Y'24
mjah, officieel ja. Maar mijn ouwe Intel 386SX draait nu nog steeds en het jaar van fabricage is 1987, 13 jaar alweer dus.Op vrijdag 24 november 2000 15:14 schreef jochie het volgende:
intel maakt ze met het doel ze ongeveer 5 jaar mee te laten gaan
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb hier nog een 286 PCtjuh liggen, doet het nog perfect (staat een linuxjuh op...) en draait al van voor 1987 hoor, ik weet niet precieze datum maar ongeveer 15 jaar moet wel kunnen denk ik
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Ik beweer al jaren dat mijn PC leeft, maar iedereen verklaard me voor gek! Maar jij vraagt je af wanneer ze dood gaan?
Nou ik denk dat het aan nogal wat factoren ligt. Net als het overklokken van CPU's geen garanties geeft hoever je kan, zo is er geen garantie voor een bepaalde levensduur.
Processoren die dicht bij hun maximale snelheid leven slijten intern super langzaam, maar wel degelijk, de elektrische stromen en magnetische veldjes nemen soms wat atomen mee, weinig maar meetbaar en lang genoeg aan gaan de transistors kapot.
Als hem heel vaak aan en uit laat gaan kan hij ook kapot gaan door de temperatuur wisselingen.
Maar als je niet overklokt en je hebt een proc die van zichzelf al veel te laag is geklokt door Intel of AMD (Celeron 2 550 Duron 600) dan kan hij voor decenia leven.
Nou ik denk dat het aan nogal wat factoren ligt. Net als het overklokken van CPU's geen garanties geeft hoever je kan, zo is er geen garantie voor een bepaalde levensduur.
Processoren die dicht bij hun maximale snelheid leven slijten intern super langzaam, maar wel degelijk, de elektrische stromen en magnetische veldjes nemen soms wat atomen mee, weinig maar meetbaar en lang genoeg aan gaan de transistors kapot.
Als hem heel vaak aan en uit laat gaan kan hij ook kapot gaan door de temperatuur wisselingen.
Maar als je niet overklokt en je hebt een proc die van zichzelf al veel te laag is geklokt door Intel of AMD (Celeron 2 550 Duron 600) dan kan hij voor decenia leven.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Geef de Proc. maar aan ces't moi, ik geef em hooguit 5 minuten

edit:
Frans is dus nooit m'n beste vak geweest
Frans is dus nooit m'n beste vak geweest
ik heb hier nog een msx 1 met cassetteband + msxbasic.. draait nog super.. alleen beetje weinig ram geheugen (64kb).. maarja, hhij doet het perfect! ik heb hem gekregen in 1986 ofzo.. en toen was ie al oud. haha.
traktor scratch!
Verwijderd
mijn p133 ----->verkocht
mijn p200------>verkocht
amd k6-2 400---->3 dagen , core ingebrand
amd k6-2 450---->4 weken, teveel koelpasta erop(met de ijzeren plaatje eraf) k.I.A
p3 667----->verkocht
Celeron 400@600---leeft nu nog (1 jaartje alweer)
Amd Duron specs below leeft ook nog......
Alleen trieste dagen met de k6-2 series en overclockpraktijken
mijn p200------>verkocht
amd k6-2 400---->3 dagen , core ingebrand
amd k6-2 450---->4 weken, teveel koelpasta erop(met de ijzeren plaatje eraf) k.I.A
p3 667----->verkocht
Celeron 400@600---leeft nu nog (1 jaartje alweer)
Amd Duron specs below leeft ook nog......
Alleen trieste dagen met de k6-2 series en overclockpraktijken
Zou het mischien iets te maken hebben met wat de machine doet ?
ik kan me voorstellen dat een server CPU minder lang meegaat dan een CPU van je oma die alleen patience speelt..
ik kan me voorstellen dat een server CPU minder lang meegaat dan een CPU van je oma die alleen patience speelt..
Verwijderd
Ik heb net 384MB PC100 ram voor dat ding gekochtOp vrijdag 24 november 2000 18:02 schreef Erikie het volgende:
ik heb hier nog een msx 1 met cassetteband + msxbasic.. draait nog super.. alleen beetje weinig ram geheugen (64kb).. maarja, hhij doet het perfect! ik heb hem gekregen in 1986 ofzo.. en toen was ie al oud. haha.
Verwijderd
M'n Apple II Euro+ uit het jaar 1980
doet het ook nog steeds. Jammer dat de floppy's allemaal naar de floppyhemel zijn
. Apple'tje start wel, maar vraagt dan om een disk, snif. Maar goed, de CPU is nog helemaal in takt
Verwijderd
He he, ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb in 5 jaar al 3 HD's gemold, gelukkig allemaal binnen garantie periode, maar zegt wel wat over winkel!Op vrijdag 24 november 2000 21:30 schreef DragonMX het volgende:
ehr??? langer dan een HD....of niet soms?????
Echter, m'n 8086 laptopje doet het nog steeds
10 - 15 jaar is wel ongeveer het streven, maar het kan langer of korter zijn, hangt er van af wat je ermee doet.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Pagina: 1