JBL Northridge Nd310ii, goedkoop in VS

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
Afbeeldingslocatie: http://www.jbl.com/home/products/images/products_large/ND310II.jpg

Ik ben zeer geintresseerd in deze speakers, in NL zijn ze nog niet te koop, maar er is 1 site waar ze wel de Northridge e100 aanbieden, deze heeft dezelfde specs als bovenstaande speaker, alleen de prijs is 580euro per stuk :(
In de VS koop je 1 van deze speaker voor 190dollar ex btw. aangezien de 1 dollar=1,16euro, zit je op 164euro per stuk.
dat maakt dan 164*2= 328 euro, ipv 1060, wat het je in NL kost

Hier komen uiteraard nog vervoerskosten (schip) en btw/douanerechten bij.
die btw en douanerechten bedragen iets van 200euro, alleen heb ik geen flauw idee wat verschepen kost.....zon speaker weeg 25kg, dus 2 maakt 50kg.... :+
ik ben dus benieuwd of dit nog te overleven valt qua verzendkosten :)

ik heb familie in NY wonen, dus die kunnen de speakers wel kopen en verzenden denk. zouden ze er in trappen als je er "gift" opzet 8)

Mijn vraag is dus, wat zijn de verzendkosten, met UPSP ofzowiets kan het alleen met airmail, en das dan 2keer 160dollar...
was er nog een site genaamd fedex, maar daar snapte ik niet zoveel van ;(

voor de liefhebber de specs:
General Section
• Maximum Recommended Amplifier Power: 250 Watts
• Impedance: 8 Ohms
• Sensitivity (2.83V @ 1m): 91dB
• Frequency Response (–3dB): 37Hz – 20kHz
• Crossover Frequency(ies): 1000Hz, 5000Hz
• High-Frequency Driver: 3/4" Titanium-laminate dome with EOS™ waveguide
• Midrange Driver: 4" PolyPlas™ cone
• Low-Frequency Driver: Dual 10" PolyPlas™ cones
• Dimensions
(H x W x D): 42" x 14-1/2" x 12"
(1067mm x 368mm x 305mm)
• Weight: 55 lb (25kg)
• MSRP US$: $349.00 (in webwinkels dus 190)

[ Voor 10% gewijzigd door mad_dog op 23-05-2003 14:11 ]

Verwijderd

Mijn Center (JBL S-Center) uit Amerika kostte aan shipping: 70 dollar. Maar als je de firma mailt kunnen ze jou haarfijn vertellen wat de shipping cost zijn, dat je ze niet door hen laat verschepen maken voor de prijs geen ... uit.

• mad_dog
Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 14:19:
Mijn Center (JBL S-Center) uit Amerika kostte aan shipping: 70 dollar. Maar als je de firma mailt kunnen ze jou haarfijn vertellen wat de shipping cost zijn, dat je ze niet door hen laat verschepen maken voor de prijs geen ... uit.
wat was het gewicht van deze speaker? en waar had je hem destijds besteld, en wie verscheepte hem? en hoe ging het met btw/douana O-) (ja nieuswgierig :) )

wat bedoel je met de firma? Ik heb nl 2 zaken gemaild, en beide keren kreeg ik het antwoord dat er niet naar buiten de vs wordt verscheept ivm problemen met betaling en dat verschepen de prijs zo hoog maakt dat het niet meer aantrekkelijk is......als je zon antwoord krijgt heb ik niet echt het idee om terug te mailen dat ik met credit card betaal en dat ik wel denk dat het aantrekkelijk is, want ze zeggen duidelijk dat ze het niet doen...
wacht hier is 1 van de 2:
Hi:

Unfortunately, we cannot accept International orders. We simply cannot
process international credit cards, returns, if there are any, are very
difficult, and shipping is almost always way too high for potential
customers to want to pay. Therefore we no longer process any
international
orders.

Sorry,

[ Voor 7% gewijzigd door mad_dog op 23-05-2003 14:43 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Del UPS en informeer. Die shippen tenslotte worldwide. UPS NL kan je vast wel vertellen wat het je gaat kosten vanuit de USA.

Aannames zijn fataal.

• mad_dog
Op UPS staat zon berkendingetje, komt op 700 dollar verzenfkosten uit, maar je gaat mij niet vertellen dat 50kg verzenden per schip zoveel geld kost :)

• Jag
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Onbetaalbaar, absoluut zinloos. Ik zou andere speakers uitzoeken, of proberen binnen Europa een ander verkoopadres te vinden. De shipping costs zijn gewoon heel erg hoog en je betaalt daar nog btw over ook :P.

