Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apereet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2021

apereet

Jajaja, stelletje prutsers

Topicstarter
Is er al iets bekend over de opvolger voor de Fuji s602Zoom?
Is al een dik jaar oude camera, opvolger zou kunnen komen.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 17:54

FongWan

The Stormrider ...

Ik heb er in ieder geval niets van vernomen,
misschien staat er hier iets:

http://www.dpreview.com

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Haha, apekont, ik zit ook al lang te wachten. Ik weet zeker als ik nu de 602 koop dat binnenkort de nieuwe vor de deur staat. Twjifel nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 09:41
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Vooral omdat ik naar iets als de S602 op zoek ben, maar dan met wat meer Mpixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apereet

apereet

Topicstarter
Twijfel tussen de Dimage 7i of de 602.
Maar als de 602 wordt opgevolgd dan is dat interressanter dan de dimage, zowiezo qua prijs alleen al.
Ik zal Fuji wel effe meelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Ik zit er ook op te wachten.. dan schuif ik mijn 6900z door aan mijn vader voor 500 euro en koop ik een nieuwe..

Ben benieuwd..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik ben al zeker 3/4 jaar aan het wachten op de presentatie van de nieuwe 602. In februari 2003 zou Fuji de opvolger presenteren, maar is er niet van gekomen. Ik heb dus nog steeds geen camera. Ik wil niet het risico lopen dat ik na 3/4 jaar de cam koop en een maand later de nieuwe wordt gepresenteerd. Datzelfde geldt voor de Canon G3 en G5. De G3 kost nu 675,- incl verzendkosten op internet en de nieuwe G5 gaat rond de 1000,- kosten. De vraag is of deze alleen maar een 5 ipv 4 mp ccd heeft en wanneer deze uitkomt.

Ik wil een digicam!!!! Maar moet nog effe wachten op die beide merken die het wel heeeeeel spannend maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Sheik schreef op 24 May 2003 @ 11:13:
Ik ben al zeker 3/4 jaar aan het wachten op de presentatie van de nieuwe 602. In februari 2003 zou Fuji de opvolger presenteren, maar is er niet van gekomen. Ik heb dus nog steeds geen camera. Ik wil niet het risico lopen dat ik na 3/4 jaar de cam koop en een maand later de nieuwe wordt gepresenteerd. Datzelfde geldt voor de Canon G3 en G5. De G3 kost nu 675,- incl verzendkosten op internet en de nieuwe G5 gaat rond de 1000,- kosten. De vraag is of deze alleen maar een 5 ipv 4 mp ccd heeft en wanneer deze uitkomt.

Ik wil een digicam!!!! Maar moet nog effe wachten op die beide merken die het wel heeeeeel spannend maken :(
beste zou zijn om nu een G3 te kopen, ik denk niet dat de prijs van de G3 nog erg gaat zakken....650 euro is al bijna de prijs die hij in Amerika kost (bij de goedkopere winkels)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:08

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik zou iig ruim voor de zomervakantie bestellen, want in het begin is er een ware run op die cams. Ik heb mijn s602z vorig jaar uit duitsland moeten laten komen. Heeft me wel 750 euro gekost (stuk goedkoper dan in Nederlands overigens).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 14:06
Maar dus nog steeds geen antwoord op de vraag wanneeer hij dan gaat komen die opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik heb veel recensies en meningen van G3 en 602 gebruikers gelezen op oa Dpreview.com. De 602 krijgt als resultaat 'Recommended' en de G3 'Highly Recommended'. Enige nadeel van de G3 is schijnbaar de kwaliteit als je foto's in het duister schiet. Daar kan de 602 beter mee omgaan. Eigenlijk vind ik dit een shitnadeel, want dat weerhoudt mij een beetje van de G3 aankoop. Ik wil geen welles nietes topic aanwakkeren over G3 vs 602. Maar ik wil graag een erg goede cam die ik ook voor verre weg vakanties en eventueel uitvergrotingen (geen poster formaat ;) ) kan gebruiken. Is dit ook weggelegd voor de G3 of kan ik alleen met de 602 pruimbare uitvergrotingen maken? Scheelt de kwaliteit echt veel tussen de 3.1 (6mp) en de 4 mp van de G3?

Veel vragen, ik ben al blij als 1 vraag beantwoord wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Eerlijk gezegd vind ik dat je een SLR-like cam zoals de S602 niet kunt vergelijken met een Compact camera zoals de G3.

