Toon posts:

Lijst van Ip-adressen produceren

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een Win2K server, en in de log staat de melding dat er een dubbel ip-adress wordt gebruikt. Het is wel leuk en aardig. Maar er staat niet bij welk ip-adress dit is. Hoe kan ik een lijst van ip-adressen van ons domein produceren zodat ik kan zien welk ip-adress dubbel is? Ik heb hier en daar gezocht maar kan niet echt voor dit probleem een oplossing vinden. Wie kan me helpen.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Als het goed is staat in dezelfde logvermelding hoe je dit dubbel IP adres kan vinden.

Ik geloof dat het iets was met nbtstat in een dos box met een paar opties.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat staat er inderdaad bij maar, daar vind ik alleen de opties en info over het ip-adress van de huidige machine. De servers kunnen geen dubbel ip-adress bevatten want deze zijn statisch.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ja en ??? Dan kan er alsnog een user zijn die het IP adres van die server op zijn werkstation opgegeven heeft.

Anyway, zie dus je eventvwr, en anders ff bij tucows een IP scanner ophalen.
En dan nog, er zal altijd 1 van die 2 NICs uitgeschakeld worden dus je hebt veel meer aan de netbios namen .
Doe eens een dump van wat er in de eventvwr staat :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
A duplicate name has been detected on the TCP network. The IP address of the machine that sent the message is in the data. Use nbtstat -n in a command window to see which name is in the Conflict state.

Dit is alles wat ik krijg te zien, en blijkbaar wordt er geen Nic uitgeschakelt anders krijgen we hier wel een telefoontje :) . Maar bedankt voor de tip voor die IP-scanner.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:44
geen dubbele IP's maar twee PC's met dezelfde netwerknaam.
Toevallig images uitgedraaid op de werkplekken. Dan moet wel de netwerknaam aangepast worden.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou heel goed kunnen, nu zeg je me wat. Dat is heel goed mogelijk, laat ik daar maar ff naar kijken. Bedankt

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 11:05:
Dat zou heel goed kunnen, nu zeg je me wat. Dat is heel goed mogelijk, laat ik daar maar ff naar kijken. Bedankt
maar dat staat toch ook in die melding?
duplicate name

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 10:56:
A duplicate name has been detected on the TCP network. The IP address of the machine that sent the message is in the data. Use nbtstat -n in a command window to see which name is in the Conflict state.

Dit is alles wat ik krijg te zien, en blijkbaar wordt er geen Nic uitgeschakelt anders krijgen we hier wel een telefoontje :) . Maar bedankt voor de tip voor die IP-scanner.
Wat staat er in het data gedeelte? En ga nou nie zegge "allemaal prut die ik nie begrijp" want 't is gewoon het IP-adres in kwestie, maar dan hex genoteerd.
Bevobbeld: 1b 2c 3d 4e
(a=10, b=11,c=12,d=13,e=14,f=15)
1 x 16 + 11 = 27
2 x 16 + 12 = 44
3 x 16 + 13 = 61
4 x 16 + 14 = 78
dus 't IP-adres is 27.44.61.78

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• justys7
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-04-2025
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 23 mei 2003 @ 15:29:
[...]

Wat staat er in het data gedeelte? En ga nou nie zegge "allemaal prut die ik nie begrijp" want 't is gewoon het IP-adres in kwestie, maar dan hex genoteerd.
Bevobbeld: 1b 2c 3d 4e
(a=10, b=11,c=12,d=13,e=14,f=15)
1 x 16 + 11 = 27
2 x 16 + 12 = 44
3 x 16 + 13 = 61
4 x 16 + 14 = 78
dus 't IP-adres is 27.44.61.78
In eerste instantie begreep ik bovenstaan niet. maar naar wat doorzoeken op internet snap ik het nu wel. Voor die gene die het ip adres willen achter halen:

In eventid 4319, met Discription:

Onder in deze malding bij Data staan allemaal Hex decimale getalen. Het ip adres is te vinden in de onderste regel 0028: hier staan 4 keer twee hex decimalen, elke 2 hex decimale vormen een onderdeel van het ip adres. Het IP adres is dan van ACHTER naar VOREN.
Pagina: 1