Toon posts:

AMP2 Engine technology demo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
4DRulers, makers van het spel Gore, hebben hun eigen 3D Engine in elkaar gestoken. Het maakt gebruik van de laatste pixeshader technologie, en is direct x 9 geoptimaliseerd! grafisch is deze engine echt wel inorde! het heeft veel gelijkenissen met Doom III, hoewel deze nieuwe engine toch ietwat vloeiender draait ;)

de systeem eisen zijn wel redelijk zwaar te noemen, toch zeker wat videokaart betreft!

System requirements:

Nvidia GeForce 3 and 4 ti or ATI R300 chipset (Radeon 9500 and up) or higher

Windows 95, 98, 2000, XP, NT.

64 Megs of System memory

60 Megs of Hard drive space

Pentium III 400 Mhz or higher.

Wat opvalt is dat deze demo vooral gericht is tot nvidia gebruikers, hoewel men zegt dat een radeon 9500 ondersteunt is hebben velen last om het met deze kaart te laten bollen, zoals je kan lezen is de radeon 9100 of beter gekend als de radeon 8500 niet ondersteunt! Dit is verbasend als men weet dat een gf 3 dit wel is hoewel ze qua technologie gelijken zijn!

voor meer info :
http://www.4drulers.com/news.html

en natuurlijk de download, de demo is slechts 30 MB
http://www.4drulers.com/ampdownload.html :>

screenshot kan men hier vinden:
http://www.4drulers.com/ampscreenshots.html

(BTW: dit is mijn eerste openingspost, dus heb medelijden aub :) )

Verwijderd

Topicstarter
ow btw draait perfect op mijn athlon xp 1700+, 512 mb ddr-ram, en geforce 4 ti 4200 :p,

ow nog niets, je hebt een direct x 8 videokaart nodig, dus mensen met een geforce 2 of geforce 4 mx zullen moeten wachten tot men de volledige techdemo uitbrengt waar men deze kaarten wel zou ondersteunen! :)

Verwijderd

Zeker wel een mooie engine kwa belichting.
Ook het stoom uit de buizen en de draaiende TL buizen, zeker gaaf.
Eerste keer dat ik zoiets op mijn pctje het draaien. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 12:12:
Zeker wel een mooie engine kwa belichting.
Ook het stoom uit de buizen en de draaiende TL buizen, zeker gaaf.
Eerste keer dat ik zoiets op mijn pctje het draaien. :)
je moet is zo'n lichtgevende granaat onder een trap schieten, echt wel gaaf gedaan die belichting! :9~

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

BaRF

bijna kerst

waa das mooi ja :) zie je niet veel trouwens, dat je je eigen benen ziet als je naar beneden kijkt in zon spel :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002

PoweRoy

funky!

zeer mooie belichting maar het ziet er allemaal nog hoekig uit :P hopelijk wordt dat verbeterd :)

[This space is for rent]

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Ik heb um ook gedownload, maar ik weet geen server. Heeft iemand een ip?

Ja doe maar.

Verwijderd

Topicstarter
NvE schreef op 23 May 2003 @ 14:12:
Ik heb um ook gedownload, maar ik weet geen server. Heeft iemand een ip?
heb je niet nodig, gewoon "map testmap" intypen en je bent er ;)

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:47

NoTimeRemains

I know

pics!!!11

Modbreak:
Zie jij ergens staan dat dit de HK is ? :/

[ Voor 94% gewijzigd door M@NIC op 23-05-2003 15:44 ]

This is the Way.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:51
De AMP2 techdemo heeft mooie lichteffecten, draait lekker op mijn systeem, maar voor de rest is het niet zoveel bijzonders :)
Alles ziet er nogal kartelig uit, maar het ziet er wel ala Doom 3 uit, ook de lichteffecten met schieten en flares etcetera waren erg cool gedaan.
Ik ben benieuwd hoeveel spellen op deze engine zullen worden gebouwd.

The devil is in the details.

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

WWWWWWWWAAAAAAAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUUUUWWWWWWWW

Das best mooi....

Ja doe maar.