Toch nog enige verschillen:
- Beter macro-afstand voor S602
- Meer zoom

edit:
en ik zou bijna de movieopties vergeten.... oneindig opnemen met audio op 640x480.

[ Voor 20% gewijzigd door Jaded op 24-05-2003 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Sheik schreef op 24 mei 2003 @ 12:52:
Ik heb veel recensies en meningen van G3 en 602 gebruikers gelezen op oa Dpreview.com. De 602 krijgt als resultaat 'Recommended' en de G3 'Highly Recommended'. Enige nadeel van de G3 is schijnbaar de kwaliteit als je foto's in het duister schiet. Daar kan de 602 beter mee omgaan. Eigenlijk vind ik dit een shitnadeel, want dat weerhoudt mij een beetje van de G3 aankoop.
euhm, waar haal je dat nadeel vandaan?

de G3 maakt betere foto in het donker dan de 602 (zowel qua hoeveelheid ruis als focussing), de 602 heeft niet eens een AF assist light...

nadeel van de G3 t.o.v. de 602 zou wel kunnen zijn de matige macro van de G3 en de mindere hoeveelheid zoom
Ik wil geen welles nietes topic aanwakkeren over G3 vs 602. Maar ik wil graag een erg goede cam die ik ook voor verre weg vakanties en eventueel uitvergrotingen (geen poster formaat ;) ) kan gebruiken. Is dit ook weggelegd voor de G3 of kan ik alleen met de 602 pruimbare uitvergrotingen maken? Scheelt de kwaliteit echt veel tussen de 3.1 (6mp) en de 4 mp van de G3?

Veel vragen, ik ben al blij als 1 vraag beantwoord wordt ;)
de G3 kan qua beeldkwaliteit/werkelijke resolutie goed meekomen in de 5mp markt (o.a Sony F717, Nikon 5700)
de 602 zit hier iets onder, maar heeft ook een goede fotokwaliteit...als je niet groter dan A4 wil printen voldoen ze allebei...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, als je twijfelt tussen de G3 en de s602 moet je jezelf afvragen wat je wil... De G3 maakt opzich mooiere foto's, minder ruis, mooiere kleuren, maar heeft een slechte macrostand in vergelijking tot de s602. Wat doe je er dus mee? Fotografeer je alleen buiten en vaak in de natuur insecten, dan zit je al snel aan een s602 te denken, maar voor binnen fotograferen en weinig macro gebruik zou ik voor een G3 gaan, die heeft ook een lichtsterkere lens (F2.0 vs F2.8), hoewel dat eigenlijk niet zo heel veel uitmaakt. Het zijn eigenlijk een beetje erg verschillende cams die beiden hun voor en nadelen hebben, ik kan wel alle voordelen van de Fuji op gaan noemen, waaronder het filmgedeelte (640x480 oneindig is heel indrukwekkend), maar wie weet gebruik jij dat nooit.

Op dpreview.com kun je de 2 cams naast elkaar zetten, probeer dat eens anders? Hier even een linkje: http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apereet

apereet

Topicstarter
Fuji Nederland meelde mij terug dat ze van een opvolger nog niets hadden vernomen.
Misschien Fuji HK eens meelen.
Weet iemand waar Fuji vandaan komt?

[ Voor 3% gewijzigd door apereet op 26-05-2003 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29

Boedha

Niks

Japan

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Fuji -> denk aan mount fuji
Op het Dpreview forum kwam ik dit tegen
If this is correct and not misinformation, it would validate what my local camera store owner told me on Monday. This camera store owner has been in the business for decades and I trust him dearly.

Anyway, he said that this will be the last year for big prosumer digicams like the Fuji S602, Nikon 5700, Minolta 7 series, and Olympus E-10 and E-20. Now that full-featured DSLRs are becoming cheap, the big camera manufacturers don't want to invest in a line of cameras that will compete for sales with DSLRs.

To get even more specific, he said that (based on the initial information he received from Pentax and Nikon) he expects to sell brand new DSLRs for around $1,000 before the end of this year.

At that price, there really isn't much of a point in making a digicam that will cost more than about $600. Yes, prosumer digicams are more compact than current DSLRs, but the new Pentax *ist D won't be much larger than an S602 or a Nikon 5700.
Als dit waar is dan wordt het feest! Lenzen in overvloed dus geen gezeik meer over xtra wide angels en tele lenzen. Natuurlijk kosten die lenzen ook niet weinig maar we hebben op z'n minst een keus. Laten we maar hopen dat dit echt gaat komen aan het eind van 't jaar. Damn! ik heb geen geld dan. Na de HCC dagen ben ik blut.

meer over een mogelijke s602z successor hier op het Dpreview forum

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Sorry, maar er zijn ook gewoon mensen die een goede cam willen hebben, maar niet allerlij verschillende lenzen mee gaan sleuren. Als ik in de bergen ga trekken niet iig.

