A7V333 doet niets nadat spanning eraf is geweest.

Pagina: 1
Acties:

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb het volgende verschijnsel:

Afgelopen woensdag heb ik een nieuw moederbord gekregen, een A7V333. Na het plaatsen in de kast ging het systeem niet aan. Na 5 minuten wel.

Het systeem heeft een dagje onder het buro gestaan en het is een aantal keren aan en uit geweest en dat ging goed. Daarna heb ik de 220V eraf gehaald en het op zijn plaats gezet. Toen de 220V er weer op en proberen aan te zetten, maar weer gebeurde er niets. Weer een tijd gewacht en hop, het ding doet het weer.

Vanmorgen was Essent bij mij om de dubbel tarief meter te plaatsen, dus weer even de spanning van de voeding. En daarna was er weer niets mee te beginnen. Weer geen reactie op de powerknop. Weer gewacht en verrek, het ding start weer op.

Telkens als ik dan de eerste keer opstart, springt hij de bios is en moet ik alle settings weer goedzetten, want hij is ze dan allemaal kwijt.

Kan het zijn, dat de batterij op het moederbord niet goed is? Zit hier misschien nog een plasticje voor, zodat de batterij niet gaat lekken ofzo als het bord op voorraad ligt? Het lijkt mij (gezien de lege bios) dat het iets is met de battery. De jumper om de bios te flashen is niet gezet, dus die mag niets doen.

Ik heb nog niet gekeken naar de battery, alleen er maar een beetje tegenaan geduwd. Is dit trouwens een standaard 3V knoopcel, of is het een soort van accu?

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:41
volgens mijn standaard 3V knoopcel

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb de batterij vervangen door een nieuwe (type CR2032) en het probleem is weg. Na het uit en inschakelen van de voeding startte het systeem ook meteen weer op, zonder problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door GreenGolf3 op 23-05-2003 19:30 ]

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

Verwijderd

zou deze theorie " simpel het battereitje vervangen ook de oplossing zijn voor:
als je hem aandoet krijg ik geen beeld ;/ en hij piept niet nix ideetje ?