NEC 1100 met VIA idetool

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• rumbapiet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik heb afgelopen zondag bij wintelco een nec 1100 dvd brander gekocht en dinsdag al binnen. Lekker snel dus.
Natuurlijk meteen een paar dvd'tjes gebrand, maar toen kwam ik erachter dat mijn hdd enorm traag was, ik kreeg continue buffer underruns.
Ik heb het volgende in mijn systeem:
  • asus a7v333
  • athlon 2200+
  • maxtor 40 gb 7200 hdd
  • 512 mb geheugen
  • windows xp pro
  • Nero 5.5.10.20
Ik zag op de website van Via dat je een aparte miniport driver voor de ide-controller moest installeren onder win2k/xp. Dat mooi gedaan en mijn hdd ging idd een stuk sneller.
Alleen wil ik nu weer een dvd branden en dan hangt mijn hele systeem.

Heeft hier iemand al ervaring mee?

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

heb je een ata 66 kabel aan je dvd speler zitten ?
btw voor de ide driver kan je gewoon via hyperion drivers installen. deze zijn te vinden op http://www.viaarena.com

• rumbapiet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
Aha, ik dacht dat die miniport driver per se nodig waren. Maar nu heb ik die eraf gegooid en alleen de hyperion van via geinstalleerd. Nou werkt mijn harddisk wel perfect en dvd's branden gaat weer alleen nog steeds met buffer underruns.
Dus ik denk dat ik geen ata-66 kabel er aan heb hangen. Das zeker zo'n 80 polige ide kabel?

Ik ga zo wel even naar de Aragorn.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eerst even de tips/suggesties in de FAQ van dit subforum door. Mocht je er nog niet uitkomen, open dan een nieuw topic met daarin vermeld de resultaten van elke tip/suggestie die je had geprobeerd/uitgesloten :)

Omdat je hier relatief nieuw bent, neem eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door om een beter beeld te krijgen wat hier van je wordt verwacht ;)

[ Voor 25% gewijzigd door BalusC op 23-05-2003 12:09 ]

Dit topic is gesloten.