Daarom is die serie van minolta en canon en fuji juist zo mooi. Inzoomen en dergelijke op een normaal formaat camera alles in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Waarom zou je meerdere lenzen mee moeten slepen met een SLR :? Je kunt er toch ook een 28-200mm lens bij kopen? Heb je 7x optische zoom en als dat niet genoeg is, kun je een 28-300 kopen, niet dat dat superlenzen zijn, maar dat zijn die lenzen op een s602 of 5700 van Fuji en Nikon ook niet :)

Het zou niet mijn eerste lens zijn, maar als 2e of 3e lens is een 28-200 best lekker voor op vakantie enzo, en zo heb je gewoon een leuke lens op je goed presterende SLR zitten, een die je er niet af hoeft te halen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Grrrrrene op 26-05-2003 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
K, had ik nog niet aan gedacht jha, oepsie. Maar verder denk ik toch dat dan nog steeds niet jan en alleman een slr gaat kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Joost mag natuurlijk weten hoe groot die dingen gaan worden als ze er echt aan gaan komen. En je heb natuurlijk ook compacte lenzen die goed zijn.

Canon EF 28-200/3.5-5.6 USM ø 72mm
Afbeeldingslocatie: http://koopdigitaal.nl/images/1015.jpg

Maar ik denk zelf dat ze die DSLR wel goedkoper kunnen maken dan dat ze nu zijn en dat de prosumer digicams wel blijven. Er zijn zoals je al zegt altijd wel mensen die zulke camera's willen hebben met zo'n prijs. DSLR is wel leuk maar is wel duur met die lenzen

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee, dat niet, maar 1000 dollar is best aantrekkelijk, ik ben zelf van een s602 overgestapt op een EOS D30 en ik moet zeggen: het is zoooooveel professioneler zo'n SLR. Scherpstellen gaat in miliseconden itt halve seconden, je zoekt zelf je lens uit, een CMOS roeleert gewoon... Tsja, en als je dat alles voor 1200 dollar (incl lens dus) kunt krijgen, is dat een klein stapje duurder dan een Dimage 7(h)i en Nikon 5700 kostten toen ik mijn s602 kocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Nieuws van Fuji Nederland in navolging van mijn mail:
Geachte Heer,

Wij verwachten dat de FP-602 medio september gaat worden vervangen. Wij
weten helaas nog geen typenummer of prijs.

Met vriendelijke groet,

Fujifilm Nederland B.V.
Tel.: + 31 (0)102812415
Fax.: + 31 (0)102812334

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Oke op september ga ik niet wachten . Ik ga na 3/4 jaar peinzen toch maar de G3 kopen. Voor 665,- kan je je geen bult vallen, hoewel de 602 altijd mijn eerste keuze was. De 602 heeft grote problemen met focussen in low light, schijnbaar is dit het grootste mankement van dit toestel. Verder hoop ik dat de ruis bij ISO 100 van de G3 me mee gaat vallen. Beide toestellen hebben hun voor- en nadelen, maar ooit zal ik moeten kiezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
De s602 heeft meer ruis dan de G3 hoor, dus als dat je keuzecriterium is... Dan zit je toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Grrrrrene schreef op 26 mei 2003 @ 16:40:
Nee, dat niet, maar 1000 dollar is best aantrekkelijk, ik ben zelf van een s602 overgestapt op een EOS D30 en ik moet zeggen: het is zoooooveel professioneler zo'n SLR. Scherpstellen gaat in miliseconden itt halve seconden, je zoekt zelf je lens uit, een CMOS roeleert gewoon... Tsja, en als je dat alles voor 1200 dollar (incl lens dus) kunt krijgen, is dat een klein stapje duurder dan een Dimage 7(h)i en Nikon 5700 kostten toen ik mijn s602 kocht :)
waar heb je dat voor die prijs voor mekaar gekregen? :)

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Grrrrrrrrrrrene (sjeez wat een r's ;) ), het schijnt dat de G3 bij ISO 100 nogal veel ruis heeft (in vergelijking met andere digicams). Kan jij me gerust stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik kreeg zojuist een email binnen van Fuji Nederland.

beste Robin Shrine ,
voor zover bij ons bekend komt er niet op korte termijn een opvolger voor de s602 camera. wilt u het als eerste weten wanneer er iets nieuws uitkomt kijkt u dan regelmatig op www.finepix.com dit is de japanse info pagina.

