij zijn oplossing hier post, er zijn er zat die alleen roepen "laat maar, heb het al". Nu hebben anderen er ook nog iets aan.

[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 26-05-2003 18:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

klopt alleen nederlandse tempate(want dat is het) op een engelstalige server zetten vind ik niet echt ..urhmm zeg niks hier.

Het is inderdaad de oplossing om anderstalige clients toch de volledige opties uit de GAL te laten gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Precies. Niks mis met nederlandstalige clients. De n00b collega's zien niet graag engelstalige windows versies of andere engelstalige applicaties. Dus da's allemaal Nederlands.
De servers en zo zijn natuurlijk Engelstalig. Vandaar dat zo'n probleem verschijnt. Dan is dit echter de enige oplossing. Zo kunnen er templates worden geïnstalleerd van meerdere talen. Dus nu gaat het met Engels- en Nederlandstalige clients goed. Dus maakt echt niet uit al zet je iets Nederlands op een Engelstalige server, merk je op de server niets van of zo.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Daar heb je niet helemaal gelijk in. Ga maar eens een exchange organisatie opzetten en bouw de exchange servers maar eens in verschillende talen op ga je leuke dingen beleven :S

Verwijderd

Topicstarter
Oké, jij hebt het over meerdere exchange servers. Da's logisch. Ik wil alle servers engelstalig. Bah, Nederlandstalige servers.....
Maar ik bedoel de clients. Die willen over het algemeen wel Nederlands zien. En die sjablonen worden door de client gelezen, heeft verder met de server weinig te maken.

• -=Sentinel=-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 07:18

-=Sentinel=-

*zucht...*

Waar kan ik dat csv-bestand ergens vinden? Ik heb hetzelfde probleem, alleen ik werk met Office2000.

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

Pagina: 1