Moeilijke proxy situatie

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Hier op school hebben we een proxy server (andromeda) welke authencatie vereist alvorens gebruik te maken van het internet. Linux ondersteund de verificatie methode echter niet. Aangezien we nu bezig zijn met Linux (dus zonder internet) komen we niet heel erg ver.

Mijn bedoeling is om op een Windows 98 PC een proxy op te zetten welke zich automatisch aanmeld bij server andromeda met een naam en wachtwoord. Het gaat alleen om een HTTP-proxy, FTP etc. hoeft niet.

Doel van de proxy op de Windows 98 bak is dus een soort anonieme proxy binnen het schoolnetwerk (waar ik toestemming voor heb om deze op te zetten). Deze moet werken met 1 netwerkkaart waar zowel het internet op binnenkomt maar waar dus ook de proxy-server aan moet luisteren.

Ik heb nu diverse programma's geprobeerd maar kom er niet meer uit. Weet iemand een leuk programma welke dat kan?

Ik heb nu Internet Proxy, Allegrosurf en Winproxy geprobeerd.

tnx

• ShivanDragon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2024

ShivanDragon

Ola Pola

Volgens my kan Wingate & Sygate dit wel

Feel the rhythm, live the music

• LollieStick
Ik ga het even proberen. Bedankt! :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kijk eens op www.webattack.com. Dat kan vrijwel elke proxy namelijk wel.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• LollieStick
Ik kan wel een wachtwoord opgeven maar geen username. Het gaat er om dat ik een username en wachtwoord mee kan geven, wat mij bij wingate ook niet lukt :(

[ Voor 14% gewijzigd door LollieStick op 23-05-2003 14:20 ]

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:08
je was met linux bezig hoor ik? je kunt squid vertellen dat ie een peer moet gebruiken (cache_peer) en daarbij kun je ook een loginnaam en wachtwoord opgeven

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• VisionMaster
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

LinuxUser schreef op 23 May 2003 @ 14:18:
Ik kan wel een wachtwoord opgeven maar geen username. Het gaat er om dat ik een username en wachtwoord mee kan geven, wat mij bij wingate ook niet lukt :(
Dan ga je maar eens kijken naar Winroute, die kan zowel als NAT-server als een Proxy-server dienen. AnalogX is een free-ware tooltje die een beetje http en ftp verkeer kan door geven, mailen wordt al zelfs lastig met die proxy, maar ja tis maar net wat je wil.
Ik snap trouwens het doen nog niet helemaal van die windows machine, waarom heb je die nog om te proxy-en?
Kan je het niet op de server zelf oplossen?

I've visited the Mothership @ Cupertino

• LollieStick
Ik moet met me klouwe van de server afblijven :P Het is een school dus moet het op een andere manier op zien te lossen. Zal winroute (pro?) eens bekijken. Anders zal ik eens naar squid loeren :)
Pagina: 1