Toon posts:

Lindows draadje beschamend gemodereerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In het Lindows draadje is aardig op mening gemodereerd.

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=772887
Hoort volgens mij op hetzelfde niveau als http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=772828

En zo zijn er meer. Er is een discussie dat Linux meer vrijheden heeft dan windows. Ik heb die discussie gestart, beaves haakt erop in. Een tamelijk subjectief onderwerp waaring meningen over en weer gerespecteerd moeten worden.

Alle pro-Linux reacties staan op 1 of lager. Alle ms-verdedigende reacties staan op +4

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=773671

De moderator die de eerste flame aan onderstaande reactie heeft uitgedeeld
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=772953
is vermoedelijk de grootste oorzaak van de schreve draad.

De reacties met pro-linux argumenten zijn opgezet door linux en windows kenners, de reacteis met windows-verdedigende argumenten zijn opgezet door mensen die linux niet kennen. Tamelijk interessant, maar van de beoodelingen klopt weinig.

Tevens valt het me op dat als reacties van 1 persoon niet afzonderlijk bekeken worden. Er wordt gekeken of men het eenst is met het standpunt van de persoon. Zo nee: --> we modden alle reacties van die persoon omlaag. Zo ja: idem, omhoog.

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=773162

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=774053

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:37
Goed verhaal,

maar who cares?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

zo gaat het toch vaak?.... :+
edit:
zeker in een dergelijke draad

[ Voor 45% gewijzigd door under-world op 23-05-2003 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
utbone schreef op 23 May 2003 @ 11:37:
Goed verhaal,

maar who cares?
De mensen die hier op regelmatige basis reageren? De mensen die nu de helft van de discussie missen omdat ze niet alles zien als reacties op ontrechte scores staan?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

utbone schreef op 23 mei 2003 @ 11:37:
Goed verhaal,

maar who cares?
De mensen die rechtvaardigheid hoog in het vaandel hebben, óók in geval van moderaties op de FP.

Ik zal zo kijken naar die draad.
edit:
Hij staat inderdaad scheef...

[ Voor 8% gewijzigd door Superdeboer op 23-05-2003 12:20 ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 11:34:
Tevens valt het me op dat als reacties van 1 persoon niet afzonderlijk bekeken worden. Er wordt gekeken of men het eenst is met het standpunt van de persoon. Zo nee: --> we modden alle reacties van die persoon omlaag. Zo ja: idem, omhoog.
Dat wisten we toch allang dat dit gebeurde en nog steeds gebeurd?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
kan me er niet zo druk om maken, al die moderaties...wat door de een als oninteressant wordt bestempeld vind ik bijvoorbeeld vaak juist hoogst RELEVANT .......bij mij zie ik dus ook _alle_ reacties.....ik hoef geen gecencureerde replies, netjes kuis en wat volgens de moraalridders met veel behoefte om te modden als onrelevant of flame wordt bestempeld...bah wat wordt ik misselijk van dat hele systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:07

botoo

💀 too old to die young

majic spuide op 23 mei 2003 @ 11:56 wat ongenoegen:
.....ik hoef geen gecencureerde replies, netjes kuis en wat volgens de moraalridders met veel behoefte om te modden als onrelevant of flame wordt bestempeld...bah wat wordt ik misselijk van dat hele systeem.
Volgens mij ben je juist wel blij met het systeem?
_jij_ kan immers alles lezen op het niveau dat _jij_ wilt,
en anderen hebben de lat ergens anders gelegd, dat is het mooie er van, het word pas vervelend als je jezelf er aan gaat irriteren.

