GTA3 Vice City opstart error

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85414

Topicstarter
Even wat facts voordat ik het probleem uitleg:

- ik heb gta3 vc legaal aangeschaft
- ik heb windows xp
- ik heb een fujitsu siemens intel pentium 2,53 ghz
- ik heb 512 DDR Ram
- ik heb een Ati Radeon Pro 9000 64 mb
- ik heb de patch 1.1 geinstalleerd voor gta3 vc
- ik heb de catalyst drivers 3.4 geinstalleerd
- ik heb alle windows xp updates
- ik heb directx 9.0a

De installatie verliep zonder problemen... Als ik wil opstarten, lijkt het alsof mijn monitor flipt en ik krijg een typsich windows geluid dat er iets misgaat. Ik minimaliseer het scherm en zie de volgende foutmelding:

Unhandled exception c0000005
At adress: 1d1c4e86

Wat doe ik verkeerd? Ik heb gehoord dat Kazaa misschien een boosdoener kon zijn of dat ik terug moet schakelen naar directx 8.1...

Jullie tips??? Graag een reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74065

Het is een Bug volgens mij, want ik het ook al. In Grand Theft Auto 3 kwam een patch voor die probleem en bij GTA3 zélf al opgelost. Misschien moeten wij wachten voor een patch voor GTA VC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://support.microsoft....?scid=kb%3Ben-us%3B811270

Misschien toch iets te maken met deze Delfin media viewer...

Proberen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85414 schreef op 23 May 2003 @ 14:12:
http://support.microsoft....?scid=kb%3Ben-us%3B811270

Misschien toch iets te maken met deze Delfin media viewer...

Proberen waard!
Nee, dit fix is alleen wanneer je windows opstart en die foutmedling krijgt. Maar ik en de TS hebben tijdens GTA VC, bij mij is het wanneer ik die spel laad, na die intro etc. dan loopt hij vast en als ik minimaliseer dan zie ik dat "Unhandled Exception" foutmelding, dit was al eerder opgelost in GTA3 met een patchfix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmmm bij mij start ie niet eens op, ik zie geen intro niks, zwart scherm meteen dat flipt en minimaliseert en meteen die error geeft... Hopelijk in de twee aanstaande patch een oplossing hiervoor... Echt irritant als je het gekocht hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53080

ik weet dat je bij de GTA3 (nog niet VC) je zeker Service Pack 1 XP moest hebben (als je XP draaide), plus nog een M$ patch wanneer je lettertypes fout zaten. Maar ja, aangezien JIJ zegt dat je alle patches van XP gedaan hebt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6882

probeer eens de 1.1 NO-CD Fixed EXE, die hielp een helehoop voor mij, al had ik nogsteeds de CD nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6882 schreef op 23 May 2003 @ 14:39:
probeer eens de 1.1 NO-CD Fixed EXE, die hielp een helehoop voor mij, al had ik nogsteeds de CD nodig :+
Nee, heeft niks mee te maken, wat jij bedoel is illegaal.
Anoniem: 53080 schreef op 23 mei 2003 @ 14:26:
ik weet dat je bij de GTA3 (nog niet VC) je zeker Service Pack 1 XP moest hebben (als je XP draaide), plus nog een M$ patch wanneer je lettertypes fout zaten. Maar ja, aangezien JIJ zegt dat je alle patches van XP gedaan hebt.....
Hoeft niet hoor, ik heb GTA 3 legaal en daar hoef je geen SP1 voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jep ik heb alle updates van Windows... Windows update vindt via menu start geen nieuwe updates... Bovendien heb ik hetzelfde probleem met GTA3 Vice city als GTA3 toen... De No-Cd crack voor patch 1.1 heb ik ook geprobeerd, maar haalt niks uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85414 schreef op 23 May 2003 @ 14:55:
Bovendien heb ik hetzelfde probleem met GTA3 Vice city als GTA3 toen... De No-Cd crack voor patch 1.1 heb ik ook geprobeerd, maar haalt niks uit...
Dat zeg ik, toendertijd kwam er een patch voor GTA3 die de "Unhandled Exception" probleem had gefixed. Ik hoop dat zoiets ook voor de GTA VC verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik hoop het maar, afwachten dus en meer kan je toch niet doen, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand nog andere tips or tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Eerst: ik heb een Terratec DMX XFire 1024 geluidskaart

Ik had precies hetzelfde bij beide spellen, en ik heb het opgelost door de standaard windows drivers voor m'n geluidskaart te gebruiken...inplaats van de drivers van Terratec. Dus gewoon de automatisch gedetecteerde drivers die van de Windows cd komen wanneer je Windows installeert.

