Toon posts:

[WORD] Save en Close extreem traag

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Clients:
Windows 2000 professional (English) SP2
Outlook 2000 SR-1

Servers: NT4 server SP6a

Netwerk: 100Mbps/full-duplex

Probleem:
Verschillende gebruikers blijven klagen dat vanaf het moment dat 1 word document word afgesloten, dit 15 seconden tot enkele minuten duurt. Alsook staan dan alle andere word-documenten gedurende die periode in de task manager als "not responding" tot de tijd verstreken is en gaat alles weer normaal.
Het is in 90% van de gevallen bij het saven naar de public server, maar zelfs locale documenten hebben er soms last van.
Alle computers zijn identiek, met dezelfde image opgezet, en dezelfde software.

Ik heb al zowat alles zitten uitpluizen en ben ten einde raad.
Update van Windows 2000 SP2 naar SP3 helpt niet
Update naar SP3 voor Office 2000 helpt ook niet
Saven naar andere locaties, locaal, naar NT4 server, naar 2000 server, naar DFS-share, allemaal hetzelfde.
Al geëxperimenteerd met alle opties van “allow background saves”, “fast saves”, “save autorecovery”,...
Overbodige Macro’s verwijderd, alsook templates
Normal.dot verwijderd
Gehele WORD\DATA key in registry verwijderd en opnieuw laten aanmaken
Repair Office
Acrobat plugin in word verwijderd.
Netwerkprinter als default vervangen door locale
...

Geheel technet en alle Office discussionboards en nieuwsgroepen hebben mij dus niet geholpen.
Iemand nog een tip, advies, goede raad alvorens ik er gewoon overal 2002 opsmijt?

Verwijderd

kijk eens naar de locatie van de template waar het bestand mee is gemaakt. Word probeert hiervan gebruik te maken, dit heb iik in een bedrijfssituatie eerder gezien. Had in mijn geval alleen betrekking op lezen.

Lijkt me een erg vaag probleem; komt het ook voor met bestanden die door de client zelf zijn gemaakt en locaal zijn opgeslagen ??

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is gewoon, dat dit ineens is voorgevallen. en dan nog niet eens bij alle gebruikers, terwijl ze toch allemaal dezelfde omgeving hebben.
Het enige wat langs mijn kant gewijzigd is, is een nieuwere versie van loginscript, maar hierin wordt geen enkele software-update, patch, of fix uitgevoerd. Noch iets weggeschreven in het register wat ook maar in de verste verte met office te maken heeft.
Ook aan het netwerk zelf ligt het niet, want deze geeft geen pieken en zit nog lang niet aan een hoog gebruik.
De normal.dot staat lokaal, net zoals de gehele office-installatie. Alleen source-path voor updates zijn doorverwezen naar een CD-tower.
En inderdaad, zelfs een bestand van 0 af opgebouwd heeft dit ook bji zijn owner.
Maar ik blijf het raar vinden, ben nu zelf al geregeld gaan experimenteren bij de gebruikers, maar dan gebeurd dit natuurlijk zelden. En als dit gebeurd, is het idd. gewoonweg een tijdje wachten eer alles terug werkt. Er is in die tussentijd geen abnormaal processor-gebruik, geen hoog geheugengebruik, en geen hoog netwerkgebruik. En het virtuele geheugen is ook nog groot genoeg.
De systemen zijn allemaal PIV 1.6 tot 2.4 compaq desktops met 256Mb ram, dus hier zal het ook wel niet aan liggen.

Verwijderd

Hmm ik zou ff een grabber op de WS zetten zodat je op packet nivo een log hebt. Wellicht dat daar iets zinnigs uit is op te maken.

Je hebt al erg veel uitgezocht, en je weet zeker dat het geen NIC probleem is ??

suc6

PS vraag me trouwens af of V2002 je problemen oplost.....

Verwijderd

Topicstarter
Kleine update
Packet sniffer heb ik nog niet gedaan, omdat ik daar toestemming voor nodig heb van hogerhand. Bij een bank lachen ze er nu eenmaal niet mee als ik dat zomaar doe

Ik ben nog steeds niets wijzer geworden, maar het probleem doet zich nog steeds voor.
Ik heb nu de users met problemen opgesplitst in groepen die ik alle mogelijkheden nogmaals laat proberen:

- winword /a
- complete regkey DATA verwijderen
- Normal.dot verwijderen
- Alles in startup van word verwijderen
- repair + (auto-fix errors)

Maar het ziet er naar uit dat dit dus ook niets helpt.
Aan de NIC lijkt mij raar, omdat alle workstations dezelfde intel pro+ 100 hebben.
Dus ik vrees eigenlijk dat het probleem niet zozeer bij word gaat liggen, maar aan iets compleet anders. Natuurlijk is dit zoeken naar een speld in een hooiberg.

Nog eens overlopen:
Dit type pc met Windows XP en Office 2000 geeft geen probleem
Dit type pc met Windows 2000 en Office 2002 geeft geen probleem
Netwerkkaart is overal identiek
Netwerkstructuur is overal identiek
Public share is voor iedereen hetzelfde

Gaat nu echt de enige oplossing zijn om oftewel alle WS met problemen OFF 2002 of WinXP te geven? Of vergeet ik nog een belangrijke stap bij troubleshooten?

Btw Digikip: er is geen abnormaal netwerkgebruik als dit zich voordoet, maar ik zal misschien overwegen een van de pc's naar ons testlabo te evrhuizen en er daar een packet sniffer op los te laten.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09 20:57

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Wij hebben dit probleem ook gezien, waar wij lang mee hebben zitten knoeien. voor een deel van de gebuikers vonden wij de oplossing in een compleet andere hoek.
Het blijkt dat een extreem grote Windows Temp dir het openen en opslaan van documenten extreem vertraagt.

Kortom leeg de Temp dir onder %[Windir] eens en die in de Userprofile en kijk dan eens hoe het dan gaat.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Verwijderd

Topicstarter
Thx, ga ik de maandag onmiddelijk eens uittesten

Verwijderd

Topicstarter
Voorlopig geen klachten meer gehad, terwijl ik maar bij 1 persoon de Temp dir heb uitgeveegd.

Nog even afwachten dus. Alvast bedankt

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-09 22:34
heb je al naar de virusscanner gekeken welke bijv. op macro virussen & *.doc is afgesteld?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Pagina: 1