Toon posts:

[ACCESS] meerdere records selecteren in doorlopend formulier

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus het probleem dat ik meerdere records moet selecteren in een doorlopend formulier.
op elk geselecteerd record moet een bepaalde actie worden ondernomen.

als ik echter een selectie vakje maak (om een record te selecteren) in Detail, gaan alle vakjes bij de records in 't formulier tegelijk aan of uit

met een knop in Detail en een tekstvak in Formuliervoettekst lukt het wel, maar dan kan men weer niet makkelijk zien welke records geselecteerd zijn en welke niet

iets opslaan in de tabel is geen optie omdat er meerdere mensen tegelijk bezig kunnen zijn met dingen selecteren

Verwijderd

Topicstarter
zijn er nog access goeroe's met enig idee om dit op te lossen?

Verwijderd

Voor zover ik weet kan je niet opvragen welke records zijn geselecteerd in een doorlopend formulier. Je kan die selectie alleen gebruiken om te kopieren, plakken, verwijderen, enzo... verder niet. Tenminste, niet dat ik weet, dus.

De enige manier om dus een actie uit te voeren voor een aantal geselecteerde records, is inderdaad bijvoorbeeld met checkboxes en die op te slaan in een hulptabel. Als er meerdere mensen tegelijk bezig zijn, kan je toch wel een UserID toevoegen ofzo?

Of, een andere mogelijkheid: maak een ander formulier met een listbox waarin je alle records zet. Met multiple select kan je meerdere records selecteren, en natuurlijk heel eenvoudig een actie uitvoeren op elk geselecteerd record.

Succes!

Verwijderd

Dit is volgens mij een goede oplossing. Ik zou het cker proberen

Verwijderd

Topicstarter
ik ben gegaan voor een popup formulier met een listbox
en het werkt perfect :)
bedankt

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 11:30
Wel, je hebt al een oplossing gevonden maar het achterhalen welke records zijn geselecteerd is volgens mij wel mogelijk. Kijk een naar de SelTop, SelLeft etc. eigenschappen van het formulier.
Voor nu of voor een volgend project :)
Pagina: 1