Op magische wijze was het probleem weg.

Ik had ontdekt dat dit in mijn geval het probleem was, omdat ik destijds met een Soundblaster Live 1024 GTA zonder problemen kon spelen. Dus vandaar dat ik zeker wist dat het aan de geluidskaart lag...

Lijkt me sterk dat nu bij iedereen het probleem opgelost is, omdat niet zoveel mensen deze geluidskaart hebben. Maar het zou dus geen kwaad kunnen om 's andere (oudere of meer standaard) drivers te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Ik heb dus dat als ik op "new game" klik, hij op ongeveer het midden van de laad balk gewoon blijft hangen. Zeer frustrerend dit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Allochtoon schreef op 24 mei 2003 @ 18:26:
Ik heb dus dat als ik op "new game" klik, hij op ongeveer het midden van de laad balk gewoon blijft hangen. Zeer frustrerend dit :/
ja ik ook maar niemand heeft een idee hier :/ tenminste me topic heeft nog geen reply gehad :) ben iig niet de enigste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tja dan moeten we allemaal maar wachten op de patch 1.2 ofzo of misschien toch wat oudere drivers terugzetten van je eigen videokaart of geluidskaart... Ik weet ook nog steeds geen oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85357

Damn dit heb ik dus ook
precies de zelfde fout melding, al bij het opstarten trouwens
Toch maar ff wat oude drivers proberen dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67691

Niemand een oplossing?

Ik heb het op een XP machine en een 2000 prof. machine geprobeerd, maar nee...

bij het start van het icoontje, veranderd de muisaanwijzer in een ronddraaiend cd-tje en na een minuut veranderd ie weer terug in een pijltje... niks gebeurd behalve mijn cd die begon te spinnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72196

Mmm ik had alleen het probleem dat er gewoon nix gebeurde als ik de exe activeerde.

het blijkt dat je als admin moet ingelogd moet zijn , zo niet.. .exe file rechtermuisknop , uitvoeren als , administrator en ff password invoeren..
je kan het ook met uitvoeren en normale gebruiker.. maar je kan dan nix saven dus je moet echt de filetje uitvoeren als admin of als admin inloggen...

Suc6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De error waarmee ik dit topic begon is nog steeds niet opgelost. Ik denk dat we gewoon of moeten wachten op de volgende patch (1.2) of misschien terug schakelen naar wat minder recente drivers voor je videokaart. Ikzelf heb een ATI Radeon 9000 Pro, geen super kaart maar ik draai hem nu op de nieuwste drivers 3.4... Misschien dat ik de error kan oplossen door terug te schakelen naar 3.2 ofzo...

Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:44
ow, dat is idd waar! had ff 3.4 geprobt, deed t gelijk niet meer. Nu weer terug naar 3.2, alles opgelost. (zowiezo k*t drivers die 3.4, alleen maar meer problemen :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Splash schreef op 27 May 2003 @ 19:12:
ow, dat is idd waar! had ff 3.4 geprobt, deed t gelijk niet meer. Nu weer terug naar 3.2, alles opgelost. (zowiezo k*t drivers die 3.4, alleen maar meer problemen :D )
Wat was jou probleem dan? Ik wil best terug gaan naar 3.2, maar dan weet ik al 100% zeker dat ik problemen zal krijgen met UnrealTournament, die crasht namelijk om de minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Laatst online: 06:44
Anoniem: 74065 schreef op 27 mei 2003 @ 19:16:
[...]

Wat was jou probleem dan? Ik wil best terug gaan naar 3.2, maar dan weet ik al 100% zeker dat ik problemen zal krijgen met UnrealTournament, die crasht namelijk om de minuut.
Kijk eens goed naar de topictitel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Splash schreef op 27 mei 2003 @ 19:36:
[...]

Kijk eens goed naar de topictitel... ;)
Weet ik, maar er zijn nu 2 mensen onder mij die ca. hetzelfde probleem hebben maar op een heel andere manier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmmm terug gaan naar catalyst 3.2 helpt nog niet in mijn geval... Ik blijf de error message (beschreven in mijn 1e post helemaal bovenaan dit topic) houden... Damnzzz en via "uitvoeren als administrator" werkt bij mij ook niet helaas... Geen verschil... Afwachten dus weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:40
ik heb ook geen update van drivers gehad. Van de een op de andere dag deed ie het gewoon niet meer. En dat is erg vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35302

Even samenvatten voordat we langs elkaar af gaan lullen. Als ik het juist heb zijn er tot dusver 3 problemen:

1 De volgende errormelding bij opstarten GTA:VC
At adress: 1d1c4e86

2 GTA:VC start helemaal niet op. Het .exe bestand starten en er gebeurd (zictbaar) niets.

3 GTA:VC blijft tijdens het laden van een nieuwe game hangen.

4. GTA:VC start op maar niet door. De muiscursor veranderd in een ronddraaiend CD'tje voor een tijdje maar daarna houdt het weer op...

