Ik heb hier een aantal topics over gelezen, php.net geraadpleegd en de links daar doorgewerkt. Toch krijg ik het maar niet goed werkend. Met goed bedoel ik dan dat zowel IE5, IE6 en Netscape6 op PC _en_ IE en Netscape op de MAC goed gedetecteerd worden.
Voor de detectie wil ik gebruik maken van een functie binnen PHP. Nu is daar get_browser() voor, echter deze vereist wat extra configuratie (dat heb ik tenminste begrepen op php.net).
De bedoeling is dat, als de browser niet-IE is (daaronder vallen dus Netscape, Mozilla, Opera, Konqueror etc. etc.) een andere template file geladen wordt dan wanneer dit wel zo is.
Hier wat ik ongeveer geprobeerd heb:
Hiermee krijg ik, ook in IE, altijd te zien dat het Netscape is
Hier kan ik uberhaupt geen informatie uit halen. Er zit niets in de variabele, maar ook is het geen array.
Voor de detectie wil ik gebruik maken van een functie binnen PHP. Nu is daar get_browser() voor, echter deze vereist wat extra configuratie (dat heb ik tenminste begrepen op php.net).
De bedoeling is dat, als de browser niet-IE is (daaronder vallen dus Netscape, Mozilla, Opera, Konqueror etc. etc.) een andere template file geladen wordt dan wanneer dit wel zo is.
Hier wat ik ongeveer geprobeerd heb:
PHP:
1
| $isns = stristr($HTTP_USER_AGENT, "Mozilla") && (!(stristr($HTTP_USER_AGENT, "compatible"))); |
Hiermee krijg ik, ook in IE, altijd te zien dat het Netscape is
PHP:
1
| $ua = get_browser (); |
Hier kan ik uberhaupt geen informatie uit halen. Er zit niets in de variabele, maar ook is het geen array.
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.