Scores moeten ook niet op wel/niet interessant beoordeeld worden, maar liever inhoudelijk en of ze wel on-topic zijn (voor off-topics is GoT een beter medium, zo hou je de nieuwsitem gerelateerde reacties bij elkaar).
Mogen we dat balletje terugkaatsen?
Vooral m.b.t. je bijdrage in dit draadje?
:O

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

(jarig!)
* Delerium is ook ff langsgeweest... schade viel IMHO wel mee, niet iets wat 1 of 2 mods kunnen rechttrekken.
So hey......
utbone, weet je wel wat de bedoeling is van dit subforum? Dan weet je waarschijnlijk niet dat dit forum bedoeld is om naar verhalen als deze te luisteren en er iets aan doen. We care!
Gelieve eigenlijk niet meer op GoT te komen en verder gaan in je zandbak oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=772887

Een beetje marktaandeel kan Lindows zeker wegsnoepen aan de 'domste' kant van de windows-gebruikers.
:{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom quote je dat?

Wou jij beweren dat daar de "slimste kant" moet staan?

Dat mag natuurlijk. Maar dan kan ik beargumenteren waarom het imho onjuist is.

Als je bedoelt dat een dergelijke uitspraak als "flame of troll" te bestempelen heb je mijns inziens zeker niet gelijk. Maar ik hoor graag van je als je dat wel bedoelt, en waarom dat flame zou moeten zijn. :)

Of vond je het gewoon een aardige uitspraak :) :)

Ik zal m'n hele reactie even quoten. Vond 'm wel aardig. Het heeft op +4 gestaan,
Ik denk dat je Lindows behoorlijk onderschat. Het bedrijf doet me qua geblaat aardig aan microsoft denken. En microsoft heeft met behoorlijk veel slechtere sofware de wereld veroverd. Een beetje marktaandeel kan Lindows zeker wegsnoepen aan de 'domste' kant van de windows-gebruikers. Lindows is een concurrent van windows, niet van een normale linux-distro imho.

De mannen bij Lindows.com hebben het begrip nederigheid waarschijnlijk niet geleerd want ze beweren dat ze Windows XP niet alleen zullen evenaren, maar dat LindowsOS 4.0 op cruciale punten zelfs beter zal zijn
Ik zie eerlijk gezegd ook geen reden om hun radicaal tegen te spreken. Ik ben het gewoon met hun eens. Ik heb veel liever Lindows dan windows XP. (niet dat Lindows iets voor mij is, maar als ik ooit een besturingssyteem voor dummy's moet gebruiken, dan liever eentje met root-mogelijkheden dan dat XP-geval van microsft waarbij je totaal geen vrijheiden meer hebt).

En zo moet je Lindows ook zien: Niet als Linux-distro, maar als alternatief voor windowsXP.

Beoordelingen: +2, +1: Behulpzaam, +1: Inzichtvol, -1: Flamebait, -1: Flamebait, +0.80: Interessant, +0.59: Behulpzaam, -0.48: Flamebait, -0.41: Overgewaardeerd, -0.36: Flamebait, -0.30: Flamebait, -0.22: Overbodig, -0.19: Troll, +0.17: Inzichtvol, -0.12: Troll, +0.04: Inzichtvol, -0.04: Overgewaardeerd, +0.03: Inzichtvol, -0.03: Overgewaardeerd, +0.03: Inzichtvol, 0: Gemodereerd, +0.02: Inzichtvol, -0.02: Flamebait, -0.01: Overgewaardeerd, -0.01: Overgewaardeerd, Totaal: 1.49 / 25x
Best interessant hoeveel mensen het flamebait of troll vinden. Technisch is het geen troll of flame, er zit een summiere goede onderbouwing in. Het draadje erna is ook aardig onderbouwend en toelichtend. Om de onderbouwing geheel te kunnen volgen moet je wel wat geschiedenis kennen uit het DOS/Windows95 tijdperk.

/me zou het een goed idee vinden als de tag "troll" of de tag "flame" daadwerkelijk pas zichtbaar is bij een reactie als deze op -1 staat. De reactie heeft op +3 flamebait gestaan. Iets wat gewoon niet kan imho.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:07

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 14:46:
Wou jij beweren dat daar de "slimste kant" moet staan?