Aangeboden oplossing:
Probleem 1:
:( Nog geen oplossing.

Probleem 2: (posted door Desty)
Het blijkt dat je als admin moet ingelogd moet zijn , zo niet.. .exe file rechtermuisknop , uitvoeren als , administrator en ff password invoeren..
je kan het ook met uitvoeren en normale gebruiker.. maar je kan dan nix saven dus je moet echt de filetje uitvoeren als admin of als admin inloggen...
Status: :? Onbevestigd

Probleem 2: (gevonden op Google)
"Changing hardware / re-initialization:
Changing either your video card or soundcard may mean that you get Grand
Theft Auto:
Vice City into an "invalid" settings state for the particular hardware. If
you change
hardware, to prevent having to un-install and re-install Grand Theft Auto:
Vice City,
perform the following:-
Video card:-
- delete from the "Grand Theft Auto Vice City/models" directory the files
"TXD.DIR" and "TXD.IMG" (if they exist)
- delete from the "Grand Theft Auto Vice City/data" directory the file
"CAPS.DAT"
- delete from the "Documents and Settings/Current logged-in User/
My Documents/GTA Vice City User Files" directory the "GTA_VC.SET" file.
Sound Card:-
- delete from the "Documents and Settings/Current logged-in User/
My Documents/GTA Vice City User Files" directory the "GTA_VC.SET" file."

The problem was I just un-installed GTAVC. Since it said this: "to prevent
having to un-install and re-install Grand Theft Auto: Vice City", i thought
that the GTA_VC.SET file would be deleted also. I then updated everything
(windows, video driver, sound driver and so on). Well it still didn't work.
Finly i found out that it didn't delete the GTA_VC.SET file when it
un-installed. The file, i guess, has a profile for what drivers you have
and so on in it. So it kept reading this file and thinking i didn't have
the right stuff. All i had to do was delete the file and GTAVC has worked
ever since. Strange.
Status: OK! _/-\o_
Bij mij werkte het. ik heb alleen de stat file uit mijn documenten gehaald en het spel startte gewoon weer op (wel in 640x480x16 maar dat kon ik zo weer aanpassen) :*))

Probleem 3:
:( Nog geen oplossing.

Probleem 4 (posted by eightValve):
Probleem 4 beschrijft (oa??) de symptomen van een clonecd 'backup'!! Ik heb zelf een originele versie, maar kopieer altijd de play-cd, met deze backup had ik last van probleem 4, met de originele cd niet!!
Probleem 4: (posted by befrankt):
Ok mijn probleem 4 is opgelost door de No cd Patch van ongeveer 1,5 mb van kazaa te downloaden... beetje semi-illegale oplossing maar werkt wel.
Wil iedereen die bovenstaande oplossingen probeert OF een oplossing ergens anders vindt dit even posten dan pas ik het hier aan.
edit:
2x Oplossing voor probleem 2 toegevoegd. Probleem 4 toegevoegd.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 35302 op 03-06-2003 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelf heb ik last van probleem 2. De oplossing kan ik zelf het nog niet uitproberen (werk :() Maareh vooral de 2e oplossing klinkt heel aannemelijk. Gisteravond GTA:VC gespeelt. Vanmorgen voor mijn werk ;) nog even geprobeert. ineens doettie het niet meer. Het enige verschil is dat ik de digitale camera ingeprikt heb (hardware verandering). en dattie daarom raar gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35302 schreef op 28 May 2003 @ 10:25:
Zelf heb ik last van probleem 2. De oplossing kan ik zelf het nog niet uitproberen (werk :() Maareh vooral de 2e oplossing klinkt heel aannemelijk. Gisteravond GTA:VC gespeelt. Vanmorgen voor mijn werk ;) nog even geprobeert. ineens doettie het niet meer. Het enige verschil is dat ik de digitale camera ingeprikt heb (hardware verandering). en dattie daarom raar gaat doen.
Die oplossing staat in de readme van Vice City, maar bij mij werkt het niet. Simpelweg omdat de te verwijderen bestanden nog niet aangemaakt zijn door vice city omdat 'ie dat pas na de eerste keer opstarten doet. Zo ver komt 'ie niet eens... ik heb 'm nog nooit op kunnen starten en krijg alleen maar een minuut dat ronddraaiende cd-tje als muisaanwijzer.

