Toon posts:

Maxtor 80gb 7200rpm 8mb cache

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort deze HD besteld, en ik wil hem graag gaan partitioneren, maar ik heb gehoord dat als je NA het installen van je OS gaat partitioneren je hd langzamer is dan dat je eerst de hd format en dan deelt. tis een 133 schijf en me mobo (msi k7t turbo2) ondersteunt 33/66/100, kan ik hem er eigelijk wel op draaien?

graag reacties

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Volgens mij heb je wel wat aan de FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (19-05-2003):)
Daarbij partitioneerd 99% van de bevolking zijn HD voordat er uberhaupt iets van een OS op wordt gezet. Overigens kun je die schijf zonder problemen op dat MOBO aansluiten, iets wat je ook in de FAQ had kunnen vinden :)

edit: Welkom @ GoT trouwens ;)

[ Voor 6% gewijzigd door SmartDoDo op 23-05-2003 12:48 ]

Verwijderd

De schijf is backwards compatible, oftewel je kunt hem op 133 draaien maar ook op 100/66/33.

Voordat je er een OS op wil zetten moet je in ieder geval formatteren. En als je er partities op wil kun je dat beter ook eerst doen.
Waarom zou je dat eigenlijk pas later willen doen?

• NL1PSR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
Nou je kan er ook voor kiezen om een installatie partitie te kiezen die net groot genoeg is voor je OS. En dan na het installeren (Win2k of WinXP) er een Basic disk van te maken met eventueel meerdere volumes.

(wat je al niet aan een MCSA certificaat te danken hebt :*) )

Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

voor partitioneren van een schijf na het installeren van een OS heb je speciale programma's nodig, zoals Partitionmagic. Als je de schijf eerst opdeelt, dan pas een OS installeert, kan je het zelfs doen met fdisk of met de setup van winXP.

Voor de snelheid maakt het echter geen klap uit wat je eerst doet, het resultaat is al het goed is hetzelfde.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• Snol
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Snol

Swim with me and get wet !

Kan het kloppen dat Partition Magic 8.0 de 8 Mb Data buffer ook toe gaat wijzen aan een Partitie ?

Ik heb zelf het idee dat toen ik maar 1 partitie had ik ook de 8 Mb Data buffer zag staan in het overzicht van Pm 8.0. Na meerdere partities er bij te hebben gemaakt zie ik dit niet meer terug en heb ik het idee dat die 8 Mb Data buffer in een partitie is gekropen.

Tevens heb ik hierbij het idee dat me schijf een stuk trager is en meer opspint (kan tevens zijn dat ie defect aan het raken is maar ik heb hem nog niet getest met een tool of iets dergelijks).

Mijn schijf is een WD 800JB (dus wel degene met de 8 Mb buffer).

*

• NL1PSR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
MaikelG schreef op 23 May 2003 @ 13:26:
voor partitioneren van een schijf na het installeren van een OS heb je speciale programma's nodig, zoals Partitionmagic. Als je de schijf eerst opdeelt, dan pas een OS installeert, kan je het zelfs doen met fdisk of met de setup van winXP.

Voor de snelheid maakt het echter geen klap uit wat je eerst doet, het resultaat is al het goed is hetzelfde.
Dat ligt er dus maar net aan. Als je windows Xp of 2000 hebt kun je het vanuit het OS zelf doen met de tool die er al bij zit. (Diskmanager)

Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Snol schreef op 23 May 2003 @ 13:37:
Kan het kloppen dat Partition Magic 8.0 de 8 Mb Data buffer ook toe gaat wijzen aan een Partitie ?
Ik heb zelf het idee dat toen ik maar 1 partitie had ik ook de 8 Mb Data buffer zag staan in het overzicht van Pm 8.0. Na meerdere partities er bij te hebben gemaakt zie ik dit niet meer terug en heb ik het idee dat die 8 Mb Data buffer in een partitie is gekropen.
Tevens heb ik hierbij het idee dat me schijf een stuk trager is en meer opspint (kan tevens zijn dat ie defect aan het raken is maar ik heb hem nog niet getest met een tool of iets dergelijks).
Mijn schijf is een WD 800JB (dus wel degene met de 8 Mb buffer).
Eigenlijk is dit probleem offtopic, maar ok...:
Het is NIET zo dat die buffer een partitie is. Dat zou beteken dat je helemaal geen buffer meer hebt. Als je iets van een paar mb hebt zien staan is dat een soort van "afrondingsfoutje" geweest bij het partitioneren. Er is een groot topic voor deze schijf. Lees die en doe ook eens een bench.

{signature}

• Snol
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Snol

Swim with me and get wet !

Koel, thx voor de info :)

*

Pagina: 1