[IIS]Secure Ftp

Pagina: 1
Acties:

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Ik ben bezig met het opzetten van een ftp server. Een van de vereiste is dat deze server Secure is dus er moet gebruik gemaakt worden van SSL certificaten. We hebben hier al een IIS Ftp server die goed werkt. Ik heb op internet gezocht hoe ik een IIS Ftp server kan beveiligen met SSL certificaten maar ik kon alleen informatie vinden over hoe je in IIS een website met ssl kan beveiligen en hoe het bij andere FTP Servers kan. Nou lijkt het mij toch wel dat IIS ook SSL Ftp aan kan. Weet iemand hier mischien of dit mogelijk is en hoe?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Niemand die dit weet?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hmmz... Goeie vraag. Ik weet niet of het kan, want volgens mij werkt dat niet met het FTP protocol...

Ik mis in IIS dan ook de optie "Servercertificaat" voor FTP sites, die je wel hebt voor HTTP sites...
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ssl.gif

[edit]
Hoewel er in de SSL RFC wel wordt gesproken over FTP. Misschien heb je wat aan mijn linkjes?

...meer

Van MS zelf:
Because the FTP service in IIS does not support FTP over Secure Sockets Layer (SSL), if secure communications are important, and FTP is the desired transfer protocol (as opposed to using WebDAV over SSL), consider using FTP over an encrypted channel such as a Virtual Private Network that is secured with Point-to-Point Tunneling Protocol or IPSec. For more information on FTP over SSL, see RFC 2228.

[ Voor 79% gewijzigd door RobIII op 26-05-2003 10:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 17:41
Met Google kom ik er al snel achter dat IIS het niet ondersteund en dat je OF een andere FTP server moet nemen of 3rd party tools moet gaan gebruiken zoals Stunnel.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeN op 26-05-2003 10:52 . Reden: URL gewijzigd. ]

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 09:37
Volgens mij kan dit met Serv-U -> [google]serv-u[/google]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Ok bedankt voor de reacties. Ik had inderdaad al wat met google gezocht en had wel de indruk dat het niet direct mogelijk was. Ik had deze informatie echter nog niet op de microsoft site gevonden dus was nog niet 100% zeker. Bedankt voor de linkjes ik ga ze even doorlezen. Ik gebruik liever niet Serv-U of een andere ftp server omdat dit natuurlijk weer extra geld kost en er draait al een werkende IIS ftp server.

Pagina: 1