Nieuwe video drivers en sound drivers gedownload en directx9... no luck :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67691 schreef op 28 May 2003 @ 10:56:
[...]

Die oplossing staat in de readme van Vice City, maar bij mij werkt het niet. Simpelweg omdat de te verwijderen bestanden nog niet aangemaakt zijn door vice city omdat 'ie dat pas na de eerste keer opstarten doet. Zo ver komt 'ie niet eens... ik heb 'm nog nooit op kunnen starten en krijg alleen maar een minuut dat ronddraaiende cd-tje als muisaanwijzer.

Nieuwe video drivers en sound drivers gedownload en directx9... no luck :(
Oke. Volgensmij is dat dus een 4e probleem dan. Want ik heb WEL kunnen spelen maar later ineens niet meer. En met niet opstarten bedoel ik .exe bestand aanklikken en helemaal geen enkele proces begint ofzo. (zichtbaar) In jouw geval lijkt het dat er wel gewerkt wordt maar dat 'ie er niet uit kan komen.
Bij deze maak ik er een probleem 4 van :) (schare troost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, hij doet ook niets... er komt geen proces te voorschijn net zoals bij jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen ronddraaiend cdtje. Misschien hetzelfde probleem idd. mischien ook niet...
Op google lijkt het dat de topicstarter hetzelfde probleem heeft als ik (prob 2) en dattie het later dus aandraagt hoe hij het heeft opgelost.
Befrankt, Jij hebt dus die blabla.set file gedelete uit je profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximize
  • Niet online
volgens mij had ik probleem 1 ook, bij GTA3 precies hetzelfde, terwijl hij et wel altijd deed
toen werd er gezegd dat ik Logo.mpg in de gtavc/movies folder moest renamen (maakt niet uit naar wat)..
toen deed ie het wel (gta3 ook weer)

het kan zijn dat ik een andere error had, maar je kunt het proberen natuurlijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door Maximize op 28-05-2003 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Renamen naar wat? Of maakte dat niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Damnit ik krijg devolgende melding sinds ik ben overgeschakeld van Windows 2000 naar XP:

code:
1
2
3
4
In gta3.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten.
Onze excuses voor dit ongemak.

Vertel Microsoft over dit probleem.

het filmpje speelt nog wel maar als het echte spel (het menu dan) in beeld moet komen krijg ik die error.

Ik heb uitraad een schone install gedaan en ook patch 1.1 eroverheen gedaan.

Specs:
512MB SDRAM PC133
ATI Radeon 9700
Terratec SiXPack 5.1+

[ Voor 19% gewijzigd door xabre16v op 28-05-2003 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaXiMizE schreef op 28 mei 2003 @ 15:22:
volgens mij had ik probleem 1 ook, bij GTA3 precies hetzelfde, terwijl hij et wel altijd deed
toen werd er gezegd dat ik Logo.mpg in de gtavc/movies folder moest renamen (maakt niet uit naar wat)..
toen deed ie het wel (gta3 ook weer)

het kan zijn dat ik een andere error had, maar je kunt het proberen natuurlijk :)
bij mij werkt 'ie niet... shit shit shit... vakantie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Wat ik begrijp uit de oplossing van probleem 2, dat ik dus heb. Is het wisselen van videokaart, en tevens een aantal bestanden verwijderen. Nu vind ik het een beetje tever gaan om eerst een andere kaart erin te gooien, en dan later weer terug enzo, daar ben je wel even mee bezig, en dan begint windows natuurlijk nog te zeuren e.d.

Het de-installeren van VC is voor mij geen probleem, maar alleen het verwijderen van *blaat*.set file werkte ook niet.

Is het reeel om te zeggen dat als je VC helemaal de-installeerd, je slaat alleen je save game even ergens op, en verwijderd ook de hele dir uit "mijn documenten" dat het dan ook zou werken.

Want liever dat ik um ff opnieuw installeer dan dat ik mijn videokaart eruit moet gaan slopen.
En er een andere in moet gooien (heb alleen nog een VooDoo 3 3000 liggen, dusse)

Of heb ik de oplossing hierboven niet goed begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heyhey flink wat posts bijgekomen!

