[MySQL / Bash] Affected rows

Pagina: 1
Acties:

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Topicstarter
Ik heb een database in mysql op een Debian machine die ik vanuit shell scripts aanspreek. Allemaal geen probleem, updates gaan prima en zo. Nu zou ik graag de regel "affected rows" parsen die je normaal krijgt na het uitvoeren van een query.

Probleem: Als je standard input streamt naar mysql, of de optie "-e" gebruikt, dan geeft mysql niet dezelfde standaard output als wanneer je mysql in interactive mode runt.

Ik heb ook al verbose gerund, maar dan geeft mysql alleen nog maar eens de query weer, maar geen resultaten.

Vraag: Ik zoek dus een manier waarop ik ervoor kan zorgen dat ik in een shell script beschik over het aantal ge-update rijen van een MySQL query.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Topicstarter
offtopic:
Het begint een beetje vervelend te worden hier in NOS. Ik vind zelf weer de oplossing, terwijl online mijn vraag onbeantwoord blijft :/ (en ik zit meestal toch wel stuk, voordat ik hier iets post). Ik zal er maar van uitgaan dat de NOS-ers het te druk hebben met de andere immer spawnende topics.

Maar goed...

Oplossing B)
Bash:
1
mysql -v -v -e "SELECT * FROM mytable"

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59
Mja hallo...je kunt ook niet binnen een uur een antwoord op elke vraag verwachten he...zeker niet als het om dingen gaat waar maar een beperkt aantal mensen verstand van heeft.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:23

JJJ

Idd, ik krijg namelijk de indruk dat jij het hier post en dat de NOS'ers dan allemaal aan de slag moeten gaan om jouw probleem te fixen. Zo werkt dat natuurlijk niet, he?

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik wil graag ook een aantal NOS'ers su'en voor het niet beantwoorden van mijn vragen. Helaas heb ik niet echt een poot om op te staan omdat het hier allemaal *vrijwillig* is.

Daarnaast zat je volgens mij helemaal niet stuk als je de oplossing zelf binnen een uur kon vinden.

Trouwens ... als je je vragen meteen beantwoord wil zien, leg uit wat je probleem is en ik stuur je een offerte, als je betaalt en de oplossing voor jou niet voldoende (goed / snel / netjes / whatever) is mag je gaan klagen. Eerder liefst niet.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Topicstarter
Wilke schreef op 23 mei 2003 @ 14:01:
[...] je kunt ook niet binnen een uur een antwoord op elke vraag verwachten he...zeker niet als het om dingen gaat waar maar een beperkt aantal mensen verstand van heeft.
sebas schreef op 23 May 2003 @ 14:27:
[...] zat je volgens mij helemaal niet stuk als je de oplossing zelf binnen een uur kon vinden.
Ik heb vandaag misschien te snel mijn vraag gepost en te snel antwoord verwacht. Tenminste, dat blijkt uit het feit dat ik de oplossing vandaag nog zelf gevonden heb. En ik ga er waarschijnlijk ook onterecht vanuit dat er hier veel freaks zitten :P
JJJ schreef op 23 May 2003 @ 14:11:
Idd, ik krijg namelijk de indruk dat jij het hier post en dat de NOS'ers dan allemaal aan de slag moeten gaan om jouw probleem te fixen. Zo werkt dat natuurlijk niet, he?
Van mijzelf vind ik dat ik meestal redelijk mijn best doe, voordat ik een topic start (maar voel je vrij om dat te weerleggen, op dit topic na dan natuurlijk ;) ).
sebas schreef op 23 May 2003 @ 14:27:
Trouwens ... als je je vragen meteen beantwoord wil zien, leg uit wat je probleem is en ik stuur je een offerte, als je betaalt en de oplossing voor jou niet voldoende (goed / snel / netjes / whatever) is mag je gaan klagen. Eerder liefst niet.
Ok, point taken. Ik vind het wel grappig dat er wél meteen reacties komen als mensen zich aangevallen voelen :P Ik zit zelf meestal in W&G waar minder topics voorbijkomen, dus ook minder topics zonder reacties zijn. Hier in NOS heb ik al enkele keren geen reactie gehad (zelfs geen rtfm). No hard feelings daarover, maar dat is gewoon zo. Echter, zoals ik al zei: point taken.

Laten we het dan maar vanaf nu terug on-topic, en vooral gezellig houden ;)

offtopic:
Ik was tussen mijn TS en mijn 1e reactie wezen lunchen. Ik zie en realiseer me nu pas hoe snel ik hier terug stond te roepen. [slime-mode]Dus nogmaals beste NOS-ers: excuses[/slime-mode]

[ Voor 8% gewijzigd door GrimaceODespair op 23-05-2003 14:52 ]

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Nog ff ...

Ik snap wel ongeveer wat je bedoelt, een aantal vragen kreeg ook ik hier niet beantwoord. Pech, niemand zin, niemand die het wist, vraag niet interessant genoeg om te antwoorden, te moeilijk, te makkelijk ... dat zijn allemaal mogelijke oorzaken. Maar dat je dat iemand kunt verwijten vind ik dus absoluut niet.

En ja, gezellig houden is natuurlijk veel leuker :)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1