• mad_dog
Jag schreef op 23 mei 2003 @ 17:55:
Onbetaalbaar, absoluut zinloos. Ik zou andere speakers uitzoeken, of proberen binnen Europa een ander verkoopadres te vinden. De shipping costs zijn gewoon heel erg hoog en je betaalt daar nog btw over ook :P.
t zal toch niet he...waarom moeten speakers daar nouw 160euro kosten en hier 580 :'(
pffft....ik ga nog ff mailtje naar ptt of kpn of whatever sturen....maarja......ik post het resultaat hier wel

• Jag

Jag

mad_dog schreef op 23 May 2003 @ 18:51:
[...]

t zal toch niet he...waarom moeten speakers daar nouw 160euro kosten en hier 580 :'(
pffft....ik ga nog ff mailtje naar ptt of kpn of whatever sturen....maarja......ik post het resultaat hier wel
Ik zal het je nog sterker vertellen: ik wilde indertijd twee woofers kopen van PHL, een frans merk (en die dingen worden ook gewoon in Frankrijk gemaakt). Ik had ze gevonden bij een Amerikaanse retailler voor $429,- maar dat werd te duur ivm verzendkosten (429,- + paar honderd dollar shipping costs + 3% invoerrechten + 19% BTW over dat hele bedrag = een hele hoop geld). Ik heb toen aangeklopt bij de fabrikant zelf in Frankrijk, maar die vroegen er dus gewoon keihard meer voor :P, namelijk 461,- euro ex btw. En ook nog een shitload aan verzendkosten.
In Nederland moest ik er zelfs nog meer voor betalen, namelijk 530,- euro ex btw.

Maar ik vond dat vrij bezopen dat ik bij de fabrikant zelf meer moest betalen dan bij een retailer aan de andere kant van de wereld. Die retailer koopt namelijk die woofers ook bij die fabrikant, moet ze dus ook nog helemaal vervoeren en gooit er ook nog een winstmarge boven op. Ik heb toen gezegd tegen de fabrikant dat ik bereid was om 429,- euro te betalen en niet meer, gingen ze niet op in (werden zelfs pissig) :P. Ik heb maar een andere woofer uitgezocht :).
Maar dat is dus de realiteit van audio in Europa, gewoon reteduur. Dat komt omdat het allemaal vaste prijzen zijn. Tenminste, dat lijkt mij de oorzaak van het grote verschil in prijs tussen Amerika en Europa. Zowel met HiFi als met prof audio staan een heleboel prijzen gewoon vast in plaats van dat er geconcurreerd wordt.

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024

• mad_dog
[quote]Jag schreef op 24 mei 2003 @ 07:55:
[...]

Ik zal het je nog sterker vertellen: [...]

echt een ernstig verhaal.....
maar idd, lijkt er wel op dat ze die prijzen vast prikken, ik ga denk morgen maar is dagje vrij nemen en paar leuke audiozaken afreizen, kijken of ik nog wat mooie speakertjes kan beluisteren, want van dit invoer idee moet ik iig zien af te raken.

en die Northridge E serie is erg mooi, wordt binnenkort ook verwacht in NL, maar daar schiet mijn portomonee toch iets te kort voor :Y)
bedankt voor alle reacties :)

Verwijderd

Rest voor mij alleen nog de vraag waarom je zo enthousiast bent als je ze nog nooit hebt gehoord? :P

Meer ontopic, heeft iemand ervaring met bestellen bij Partsexpress? is dit ook een onbegonnen (kostbare) zaak of valt dit wel mee? Ze hebben er een hoop producten die veel beter betaalbaar zijn als in europa en soms ook nog die je gewoon hier niet kan krijgen.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-08 21:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik heb ooit eens bij parts express gevraagd of ze subwoofer versterkers wilden shippen. Was voor hun geen probleem en volgens mij waren de shipping kosten redelijk.

Uiteindelijk niet gedaan want toen kon ik goedkoop zo'n conrad module kopen en dat is een......Parts-Express inderdaad.

• mad_dog
Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 10:51:
Rest voor mij alleen nog de vraag waarom je zo enthousiast bent als je ze nog nooit hebt gehoord? :P
Ik ben al geruime tijd op zoek naar speakers (zit ook op forum van hifi.nl) en mijn oog was gevallen op de jbl lx2005, deze heb ik beluisterd en was ik heel erg tevreden over, vooral over de prijs. De northridge serie schijnt een nog iets betere bas te hebben en beter aan te sturen zijn. Daarbij komt nog is dat ik redelijk wat familie en vrienden in de states heb, 1 van deze heefg een speaker uit deze serie (niet de bovenstaande, 1 model lager), en hijs dr helemaal happy mee....vandaar mijn vertrouwen in deze serie :7

Verwijderd

Indoubt schreef op 26 May 2003 @ 11:38:
Ik heb ooit eens bij parts express gevraagd of ze subwoofer versterkers wilden shippen. Was voor hun geen probleem en volgens mij waren de shipping kosten redelijk.