Bedankt Roelenzo voor je duidelijke overzicht. Ik heb duidelijk last van probleem 1 (van de 4 bovenstaande) en zal eens proberen om as administrator in te loggen. De vorige keer ging het niet helemaal ok, nog een proberen maar!

Succes allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dirtbiter. Heb je het al geprobeert om GTA:VC te deinstalleren en settings en dan opnieuw installen??? Om probleem 2 op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Ik moet nog een totale re-install doen, met alle set en alles erbij, want ik heb een re-install gedaan en de set laten staan, en de set los verwijderd. Heb nogal weinig tijd gehad. Ga morgen een complete re-install doen, inclusief de player files (ik backup mn safegame dus nog wel ff)

Ik laat het morgen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60197

probeer eens kazaalite codec pack te installeren
en kijk of hij het dan wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
wat voor codec pack bedoel je dan?

welke codecs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:41
Dirtbiter schreef op 31 mei 2003 @ 18:47:
wat voor codec pack bedoel je dan?

welke codecs?
Ik denk dat hij deze bedoelt: KaZaA Lite Codec Pack 1.7 :)

Al betwijfel ik dat zo'n codec je probleem kan oplossen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60197

MaRc0 schreef op 31 May 2003 @ 18:49:
[...]

Ik denk dat hij deze bedoelt: KaZaA Lite Codec Pack 1.7 :)

Al betwijfel ik dat zo'n codec je probleem kan oplossen.
bij mij werkte het wel :)

www.k-lite.tk en wel de nieuwste nemen 203f volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74266

gebruik je een trainer oid, want ik heb dat probleem ook gehad, en als ik de trainer niet opstartte had ik dat probleem ook niet meer. Het zou natuurlijk ook toeval kunnen zijn, want ik had het niet elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eightValve
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

Probleem 4 beschrijft (oa??) de symptomen van een clonecd 'backup'!! Ik heb zelf een originele versie, maar kopieer altijd de play-cd, met deze backup had ik last van probleem 4, met de originele cd niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem 2 heb ik zelf niet meer (vooralsnog) zonder reden startte GTA:VC niet meer op. Daarna deed deze het weer ineens wel en later (dag en reboot later) weer niet. Toen heb ik de .SET file verwijderd en toen deedie het wel ineens (zonder reboot). Ik kan dus niet 100% zeker bevestigen dat probleem 2 op te lossen valt door de .SET file te deleten. Kan iemand anders dit bevestigen?
edit:
De GTA_VC.SET file is in "Documents and Settings/Current logged-in User/
My Documents/GTA Vice City User Files"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49239

IK heb nu het probleem dat ik een fatale uitzondering krijg na het filmpie van Rockstar.
Ik heb em via de minder legale manier... iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij mij werkt het niet als ik de KaZaA Lite Codec Pack 1.7 installeer... Ik blijf de error behouden omschreven in mijn message aan het begin van dit topic... Patch 1.2 duurt ook lang en het barst nog van de bugs zie ik wel... Tips blijven welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85965

Anoniem: 35302 schreef op 01 June 2003 @ 23:37:
Probleem 2 heb ik zelf niet meer (vooralsnog) zonder reden startte GTA:VC niet meer op. Daarna deed deze het weer ineens wel en later (dag en reboot later) weer niet. Toen heb ik de .SET file verwijderd en toen deedie het wel ineens (zonder reboot). Ik kan dus niet 100% zeker bevestigen dat probleem 2 op te lossen valt door de .SET file te deleten. Kan iemand anders dit bevestigen?
edit:
De GTA_VC.SET file is in "Documents and Settings/Current logged-in User/
My Documents/GTA Vice City User Files"
jaaaaaaa dat werkt ik had last van probleem 2 na het vervangen van mijn videokaart maar door dit te verwijderen start hij weer op
tich keer bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok mijn probleem 4 is opgelost door de No cd Patch van ongeveer 1,5 mb van kazaa te downloaden... beetje semi-illegale oplossing maar werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85357

Ja ik weet het, het ligt iig aan onze machines, hoe goed ze ook mogen zijn:P
Ik heb Gta3: VC al van verschillende gasten geleend, zelfs van de bieb:S
Maar nog steeds diezelfde klote error, ik kijk vol verwachting naar die ozo belangrijke patch uit:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86059

Ik ben momenteel nog steeds met probleem 2 aan het klooien. De crack van Kazaa eroverheen, maar nog steeds wil Vice City niet opstarten. Het scherm knippert even, maar ik blijf naar mijn verkwikkende bureaublad kijken......
Het ligt niet aan Kazaa, niet aan de nieuwst Nvidia drivers en niet aan inloggen als Administrator.
Ook het gta_vc.set file is nog niet aangemaakt, omdat ik simpelweg nog nooit heb kunnen spelen (dus dan valt 'ie ook niet te verwijderen).

