Ik heb een externe USB2 "bracked" daar heb ik een 80 GB HD inzitten. Deze start ik via DOS en dan DUSE en schrijf op deze manier ghost images weg. (Werkt beter dan de ingebouwde USB driver in Ghost 2003) Maar nu heb ik een 160 GB schijf gekocht, maar deze krijg ik niet goed aan de praat. Onder Windows werkt het wel goed. Waar zou dit door kunnen komen?
Verwijderd
Als je nu iets meer verteld over je instellingen en wat er precies gebeurt komen we een stuk verder.
Wat is er meer over te vertellen? DUSE is een DOS USB driver. Deze kan maar op een aantal manieren ingesteld. Dit staat goed!
Bij mijn 80 GB werkt het wel, maar zodra ik mijn 160 GB erin doe, werkt het niet. (Schijf is fat32 geformateerd, 1 partitie 160GB) onder Windows werkt het allemaal wel. Iemand ervaringen?
Bij mijn 80 GB werkt het wel, maar zodra ik mijn 160 GB erin doe, werkt het niet. (Schijf is fat32 geformateerd, 1 partitie 160GB) onder Windows werkt het allemaal wel. Iemand ervaringen?
1 partitie van 160gb met fat32 ? hoe krijg je dat voor elkaar, fat32 was dacht max 32gb ofzo, je zal wel ntfs gedaan hebben.
fat32 kan maar tot 128 GB adresseren geloof ik
dus 160 GB in een keer aanspreken kan niet.
Kijk hier eens in dan
http://gathering.tweakers...sage/16985207#hddlimieten
dus 160 GB in een keer aanspreken kan niet.
Kijk hier eens in dan
http://gathering.tweakers...sage/16985207#hddlimieten
Nee je kunt wel > 32 GB aanmaken, alleen is dat niet echt prettig, wanneer je veel files delete (duurt erg lang)_SouLmaN_ schreef op 23 mei 2003 @ 11:05:
1 partitie van 160gb met fat32 ? hoe krijg je dat voor elkaar, fat32 was dacht max 32gb ofzo, je zal wel ntfs gedaan hebben.
en Windows kan er nog wel eens een zooitje van maken.
Maar goed, ik denk dat de Duse driver geen LBA48 ondersteund (>128 GB)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
als je een image op een ntfs partitie wil zetten zal ik je toch teleur moeten stellen want dat zal niet gaan. (tenzij er een nieuwe versie is waar ik niets van afweet). Zul je toch FAT32 partitie moeten maken voor je image.
_SouLmaN_ schreef op 23 May 2003 @ 11:05:
FAT32 als bestandssysteem op zich kan in theorie tot 8TB (NTFS kan tot 16EB (16 miljoen TB)). Alle limieten liggen gewoon aan de gebruikte software: BIOS en OS. De 32GB limiet ligt aan het architectuur van Windows 2000/XP (hoewel ik persoonlijk denk dat dit gewoon onzin is, MS wil gewoon van FAT32 af zijn en iedereen op NTFS laten overstappenSimplyMe schreef op 23 May 2003 @ 11:08:
fat32 kan maar tot 128 GB adresseren geloof ik
Verwijderd
maar die info staat allemaal los van het probleem lijkt mij. Hij zegt toch dat hij een partitie heeft van 160 gb.
Ja, de partitie van 160 GB Fat32 is geen probleem. Ik heb het met MaxBlast geformateerd. Windows 98 en Windows 2000 kunnen de schijf op zowel USB als IDE lezen. (de volle 160 GB) de beperking zou idd wel in de DUSE driver zitten. Ik heb versie 4.4.
Pagina: 1