Ip-adres verbergen geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 09:57

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Wij draaien hier Groupwise 6 met webmail ingeschakeld, nu hebben wij de index.htm aangepast, dat de pagina automagisch wordt doorgestuurd naar een https-verbinding, maar dan ga je het ip-adres zien in de locatiebalk.

Omdat we dat niet zo mooi vinden, heb ik geprobeerd om een pagina te maken met 1 frame, en daar de https-pagina in te laden. Dit werkt wel, maar in IE krijgen we dan een keer of 6 de vraag of we het certificaat willen accepteren.
Erg irritant dus.

Is dit op een of andere manier te verhelpen? Ik hb een pagina met 1 frame en een pagina met een iFrame uitgeprobeerd, beide vertonen dit probleem.

edit:
Foutje, ik bedoelde locatiebalk, niet titelbalk

[ Voor 6% gewijzigd door highking op 23-05-2003 13:18 ]

Verwijderd

Als je die ene index al heb aangepast, is het dan niet een peuleschil om ook nog even de titel aan te passen ?? :?

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Sinds IE6 is het niet echt fijn meer om iets in een 100% frame te laden (althans niet van andere server), er zijn verschillende dingen die dan niet meer goed werken (zoals bijvoorbeeld cookies). Hangt er aan het IP adres van de https server geen hostnaam? En als dat niet zo is kan je dat toch wel regelen? Redirect daar dan heen ;).

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Maar het probleem is dus dat het "Certificaten" window niet meer moet worden weergegeven?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

willem169 schreef op 23 May 2003 @ 13:22:
Maar het probleem is dus dat het "Certificaten" window niet meer moet worden weergegeven?
Het probleem was naar mijn idee dat het niet mooi was dat er een ip-adres in de title balk stond, en daarom dus een poging werd gedaan om het in een frame te plaatsen! ;)

• McVirusS
Ik raad dit dus erg sterk af, het plaatsen van zo'n frame met daarin een redirect naar een server met een andere hostnaam gezien de problemen die nog meer kunnen ontstaan. IE6 heeft standaard z'n veiligheidsniveau zo ingesteld staan dat pagina's die worden geladen in een frame en die niet van dezelfde server komen geen cookies mogen zetten, dit is mede in verband met banners die in iFrames worden geladen en bijhouden waar je allemaal geweest bent bijvoorbeeld.

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 22:14
<html>

<head>
<title>titel pagina </title>
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<frameset onLoad="JavaScript:popup()" rows="*" framespacing="0" border="0" frameborder="NO">
<frame src="tunnel.html" name="content" scrolling="yes" noresize>
</frameset>

<noframes>
<body>
</body>
</noframes>

</html>

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:45 ]

• McVirusS
Wat wil je nou zeggen met bovenstaande code meneer de Vries? :)

• McVirusS
Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 13:42:
geen frames gebruiken!
ip adres gewoon aanpassen bv door redirect of javascriptje of..... talloze mogelijkheden.
Klok en klepel? ;)

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

ip adres aanpassen door javascriptje? Explain! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Guillome op 23-05-2003 13:49 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Mensen, als hier nu niet gewoon contructief en ontopic gepraat wordt over het onderwerp in kwestie, in plaats van lukraak geouwehoer en alleen maar gegis gaat dit draadje dicht :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tja, de mákkelijkste manier is gewoon in plaats van het ip de hostnaam te gebruiken, en er eventueel dus een voor te reggen als hij nog niet bestaat.

Een andere manier zou ik zo niet weten, als het in een frame niet lukt...

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 09:57

highking

Langharig tuig

Topicstarter
De hostname gebruiken is eigenlijk geen optie, het zijn namelijk 2 bedrijven, die gebruikmaken van het zelfde Groupwise webmail systeem.

En als er dan iemand inlogd op "http://webmail.domein1.nl" is het ook niet erg mooi als er opeens "https://webmail.domein2.nl/blala/bla" in de adresbalk staat.

Maar ik moet dus Javascript gaan gebruiken ipv frames?
Zijn er ergens voorbeelden te vinden? Snap nl. geen f.ck van Javascript. ;)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:20

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm...volgens mij kun je toch wel een webserver benaderbaar maken met meerdere hostnames??

heb ik zelf ook (iis met mdaemon webmail) je moet dan wel even de certificaten registreren (??) op beide hostnames... problem solved!

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• McVirusS
highking schreef op 23 May 2003 @ 16:48:
De hostname gebruiken is eigenlijk geen optie, het zijn namelijk 2 bedrijven, die gebruikmaken van het zelfde Groupwise webmail systeem.

En als er dan iemand inlogd op "http://webmail.domein1.nl" is het ook niet erg mooi als er opeens "https://webmail.domein2.nl/blala/bla" in de adresbalk staat.

Maar ik moet dus Javascript gaan gebruiken ipv frames?
Zijn er ergens voorbeelden te vinden? Snap nl. geen f.ck van Javascript. ;)
Javascript is niet het antwoord hier, is het niet mogelijk zoals poster boven mij al aangeeft webmail.domein1.nl te laten verwijzen naar zelfde IP als webmail.domein2.nl en dan zo te configureren dat dat werkt? Lijkt mij de meest simpele en nette oplossing.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
McVirusS schreef op 23 mei 2003 @ 21:47:
[...]