Befrankt - kun je mij vertellen hoe die patch precies heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86059 schreef op 03 June 2003 @ 20:21:

Befrankt - kun je mij vertellen hoe die patch precies heet?
Gewoon zoeken op "vice city no cd-crack" of zoiets
maar zorg ervoor dat je bestand minimaal 1,3 mb is.

Er staan altijd cracks en patches tussen van rond de 250 kb... dat zijn trojans en virussen enzo... die skippen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:z

[ Voor 140% gewijzigd door Anoniem: 35302 op 07-06-2003 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_appie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-06 14:00
komt door de terratec kaartjes...ondersteunen geen dx 9
volgens take2support is dat t probleem, terratec is niet echt bijster snel met die updates, dus dat kan nog wel ff duren...

http://500px.com/Abd3licious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb zelf een Realtek AC'97 soundcard, misschien hetzelfde probleem als die Terratec soundcards... Patch 1.2 laat trouwens wel erg lang op zich wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
don_appie schreef op 05 juni 2003 @ 17:03:
komt door de terratec kaartjes...ondersteunen geen dx 9
volgens take2support is dat t probleem, terratec is niet echt bijster snel met die updates, dus dat kan nog wel ff duren...
ja maar ja een soundblaster live! is toch ook niet directx9 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
xabre16v schreef op 07 juni 2003 @ 00:10:
[...]

ja maar ja een soundblaster live! is toch ook niet directx9 :?
Niet gemaakt voor is iets anders dan niet ondersteund door. Soundblasters ondersteunen gewoon Direct X 9.0 en vica versa, die Terratec dingen doen dat blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_appie
kben eindelijk Vice City aan t spelen, gaaf spel. Dat probleempje dat ik had, dat de topicstarter ook had, is verholpen.Wist me te herinneren dat ik t zelfde had met GTA 3, moest toen de folder movies hernoemen, kheb em moviesold genoemd. ff opnieuw opstarten en gamen maar :D

volgens mij stond dit ook ergens op t forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa als ik de dir. movies hernoem naar moviesold werkt het spel! Thankszzz joh! Echt bedankt!

Party on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_appie
als n00b toch iets ingebracht in de wereld van die-hard gamers...enzo.

np, tot een volgend porbleempje;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Over dat opstart probleem met Terratec geluidskaarten: onder Windows XP doet ie het inderdaad niet maar onder Windows 2000 wel. (als je de map Movies even renamed naar Moviesold)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

WAaaaaaaaaaauww
wat is dit nu weer voor domme shit !
me gta vice deed het altijd en nu wilde ik gisteren spelen maar het spel start niet meer op na het klikken van het icoon
opnieuw geinstaleerd etc maar het is nog steeds zo...
iemand een idee ! ??

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Firecow schreef op 20 June 2003 @ 14:40:
WAaaaaaaaaaauww
wat is dit nu weer voor domme shit !
me gta vice deed het altijd en nu wilde ik gisteren spelen maar het spel start niet meer op na het klikken van het icoon
opnieuw geinstaleerd etc maar het is nog steeds zo...
iemand een idee ! ??
Ja dit topic lezen want dit probleem is eerder besproken... :Y)
(ben niet te lam om je te helpen maar dat probleem is opgelost op meerdere manieren. bij mij was het de blablabla.SET file in je profiel deleten. Hierdoor raak je je hardware instellingen kwijt maar kan je wel weer spelen.)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 35302 op 20-06-2003 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Ik heb vandaag probleem 2 opgelost bij mij. Ik had al de .set verwijderd, de movies dir ge-renamed, re-install gedaan, maar niks mocht baten.

Ik heb mijn savegame op een andere plek opgeslagen, toen alles ge-deinstalleerd. Inclusief alle pictogrammen en de GTA Vice city user directory.

Na de installatie het spel opgestart, werkte goed. Instellingen aangepast, nog steeds goed, save game terug in de goede dir gezet en spelen maar!

Dus op deze manier werkt het nu eindelijk weer bij mij, en zal het een late avond worden.

Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87368

code:
1

die error had ik ook toen ik zelf auto`s in het spel had gezet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

Sorry van de kick, maar ik heb een probleem dat aardig overeenkomt met de problemen die in dit topic besproken zijn. Is er inmiddels al een oplossing voor gevonden?