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

RSP

Ziet er leuk uit maar nog lang niet zo ver als de Doom3 engine :)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:58
wat ik niet snap is dat ati-dx8.1 kaarten niet worden ondersteund en nvidia-dx8.0 kaarten wel.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Mooi gedaan... zeker die lighting effecten vond ik in het begin griezelig echt :D

Staat alleen een klein foutje in de openingspost (of ik interpreteer het verkeerd): AMPII (netzoals Doom III) gebruikt geen DirectX (9) voor het renderen, maar ook OpenGL. Viel me al op toen ik die consolemessages wel erg bekend voorkwamen, en toen ik op de site keek kwam ik deze pagina tegen, waar op staat dat het idd OpenGL is :)

Dit ziet er iig uit als een aardige concurrent voor de Doom III engine, van beide engines is het grote voordeel dat lighting dynamisch wordt gedaan, en als mapper hoef je je mappen dan ook nietmeer te compilen.
Ben benieuwd of het in de toekomst voor developers goedkoper zal zijn om deze AMPII engine te nemen ipv de Doom III engine (Quake III engine licentie kost nu $10.000 + bepaald percentage van de verkopen - Doom III zal minstens net zo duur zijn lijkt me).
Concurrentie kan iig geen kwaad :)

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:56
BaRF schreef op 23 mei 2003 @ 13:10:
waa das mooi ja :) zie je niet veel trouwens, dat je je eigen benen ziet als je naar beneden kijkt in zon spel :P
Tribes 2 :)

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Hmm draait niet echt super hier. denk iets van 20-25 fps gemiddeld op 1024x768 op een P4 2.9ghz 512mb DDR333 en Ati Radeon 9500 Pro. Stond wel iets bij dat Ati kaarten nog niet support worden :p

Het ziet er best mooi uit en idd nogal doom 3 achtig, veel bump-mapping geloof ik.

Ik quote: System Requirements:
Currently requires a Nvidia Geforce 3, Geforce 4 or Geforce FX to run.
Coming soon - Support for: ATI Boards, Geforce 1, Geforce 2 and Geforce 4 MX

[ Voor 28% gewijzigd door MailMan op 23-05-2003 16:10 ]

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

New World Order ook :D en misschien Alternova straks ook :Y)

Mjah, laat ik de demo ook maar ff uitproberen, heb um gister al zien staan, maar was ff met wat anders bezig

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:31

Ryceck

Constants and Variables

HIValicious schreef op 23 May 2003 @ 14:46:
pics!!!11

Modbreak:
Zie jij ergens staan dat dit de HK is ? :/
Zie jij ergens staan dat het vragen om pics verboden is :/

Ik ben eht eens met het feit dat het wel wat mooier aangekleed had mogen worden... maar het feit dat je begint over een gesloten forum slaat nergens op...

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Verwijderd

ik krijg steeds de fout

could not construct OpenGl display;
unable to retrieve procedure adress for glactivetextureARB

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:47

MaDLiVe

.-Observer-.

:D Echte die hards weten het ja :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• KneoK
  • Registratie: December 2001

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 22:42:
ik krijg steeds de fout

could not construct OpenGl display;
unable to retrieve procedure adress for glactivetextureARB
Uit de startpost:
Wat opvalt is dat deze demo vooral gericht is tot nvidia gebruikers, hoewel men zegt dat een radeon 9500 ondersteunt is hebben velen last om het met deze kaart te laten bollen,
Ik denk dat jij dus een van de ongelukkigen zal zijn die "last" heeft "om het met deze kaart te laten bollen".

Verwijderd

Mooie demo, draait perfect op m'n XP 2000+, 512 DDR en GF Ti4200, ook met veel eyecandy...

Maar ik zie toch ook wat fouten. Er is een gang waarbij je licht ziet flikkeren maar je ziet de lichtbron niet. De bengelende lampen hangen met niets aan het plafond, ze zweven gewoon. Wanneer je zo'n lamp kapot schiet en je schiet nog eens (waardoor je dus licht hebt van het schot), zie je de lamp niet meer hangen. Wanneer je naar een muur toeloopt terwijl je van achter belicht wordt, blijft de schaduw hetzelfde ipv korter te worden tegen de muur, dus geen lange schaduw op de grond die overgaat in een kortere op de muur als je weet wat ik bedoel.

Maar goed, verder is de dynamic lighting technologie prachtig. Ook meerdere lichten tegelijk werkt goed. En de schaduw van jezelf op de grond terwijl je beweegt ziet er ook foutloos uit, ook wanneer de lichtbron hiervan beweegt. De texture quality is met die van UT2003 te vergelijken.

In 'autoclient.cfg' (settings-map) zie je onder andere volgende parameters:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
texdetail 1
verbose 0
volume 48
vsync 0
clearback 0
colordepth 0
driver opengl32
fullscreen 1
localurl @local::localhost
mixbgnd 1
mixdsbuflen 50
mixnodsound 0
mixpoll 0
mixquality 2
mixwwbuflen 200
res 1280x1024

Weet iemand welke variabelen je hiervoor kan invullen? Een aantal ervan kunnen immers leuk zijn om ff mee te experimenteren...

Edit: men mag eens wat meer van deze demo's uitbrengen, ik ben er gek op! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 00:58 ]

Pagina: 1