Javascript is niet het antwoord hier, is het niet mogelijk zoals poster boven mij al aangeeft webmail.domein1.nl te laten verwijzen naar zelfde IP als webmail.domein2.nl en dan zo te configureren dat dat werkt? Lijkt mij de meest simpele en nette oplossing.
Ik wil nog ff opmerken dat er op een https verbinding maar een 'site' per IP kan draaien...

dus https://webmail.domain1.net moet naar een ander IPadres verwijzen dan https://webmail.domain2.net. Dit omdat de encrypte ervoor zorgt dat de webserver de hostheaderinfo niet kan zien :)

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• McVirusS
1 HTTPs site per IP lijkt mij geen probleem; er kunnen wel meer dan 1 hostnames aan een IP hangen. Weet alleen niet genoeg van HTTPS af om te weten of een certificaat nog wel geldig is als er een andere hostname gebruikt wordt.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

McVirusS schreef op 28 May 2003 @ 15:26:
1 HTTPs site per IP lijkt mij geen probleem; er kunnen wel meer dan 1 hostnames aan een IP hangen. Weet alleen niet genoeg van HTTPS af om te weten of een certificaat nog wel geldig is als er een andere hostname gebruikt wordt.
Nee niet meer geldig. Dat probleem ben ik ook ooit eens tegenaan gelopen. We hebben het toen opgelost door www2 en www3 voor de hostname te zetten, zodat de hostname dus gelijk bleef.

[ Voor 14% gewijzigd door André op 28-05-2003 16:14 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
André schreef op 28 mei 2003 @ 16:12:
[...]

Nee niet meer geldig. Dat probleem ben ik ook ooit eens tegenaan gelopen. We hebben het toen opgelost door www2 en www3 voor de hostname te zetten, zodat de hostname dus gelijk bleef.
ehh..ik wil niet bijdehand overkomen maar dan kreeg je dus iets als www2.domein.net en www3.domein.net

Hmm...dan heb je dus 2 hosts :) op het domein domein.net dus dat gaat niet op....

HTTPS kijktn iet naar de hostname...kijkt puur naar het IPadres...dus dat wat je hier suggereert werkt niet met https ...werkt overigens PERFECT met gewoon HTTP...

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
McVirusS schreef op 28 May 2003 @ 15:26:
https kijkt niet naar de hostname, maar naar het ipadres (althans je kunt best 2 verschillende hostnames opgeven...maar als je voor beide hostnames hetzelfde IP gebruikt gaat het niet werken)....

vb.

ik heb een mailserver draaien met ssl op 2 verschillende domeinen en op voor elk domein 2 hostnames :

host01 : webmail.domein.net - ip : 80.245.40.10
webmail.domein2.nl - ip : 80.245.40.10

(draaien dus op dezelfde server, ipadressen zijn externe adressen)

host02 : webmail2.domein.net - ip : 213.84.10.10
webmail2.domein2.nl - ip : 213.84.10.10

(draaien dus op dezelfde server, ipadressen zijn externe adressen)

fysiek draait alles op 1 mailserver.

Nu kun je dus dus host01 (voor zowel domein 1 als 2) bereiken maar uiteindelijk zul je op ('k vermoed) de eerste site die met ssl geconfigureerd is terechtkomen.

In normaal Nederlands : Of je nu surft naar wemail.domein.net of naar webmail.domein2.nl ...je komt altijd op dezelfde site uit, mits ze allebei een ander ip adres hebben :)

Ik heb hetzelf draaien in deze situatie :p dus zo zit het volgens mij...mocht iemand anders een andere oplossing hebben (volgens mij niet mogelijk) dan hoor ik het natuurlijk graag :)

• BlaTieBla
  • Nu online

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

De URL (whatever.somedomain.extension) in de Internet Explorer MOET overeenkomen met de Common Name in het certificaat.

Wanneer je zogenaamde self-signed certificaten gebruik, kan je ipv een common name ook het IP adres gebruiken. Niet netjes, maar het werkt wel.

Wanneer je met frames gaat werken, moeten alle pagina's van de zelfde server afkomen. Wanneer je dit niet doe, krijg je foutmeldingen.

Https werkt niet met zogenaamde hostheaders op IIS (en andere webservers), omdat de url waar naar verwezen wordt in het dataveld zit (en die is encrypted :) )
Https werkt dus alleen als de sites aan een eigen IP gebonden zijn.

Wanneer je dus door gaat sluizen naar andere servers zal je op die servers ook valide certificaten moeten hebben om fout meldingen te vermijden.

Een valide certificaat bestaat uit: geldige common name, uitgegeven door een trusted partij, niet ingetrokken (revoked) en geldig qua datum.

Die trusted third party kan en mag je ook zelf zijn. Je moet dan wel het certificaat van de uitgevende instantie (CA) opnemen in je browsers als trusted roots.

[ Voor 30% gewijzigd door BlaTieBla op 28-05-2003 16:46 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
BlaTieBla schreef op 28 May 2003 @ 16:41:
De URL (whatever.somedomain.extension) in de Internet Explorer MOET overeenkomen met de Common Name in het certificaat.

[......]

Die trusted third party kan en mag je ook zelf zijn. Je moet dan wel het certificaat van de uitgevende instantie (CA) opnemen in je browsers als trusted roots.
Daar sluit ik me bij aan ;)

• BlaTieBla
  • Nu online

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

TheVisionMaster schreef op 28 May 2003 @ 16:46:
[...]

Daar sluit ik me bij aan ;)
Echt moelijk is het niet.... Als je je maar aan de PKI regels houdt ;)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Pagina: 1