Als ik GTA VC opstart krijg ik de volgende error melding:
code:
1
2
At adress 0000000

Mijn systeem:
proc: AMD XP200+
mobo: k7vt2
geheugen: 256
vga: Geforce2 32mb mx200
hd: 80gig
sound: onboard

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86597

ik denk als je beelscherm flikkert dat ie probeert de resolutie aan te passen maar niet lukt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmotd
  • Laatst online: 06-05 18:32
Eerst ff mn spec: win2000, dx9.0a, radeon9800, cat 3.5/6, viahyp 1.48

Ik heb dus nu het probleem dat:
1. doet het start menu van gta vc het niet, dan zie ik wat rare tekens die flikkeren.
2. doet het start menu het wel, maar als ik gta dan ga spelen dan zie ik geen hud en het zonlicht is een soort strepen, met kleuren zoals: groen, geel, wit en rood

Ik heb al geprobeert:
Nieuwe drivers, cat 3.5 en 3.6 met en zonder uninstal van gta vc
fastwrite aan en uit
semi legale optie (die met die nocd crack) mocht ook niet helpen |:(

GTA VC deed het wel nadat ik mijn hd had geformateerd en alles er schoon op had gezet. Maar nadat ik de driver volgens de voor geschreven manier had verwijderd (dus met regkey's en bestanden verwijderd) deed hij het niet meer, ook ner uninstal.

Liep bij het uninstal van de drivers wel tegen een probleem op:
De registerkey: HKEY_LOCAL_MACHINE -- SYSTEM -- ControlSet001/002 /CurrentControlSet -- Control -- Video bestaan bij mij niet. Ook niet in HKEY_CURRENT_USER.

Zou het daar aan kunnen liggen dat het een driver probleem is.
Verder heb ik geen problemen met spellen of programma's

Oplossing zelf gevonden:
GTA op gestart, menu deed het niet, crack er op nieuw over heen, toen menu opgestart. Spel gelaad, beeld deed weer raar, naar menu gegaan, ALT-Tab, gta-vc.set in prullenbak. En jawel zie daar hij doet het weer zonder dat je de instellingen opnieuw in moet stellen _/-\o_
edit:
oplossing toegevoegt

[ Voor 14% gewijzigd door tmotd op 24-07-2003 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

kareltje_de_grote schreef op 22 July 2003 @ 21:25:
Sorry van de kick, maar ik heb een probleem dat aardig overeenkomt met de problemen die in dit topic besproken zijn. Is er inmiddels al een oplossing voor gevonden?

Als ik GTA VC opstart krijg ik de volgende error melding:
code:
1
2
At adress 0000000

Mijn systeem:
proc: AMD XP200+
mobo: k7vt2
geheugen: 256
vga: Geforce2 32mb mx200
hd: 80gig
sound: onboard
Mijn probleem heb ik inmiddels opgelost. Ik heb een cdbackupcrack gedownload en deze over m'n orginele exe heengezet en nu werkt het wel.
(Beetje stom dat dit moet voor een spel dat ik orgineel heb gekocht.)

Maargoed, al spelend m'n volgende probleem: als ik op een motor stap of in een auto lijkt het spel even vast te lopen. 5 sec later kan ik weer verder spelen. Ook als ik van m'n motor wordt geslingerd blijft het spel even hangen.
Ik krijg het idee dat hij bezig is met het laden van het geluid, als je dus in een auto/op een motor stapt krijg je een bepaalde radiozender. Deze moet geladen worden en dit duurt bij mij dus 5 seconden ongeveer.
Die radiozenders, die zijn toch gewoon geinstalleerd op de HD, want m'n CD gaat wel ronddraaien zodra hij een radiozender wil afspelen. Het lijkt er dus op dat hij deze vanaf m'n CD speler wil gaan laden.

edit:
nog een probleempje:
soms zie ik de hekken niet staan die naar op de weg naar het volgende eiland staan. Komt dit door m'n wat ouder vga kaartje?e keb de nieuwste datonators geinstalleerd en directx9

[ Voor 9% gewijzigd door T-8one op 24-07-2003 10:11 ]

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
kareltje_de_grote schreef op 24 July 2003 @ 10:02:
[...]