Uiteindelijk niet gedaan want toen kon ik goedkoop zo'n conrad module kopen en dat is een......Parts-Express inderdaad.
Ja maar het grote broertje van die versterker is een stuk interessanter, met afstandsbediening en een bult meer vermogen, 130 dollar. Dat is omgerekend net zo duur als de Amp die je bij Conrad hebt besteld.

Tja dan heb je idd nog shipping costs. Maar ze hebben nog veel meer interessante producten. Aan het einde van de zomer maar eens een bestelling plaatsen als de financien meevallen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 12:19 ]

• Jag

Jag

Trouwens met die shipping costs gaat het om gewicht. Als je iets heel lichts besteld, kost het dus ook niet zoveel om te shippen. Grootte maakt niet uit voor de prijs.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Ik zou lekker in duitslang gaan kijken.

Zijn leuke speakers btw, mooi om te zien, leuke specs, alleen heb ik ze nog nooit gehoord.

• mad_dog
FFF schreef op 26 May 2003 @ 22:28:
Ik zou lekker in duitslang gaan kijken.

Zijn leuke speakers btw, mooi om te zien, leuke specs, alleen heb ik ze nog nooit gehoord.
probleem is waar haal je ze, ik ken de promarkt, daar hebben ze goedkoop subwoofers van magnat, maar speakers niet echt....ik ga vandaag ff naar de koopjeskelder van correct, had vriend van me mooie B&W speakers vandaan :9~

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Zijn er online shops in de USA die andere merken speakers naar NL verschepen?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:52

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ik heb toen ik uit college kwam een doos naar mezelf gemaild vanuit Seattle. Vol boeken, woog een kilo of 30, ik betaalde 40 dollar. Het gaat dan via US Surface mail. Kost dus geen moer per kilo. Nadeel is dat het er zo'n 10-12 weken over kan doen, maar ik heb ook wel dingen via Surface mail gehad die er binnen 2 weken waren. Dit is in elk geval de goedkoopste manier van verzenden.

Maar als ik jou was zou ik een andere speaker uitzoeken. Kan je tenminste luisteren. Dit ding ziet er niet uit alsof het een fantastische deal voor het geld is (waarmee ik niet bedoel dat hij slecht is!).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• mad_dog
Dr. Strangelove schreef op 27 mei 2003 @ 12:45:
Ik heb toen ik uit college kwam een doos naar mezelf gemaild vanuit Seattle. Vol boeken, woog een kilo of 30, ik betaalde 40 dollar. Het gaat dan via US Surface mail. Kost dus geen moer per kilo. Nadeel is dat het er zo'n 10-12 weken over kan doen, maar ik heb ook wel dingen via Surface mail gehad die er binnen 2 weken waren. Dit is in elk geval de goedkoopste manier van verzenden.

Maar als ik jou was zou ik een andere speaker uitzoeken. Kan je tenminste luisteren. Dit ding ziet er niet uit alsof het een fantastische deal voor het geld is (waarmee ik niet bedoel dat hij slecht is!).
serieus, dat is wel goedkoop.......is een optie......
ik ben iig net wezen luisteren bij (o.a.) correct aan de bergweg in R'dam. Was een aardige man bij, maar dat terzijde :+
heb veel verschillende beluisterd, maar ik zelf viel helemaal voor de infinity alpha 40
Afbeeldingslocatie: http://www.harman-deutschland.de/dmedia/Infinity-Home/Alpha_Series/alpha40.jpg
wat een geluid, ongelofelijk, hij gaat niet heeeel laag, maar klinkt strak :9
300euro het stuk, das nog wel redelijk, heb nl ook andere speakers beluisterd van Kef q (erg mooi, maar veel duurder) en ook van B&W (duurder maar geluid is niet mijn smaak hoor ). Ik denk dus dat dit een goede optie is, heb het net met 2 cds geprobeerd (Metallica s&m en guns n roses-appetite for destruction), klonk lekker, maar ik ga nog is terug met wat andere

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 10:51:

Meer ontopic, heeft iemand ervaring met bestellen bij Partsexpress? is dit ook een onbegonnen (kostbare) zaak of valt dit wel mee? Ze hebben er een hoop producten die veel beter betaalbaar zijn als in europa en soms ook nog die je gewoon hier niet kan krijgen.
Ik heb wel eens wat bij PartsExpress besteld. Waren erg vriendelijk, verzendkosten waren $ 50,- voor 2 woofers + 2 tweeters. Samen met invoerrechten en BTW was het nog steeds goedkoper dan bij Speaker&Co.
Ook betalen is erg gemakkelijk, gewoon met je credit-card ;)
Pagina: 1