Dat mag natuurlijk. Maar dan kan ik beargumenteren waarom het imho onjuist is.
Daar wil ik op voorhand wel wat tegengas op geven:
_als_ jouw 'stelling' (danwel hetgeen je steevast duidelijk lijkt te maken) correct is en windows gebruikers dom zijn, dan zouden diegenen die een overstap maken naar een linux-based OS juist de slimsten moeten zijn (vanuit jouw insteek gezien?).

* botoo is van mening dat windows gebruikers beslist niet dom zijn, hooguit dat ze (gedwongen) met de grote stroom mee zwemmen, er zijn natuurlijk wel minder handige computergebruikers, maar dat is niet OS afhankelijk.

btw: het voegt m.i. niets toe om een bepaalde groepering 'dom' te noemen, dat dom benoemen is slechts een persoonlijke visie/waardeoordeel.
In het land der blinden is eenoog immers koning?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

(jarig!)
He, we hebben het hier over moderaties, ik zie niet in waarom de mening van de FP hierzo beargumenteerd moet worden of niet.

* Delerium beseft dat hijzelf ook slechts een mening geeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
botoo schreef op 23 May 2003 @ 15:11:
[...]
_als_ jouw 'stelling' (danwel hetgeen je steevast duidelijk lijkt te maken) correct is en windows gebruikers dom zijn, dan zouden diegenen die een overstap maken naar een linux-based OS juist de slimsten moeten zijn (vanuit jouw insteek gezien?).
Ik schreef helemaal niet dat windows gebruikers dom zijn. :P Als ik dat zou hebben geschreven, is het inderdaad flame imho, en ik snap ook wel dat diegene die flame hebben uitgedeeld dat inderdaad denken. Maar evengoed: ik schreef het niet.
Ecteinascidin schreef op 23 May 2003 @ 15:15:
He, we hebben het hier over moderaties, ik zie niet in waarom de mening van de FP hierzo beargumenteerd moet worden of niet.

/me beseft dat hijzelf ook slechts een mening geeft :+
:D
Een mening kan een flame zijn. Dus kan relevant zijn in de discussie. :P

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 15:17:
[...]

Ik schreef helemaal niet dat windows gebruikers dom zijn. :P Als ik dat zou hebben geschreven, is het inderdaad flame, en ik snap ook wel dat diegene die flame hebben uitgedeeld dat inderdaad denken. Maar evengoed: ik schreef het niet.
Dat doet niets af aan de inconsequentie die * botoo hier aangeeft:
botoo schreef op 23 May 2003 @ 15:11:
[...]
Om mijn inhoudelijke standpunt te bekijken moet je hier zijn. Ik ga dat hele stuk niet copy-pasten naar /16, dat staat een beetje stupid. 8)7

Ten aanzien van je openingspost:
Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 11:34:
Het viel mij deze keer nu juist op dat je er wat dat betreft bijzonder goed vanaf was gekomen. Je stond toen ik erlangs ging in ieder geval één keer terecht op 2 en ik meen ook een keer op 3. Dus dat gepruil is deze keer niet van toepassing vind ik. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
super-de-boer schreef op 23 May 2003 @ 15:24:
Dat doet niets af aan de inconsequentie die * botoo hier aangeeft:
Ik schreef ook niets over wat de 'slimsten' van de windowsgebruikers zouden moeten doen. Dus om de post flame te geven om die reden zou ik wel heel raar vinden.
Om mijn inhoudelijke standpunt te bekijken moet je hier zijn. Ik ga dat hele stuk niet copy-pasten naar /16, dat staat een beetje stupid. 8)7
Die reactie had ik nog niet gezien.
Het viel mij deze keer nu juist op dat je er wat dat betreft bijzonder goed vanaf was gekomen. Je stond toen ik erlangs ging in ieder geval één keer terecht op 2 en ik meen ook een keer op 3. Dus dat gepruil is deze keer niet van toepassing vind ik. :)
:D Aanvankelijk stond alles inderdaad best goed. Momenteel ook weer gelukkig.
Pagina: 1