Airport 802.1x en EAP-TLS

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:08

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Eindelijk hebben we bij ons op de hogeschool (HvU Amersfoort) WiFi.
Alleen wat blijkt, ze maken gebruik van 802.1x en EAP-TLS als authenticatie.
Dit houdt in dat ik eerst via mn browser een certificaat moet aanmaken, en dit vervolgens moet gebruiken om in te kunnen loggen.

Nu kan ik alleen nergens iets bij de Airport configuratie vinden over dit EAP-TLS protocol. Ik heb al wel gelezen dat het een Microsoft specifiek protocol is, dus ik heb mn ergste vermoedens. Is het mogelijk om EAP-TLS in OS X te draaien?

Voor de duidelijkheid ik heb een Airport Extreme, OS X 10.2.6 en de nieuwste Airport updates.

• remier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

remier

Tired of spam?

Denk het niet nee, volgens mij wordt alleen Cisco's LEAP ondersteund door OSX

Vond nog ergens in een internetsteegje het volgende :
Security in 802.11 networks can be broken down into three components: authentication framework, authentication algorithm/protocol, and encryption. IEEE 802.1X is trying to address the authentication framework part of the puzzle.
Although still in development, 802.1X provides a scalable, centralized framework for authentication. 802.1X may deploy a variety of authentication protocols (currently Cisco's Lightweight Extensible Authentication Protocol [LEAP] and Microsoft's Extensible Authentication Protocol ­ Transport Layer Security [EAP-TLS] are available), and it works with both wired and wireless LANs.
The widely used Remote Access Dial-In User Service (RADIUS) protocol is also used in the 802.1X framework. 802.1X/LEAP is available with the Cisco Aironet 350 Series of wireless LAN devices; EAP-TLS is supported in Windows XP. Although it is still a draft, 802.1X may one day become the solution to the authentication issues of 802.11
Oftewel alleen XP?? Kijk eens op www.gracion.com/vpn, misschien dat dat iets is?

Heah what?!?? O, signature??

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
supergrover schreef op 23 mei 2003 @ 12:39:
Eindelijk hebben we bij ons op de hogeschool (HvU Amersfoort) WiFi.
Alleen wat blijkt, ze maken gebruik van 802.1x en EAP-TLS als authenticatie.
Dit houdt in dat ik eerst via mn browser een certificaat moet aanmaken, en dit vervolgens moet gebruiken om in te kunnen loggen.

Nu kan ik alleen nergens iets bij de Airport configuratie vinden over dit EAP-TLS protocol. Ik heb al wel gelezen dat het een Microsoft specifiek protocol is, dus ik heb mn ergste vermoedens. Is het mogelijk om EAP-TLS in OS X te draaien?

Voor de duidelijkheid ik heb een Airport Extreme, OS X 10.2.6 en de nieuwste Airport updates.
Ik neem aan dat je het werkend hebt? In 10.3.x zit zo te zien alles wat je nodig hebt (802.1X met TLS, TTLS, LEAP, en PEAP):
http://www.apple.com/macosx/upgrade/compare.html

Verwijderd

Airport Extreme en netwerken met XP

Zou iemand van jullie mij kunnen uitleggen of mij naar een link door verwijzen hoe ik een airport extreme base station kan configureren voor een XP?
Situatie: PB G4 met OSX10.3 802.11b airport, XP-computer met 802.11g kaart en een hub voor netwerk(je) met UTP-bekabeling. Provider: Telenet.
Eerlijk gezegd ben ik een leek in het opzetten van netwerken. Het is me wel gelukt de airport kaart in de PB te steken en hem op internet te krjigen maar de PC krijg ik niet aan de praat.
En hoe kan ik het MAC adres in de router brengen?

Alvast bedankt op voorhand voor een reaktie,

Jan

Verwijderd

Je hebt inmiddels een eigen topic.

Dit topic is gesloten.