Maargoed, al spelend m'n volgende probleem: als ik op een motor stap of in een auto lijkt het spel even vast te lopen. 5 sec later kan ik weer verder spelen. Ook als ik van m'n motor wordt geslingerd blijft het spel even hangen.
Ik krijg het idee dat hij bezig is met het laden van het geluid, als je dus in een auto/op een motor stapt krijg je een bepaalde radiozender. Deze moet geladen worden en dit duurt bij mij dus 5 seconden ongeveer.
Die radiozenders, die zijn toch gewoon geinstalleerd op de HD, want m'n CD gaat wel ronddraaien zodra hij een radiozender wil afspelen. Het lijkt er dus op dat hij deze vanaf m'n CD speler wil gaan laden.
Ik had precies hetzelfde probleem en de perfecte oplossing bij mij was de CD te mounten met Daemon Tools. Dan maak je van een image (kan je maken met Nero) een soort viruele schijf, wat dus gewoon een gedeelte van je hardeschijf is. Aangezien je hardeschijf een stukkie sneller is dan je CD wordt dit veel sneller gelezen en sindsdien heb ik geen last meer van korte vastlopers omdat ie de CD moet lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4479

MaRc0 schreef op 24 July 2003 @ 10:09:
[...]
Ik had precies hetzelfde probleem en de perfecte oplossing bij mij was de CD te mounten met Daemon Tools. Dan maak je van een image (kan je maken met Nero) een soort viruele schijf, wat dus gewoon een gedeelte van je hardeschijf is. Aangezien je hardeschijf een stukkie sneller is dan je CD wordt dit veel sneller gelezen en sindsdien heb ik geen last meer van korte vastlopers omdat ie de CD moet lezen :)
Ik heb gewoon de crack gebruikt: ik ga geen extra schijfruimte gebruiken om een image te mounten, alleen omdat het spel telkens maar de cd wil lezen :(. Ergens vind ik het belachelijk. Ik koop het spel legaal, maar doordat rockstar bang is voor kopieën, besluiten ze maar om het spel telkens even te "bevriezen" om te checken of de cd er wel inzit |:( |:( bij de mensen die wél hebben betaald voor de software. Dus bij de mensen met illegale versies loopt het spel goed, en de mensen met legale versies moeten eerst een crack downloaden of de cd mounten naar een image (je begrijpt wat ik bedoel) :( |:(.

Dank je voor het spel, wat eerst "gefixed" moet worden met no-cd cracks (op een aantal systemen, inclusief die van mij :( ), mensen bij rockstar :r.

Verder had ik éénmaal een fout met het opstarten (beeld flitste 2 maal en het programma leek niet meer te draaien; proces wél). Bleek het programma bij mijn multimedia tb te zijn. Gelukkig was het toch een waardeloos programma wat ik een keer geprobeerd heb om te kijken of ik de toetsen kon veranderen. XP zélf herkent de extra toetsen automatisch.

En die lockups, hé? Nog steeds last van, eens in de > 20 uur :(. Misschien de cat 3.6 maar proberen en hopelijk werkt morrowind dan ook eens fatsoenlijk. Daarvoor moet ik noodgedwongen de 3.0 draaien (en daar draait vc weer niet goed op).

offtopic:
Trouwens: wie heeft de titel "gta3 vice city" bedacht? Ik zie de "3" nergens op de doos staan. Vind ik een irritante titel.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 4479 op 24-07-2003 23:56 . Reden: grammaticale zooi :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38704

Mja, ik heb dus ook problemen met ons leuk spelletje. :(
Als ik een new game wil starten laad hij door tot +/- 98%, daarna hangt hij gewoon. (of het moet blijken dat dat ook heeel erg lang duurt.)
Ik heb ookal de 1.1 patch er over gegooit, en met de no cd crack lopen kloten, maar het mocht niet baten.

Wat me overigens wel is opgevallen, is dat GTA:VC bij het opstarten wel eens terug kan knallen naar de desktop door winbar & co.

Specs:
2600+ XP
Asus A7N8X 2.0
nVidia GeForce Ti 4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116887

ik heb misschien een oplossing voor een probleem:

De installatie verliep zonder problemen... Als ik wil opstarten, lijkt het alsof mijn monitor flipt en ik krijg een typsich windows geluid dat er iets misgaat. Ik minimaliseer het scherm en zie de volgende foutmelding:

At adress: 0065f80

toen ik de map "GTA vice city user files" in mijn documenten map verwijderd had, werkte alles weer als vanouds. kzou zegge probeer et is.

Greetz Ace

P.S. is nu je probleem opgelost.... voor donaties, bedankjes en liefdes verklaringen verwijs ik je naar mijn e-mail _/-\o_ :*)
Pagina: 1