Toon posts:

Raar snelheidsverschil met sitecom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik hier niet zo heel veel kom hoop ik dat dit in het goede forum geplaatst is?

Ik heb het volgende probleem waarbij ik hoop dat iemand wellicht een oplossing weet of soortgelijks heeft meegemaakt:

Router aangesloten op mijn ADSL modem.
Op deze router zit een switch waarop een access point is aangesloten om via mijn laptop met een pc card draadloos internet te kunnen krijgen en 1 vast station gewoon via UTP kabel aangesloten direct op de switch.

Het systeem werkt perfect, zo ver dus zonder problemen, eigenlijk al maanden. Totdat.... ik er achter kwam dat mijn vaste systeem maar de helft van de snelheid op internet heeft dan wat het zou moeten hebben. Zowel upload als download. Lijn getest, connectie getest, snelheid op laptop getest (welke via dezelfde router en switch connectie maakt) en nu komt het gekke: De laptop heeft wel 100% volledige snelheid en is keurig in orde. Terwijl mijn vaste systeem dus maar iets van 50% heeft.

Nog gekker wordt het als ik mijn adsl kabel vanuit mijn modem direct aansluit op mijn vaste systeem, resultaat: 100% connectie.

Via mijn router/switch krijg ik dus ongeveer 50% op mijn vaste systeem en 100% op mijn laptop, zonder router/switch krijg ik wel 100%, alleen is dit niet logisch omdat mijn laptop dan ook maar 50% zou moeten krijgen via router/switch, wat dus niet het geval is.

Kabels verwisseld, andere poort geprobeerd, laatste firmware gedownload en geinstalleerd, allemaal zonder resultaat.

Het enige wat ik kan verzinnen is dat mijn vaste systeem van andere drivers of protocollen gebruikt maakt als hij direct is aangesloten op mijn modem ipv via router/switch en het daar ergens fout gaat, maar tot zo ver kom ik en niet verder.

Iemand die toevallig ook een gelijkbare installatie heeft en wellicht ook snelheidsverschillen ondervonden heeft tussen systeem A en B? Of iemand wellicht met een helder moment c.q. oplossing?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR