[8mm tape] Levensduur

Pagina: 1
Acties:

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-08 15:07
Kan iemand iets zinnigs zeggen over hoe vaak je een 8mm datatape kunt beschrijven?
Wij maken onze backup op 8mm tape D8-112M, en doen dat uiteraard elke nacht.
Nu gebruiken wij zo'n 8 tapes een jaar lang. Dwz elke tape zo'n 30 keer..
is dit wel betrouwbaar?

- Maar je maakt wel wat mee! -

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 23:43

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

het feit dat je maar 8 tapes gebruikt voor 1 jaar back-up vind ikzelf al vrij weinig.
hoe haal jij in godsnaam iets terug van 2 weken geleden?
maar effe over de levensduur van die dingen. het eeuwige leven hebben ze niet maar 30x moeten ze makkelijk aankunnen.
backup programma's tegenwoordig zijn ook best slim en geven vanzelf wel aan of het tapeje rot is of niet.
geen melding, dan wordt hier ook niets vervangen.

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

• Deviator79
piems schreef op 23 May 2003 @ 13:31:
het feit dat je maar 8 tapes gebruikt voor 1 jaar back-up vind ikzelf al vrij weinig.
hoe haal jij in godsnaam iets terug van 2 weken geleden?
maar effe over de levensduur van die dingen. het eeuwige leven hebben ze niet maar 30x moeten ze makkelijk aankunnen.
backup programma's tegenwoordig zijn ook best slim en geven vanzelf wel aan of het tapeje rot is of niet.
geen melding, dan wordt hier ook niets vervangen.
Van 2 weken terug hoeft er niets teruggehaald te worden, in principe is er bij een systeemcrash alleen een tape van 1 dag ervoor nodig..en mocht die 'toevallig' mislukt zijn, de tape van de dag daarvoor..we houden dus ook maar 3 dagen verleden aan..
Verder weet ik niet of de software dat kan meten, het betreft een RS6000 onder AIX 4.3.1..

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 23:43

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

ah het is een systeem backup en dus niks met user data, documentjes etc. Dan begrijp ik de backup methode :)
zou ook niet weten wat de max beschrijving is van zon tape. misschien info op de site van de fabrikant? misschien staan daar wat richtlijnen?

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

• Deviator79
piems schreef op 23 May 2003 @ 13:40:
ah het is een systeem backup en dus niks met user data, documentjes etc. Dan begrijp ik de backup methode :)
zou ook niet weten wat de max beschrijving is van zon tape. misschien info op de site van de fabrikant? misschien staan daar wat richtlijnen?
Het is de backup van onze ERP database, dus idd geen documenten enzo..
dus 3 dagen historie is genoeg..

Trouwens: op onze NT-fileservers houd ik ook maar 4 dagen aan..
ze kunnen de spreekwoordelijke boom in als ze oudere documenten willen hebben..