Met vriendelijke groet;

Fujifilm Nederland B.V.
Rob van Keulen
Product manager Digitaal
Tel.: + 31 (0)102812345
Fax.: + 31 (0)102812334

Fujifilm Nederland B.V.
Hoogstraat 39
3011PE Rotterdam
Postbus 8, 3000 AA Rotterdam

E-mail: fuji@fujifilm.nl
Website: www.fujifilm.nl
On Line fotoservice: www.onlinefotoservice.com

Veel schieten we er niet mee op dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apereet

apereet

Topicstarter
Van de dpreview forum afgeplukt.
Geloofwaardigheid blijft te betwijfelen natuurlijk:

i asked fuji directly a very similar question recently. this is what they said....

Dear, Paul

Regarding your correspondence:

will you be releasing the 602pro with the new SR ccd? If so please could you advise as to a release date. I would like to buy an 602pro but not if you are about to release it with an SR ccd soon. thanks. Paul

The following response has been made:

Thank-you for contacting Fuji UK.

The FinePix S602 Pro will be released with the new SR CCD as the S7000 in mid July.

Sincerely,

Fujifilm

To request further information, please visit the correspondence page or simply reply to this message.

Hope this helps you guys.......
Best Regards
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Sheik schreef op 26 mei 2003 @ 20:56:
Grrrrrrrrrrrene (sjeez wat een r's ;) ), het schijnt dat de G3 bij ISO 100 nogal veel ruis heeft (in vergelijking met andere digicams). Kan jij me gerust stellen?
Ach, gerust stellen...

Zo doet de G3 het qua noise: http://www.dpreview.com/reviews/canong3/page16.asp

En zo doet de s602 het qua noise: http://www.dpreview.com/reviews/fujis602z/page11.asp

Hmm, 'k had toch verwacht dat het verschil groter zou zijn, maar goed... See for yourself. Vind je dit acceptabel? De s602 doet het zelfs beter dan de G3 (let op! G3 heeft nog een minder noisy ISO 50 en 100!!) terwijl ik me kan herinneren dat destijds toen ik hem wilde kopen, er steeds geroepen dat de s602 zo bagger was ivm ruis... :D
Ra5a schreef op 26 mei 2003 @ 20:44:
[...]

waar heb je dat voor die prijs voor mekaar gekregen? :)
Euh, ik denk dat je hier 2 dingen door elkaar haalt... Die prijs van 1000 dollar is de prijs die hier op een gegeven moment werd genoemd als de prijs voor een digitale spiegelreflex, nieuw, aan het eind van het jaar. Dan zou je dus voor 1200 euro klaar kunnen zijn, 300 euro is nieuw of 2e hands een leuke prijs voor een eerste lens... Ik ben voor 1400 euro klaar verwacht ik, body + batterygrip + 2e accu enzo (de pro kit destijds) kostte me 1100 euro en een dagje Antwerpen :+ De verkoopster had hem nml voor een startbod van 1000 euro op eBay gezet, iets wat dus nevernooitniet wordt geboden, toen heb ik 5 minuten voor het eind van de veiling die 1000 euro geboden, daarmee werd het minimumbod niet gehaald, maar in overleg buiten eBay om hebben we de prijs gemiddeld (ze wilde er 1200 voor hebben)...

Nu nog een Tokina 28-70 Pro AT-X SV erbij F2.8 all the way en ik heb mijn set compleet... Voorlopig maak ik gebruik van de Tamron lenzen van m'n oud huisgenoot, als tegenprestatie dat hij mijn mountainbike een maandje heeft geleend toen zijn fiets gejat werd :)

Een D-SLR is qua budget absoluut geen alternatief voor een s602 of een G3 hoor, hij is zelfs helemaal compleet 2x zo duur :X Dat ik nu 3000 oudhollandse guldens aan fotografiespul in mijn hand heb (statief, filters, tas en CF niet meegerekend) vind ik eigenlijk best ziek voor een student :o

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 28-05-2003 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Grrrrrene,
Ik zelf overweeg de Nikon Coolpix 5700, maar ik die dat het qua prijs niet eens zoveel meer scheelt met wat jij nu hebt. Zou ik dat ook moeten overwegen of red ik dat toch niet met de prijs die jij ervoor betaald heb?
Pagina: 1