Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment aan het twijfelen tussen de aanschaf van een Sony DSC-P8 en een Canon Powershot A70. Beide camera's zijn qua specificaties vrijwel gelijk, daarom is de keus des te moeilijker. De Sony is iets duurder, maar ook iets kleiner.
Misschien dat hier iemand me kan helpen met mijn keuze, want het is toch genoeg geld om goed over na te denken.

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als het formaat belangrijk voor je is en je wilt de sony of de canon, ja neem dan die sony :)
Infolithium accu systeem dat de sony gebruikt is ook wel mooi btw

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:34
Let er ook op dat de 1 memory stick gebruikt en de andere CF. Prijzen hiervoor verschillen behoorlijk. Zo is een 128Mb memstick 2 keer zo duur als een 128Mb CF kaartje.
Verder werkt de Sony met aparte accu's en de A70 met normale AA batterijen. Als je van plan bent om de camera veel te gebruiken zul je dus snel aan een 2e accu toekomen. Voor de Sony is deze ook nog eens 5 keer zo duur als een setje GP's welke in de A70 kunnen (al gaat de Sony accu waarschijnlijk wel langer mee).
Daarin tegen is de Sony 100 gram lichter, heeft USB2.0, kan standaard foto's maken op 3:2 formaat. Ikzelf zou dus kiezen voor de Sony, maar ik ben dan al wel in het bezit van memorysticks (ik heb zelf een 717), wat mij dus de nodige kosten zou schelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Mark op 24-05-2003 02:12 ]

• mhofstra
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:04
Volgens dpreview heeft de sony geen handmatige instellings mogelijkheid voor o.a. de sluitertijd en het diafragma. Dit heeft de canon wel. De sony is inderdaad kleiner maar de canon ligt lekker in de hand....

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
ik zou voor de Canon a70 gaan

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zou zeker voor de Canon gaan, dat infolythium systeem wil je echt niet. Je hebt maar 3 maanden garantie op die accu en de levensduur is niet veel langer. Zoek maar eventjes hier op GoT en je wordt overspoeld door topics waar mensen problemen hebben met dat sony infolythium systeem.

Het geheugen wat in de Sony gaat is ook veel duurder, moet je allemaal bij de prijs van de camera optellen.

Met de Canon zal je minder problemen krijgen, Canon maakt mooiere foto;s en hij is een stuk goedkoper. Het enige voordeel van de Sony is het formaat.

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

De Sony dsp72 is hetzelfde als de p8, alleen ietsjes groter, geen metale body en NORMALE batterijen. Is ook nog eens 50 euro goedkoper. Zelfde lens, zelfde specs verder. Ik ben er zeer tevreden over.

Het is zeker aan te raden een camera te kopen met de standaard batterijen. Ik heb er oplaadbare nimh 2100mah batterijen bij gekocht. Gaan superlang mee.

4 batterijen incl druppellader voor 35 euro's! (merk varta).

De stamina batterijen van Sony zijn ook 2100mah nimh.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:09
Ik heb zelf sinds vrijdag een A70 en hij kickt ass! 8-)
Deze week ff 128 MB CF kaartje erbij kopen (Apacer Photo Steno ding ofzo) vanaf € 29,- en fotograferen en filmen maar :)

Ik zat trouwens niet te twijfelen tussen die Sony en een A70, maar tussen de Olympus [mju:]300 en de A70.
Nadelen v/d [mju:]300 t.o.v. de A70 naar mijn mening:
• +/- 100 euro duurder
• geen of veel kortere filmpjes
• Xd-picture cards ipv CF (véél duurder)
• accu ipv batterijen (accu leeg is pech hebben, batterijen leeg is supermarkt zoeken)
Voordelen t.o.v. de A70:
• robuuster en kan beter tegen spatwater
• mooier design
Overeenkomsten:
• gelijke fotokwaliteit
• formaat

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 20:18
Ik zit ook een beetje te twijfelen tussen de P8, P72 en A70.

Als ik voor het formaat zou kiezen, zou ik de P8 of P72 kiezen. Uiteindelijk de P72 denk ik omdat ik het prijsverschil wel groot vind, en gewone batterijen lijkt me erg handig.

De cannon heeft iets meer mogelijkheden zoals handmatig instellingen van diafragma blaatblaatblaat etc etc etc. Iets wat ik niet nodig heb... (maar mischien later wel)
Ik denk ook dat de Canon een iets betere lens heeft. En CF is natuurlijk ook een voordeel.

Maaaar... wat ik hier en daar gehoord/gelezen heb is dat het LCD schermpje van de Canon nogal fragiel is. En mezelf kennende is dit wel een probleem. Een vriend van mij heeft de voorloper van de P72 (de 71) en die werkt nog prima na 1 jaar intensief gebruik.

Vandaar dat mijn keuze nu op de P72 zou vallen...

• Topsecret
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-01 07:09

Topsecret

Got IT?

Canon heeft Isap technologie en DiGiC image processor en dit laat foto's meer ''natuurlijk'' (meer realistisch) zien, ik zelf bezit een Canon S230 en het beval me prima

Just my 2 cents

Tweakers.net & GoT RULEZ

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ares408 schreef op 23 June 2003 @ 09:06:
Ik zou zeker voor de Canon gaan, dat infolythium systeem wil je echt niet. Je hebt maar 3 maanden garantie op die accu en de levensduur is niet veel langer.
Wat een onzin zeg! De fotoclub waar ik wel eens kom, zijn genoeg mensen met een Sony cam die een Infolithium accu gebruiken. Ik heb nog geen enkel geval gehoord die een kapotte accu heeft. En ja...voordat ik de F717 kocht, heb ik voldoende 'research' gedaan.

PS: Ik heb gewoon 1 jaar garantie |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Sheik op 24-06-2003 09:32 ]

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik denk erover om de Canon Powershot A70 te gaan kopen. Ik hoor positieve geluiden over de kwaliteit van de plaatjes (neutrale, natuurlijke kleuren enzo), en ik wil ook meer geheugen dan de standaard 16 MB die erbij zit, en Compact Flash is goedkoop aan te komen. Toch wel lullig als je denkt goedkoop een digicam te hebben gekocht, maar erachter komt dat je je nog blauw moet betalen aan meer geheugencapaciteit.

Qua design en formaat zie ik wel mooiere camera's dan de A70, maar functionaliteit en beeldkwaliteit is voor mij toch het belangrijkste. En super beroerd ziet ie er nu ook weer niet uit. :)

Verwijderd

Als je de a70 kiest moet je met èèn ding rekening houden, namelijk dat die digicam bijna bij alle (internet)winkels uitverkocht is! :(
Zelf wacht ik ook al 3,5 week op mijn a70 (besteld bij progress). ;(

Meer info hierover is te vinden in het canon powershot a60/a70 topic.
Pagina: 1